• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTlow-end audio hardware aneb hifi pro normalni smrtelniky - zesiky, monitory, receivery, ...
    ENGUMAZ
    ENGUMAZ --- ---
    AUJA: do 3000 urcite starsi.
    Treba tady?
    NABÍZÍM: Telefunken W 248 gramofon
    [ OFFERINGNABÍZÍM: Telefunken W 248 gramofon / Praha / 2900 CZK ]

    prodava Edgar ze Schwarzprior, tak bys mela gramec s pribehem.. :)
    AUJA
    AUJA --- ---
    Ahoj, poradili byste mi s výběrem gramofonu? Jestli volit nějaký starší - popřípadě jaký, či který nový pořídit?
    Ráda bych se dostala do tří tisíc. Určitě mi jde i o estetiku a stav.
    WIL_M
    WIL_M --- ---
    jen tak nahlas uvažuju, díval jsem se na Dali, řady Zensor a Lektor a ten jejich záměr úplně nechápu.
    co mají společné:
    - prakticky totožné parametry
    - téměř identické rozměry
    - téměř shodná cenovka
    - obojí se dá složit do 5(6,7,atd).1

    v čem je rozdíl:
    - design
    - umístění subwooferu (čelní vs zadní)

    uniká mi něco podstatnýho? takhle to na mne působí jako kdyby škodovka začala vyrábět znova Felicie, který by byly technicky skoro stejný jako Fabie, jen by jinak vypadaly
    ENGUMAZ
    ENGUMAZ --- ---
    máte někdo prosím zkušenost s repro ONKYO SC-350? díky za názory

    SVANC
    SVANC --- ---
    LOPIK: To ale na věci nic nemění - pokud někdo mluví v superlativech o současném vinylu (a zpravidla jedním dechem kritizuje digitální přenos), tak se to týká právě tohoto formátu s řadou nedostatků.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SVANC: To jsou ale omezení daný tím formátem.. v principu by nebyl problém, aby se ta deska třeba točila rychleji, měla menší drážky, nebo jinou ekvalizaci. Díky bohu ale za to, že se to ale co deset let nemění.. Dnešní vinyl je 70 let starej formát, který se prosazoval s ohledem na výrobní postupy, ekonomickou rentabilitu a i konkurenci ve svý době..
    SVANC
    SVANC --- ---
    LOPIK: Samozřejmě, že se bojuje s fyzikálními omezeními, např. při masteringu s max. možnou dynamikou basů, ale týká se to i parametrů, které přímo ovlivňují kvalitu.
    Viz třeba tady.
    MATT
    MATT --- ---
    MIKLO: starý zvukař už je doma a mladý to neumí.. ;)
    MIKLO
    MIKLO --- ---
    Imo aktuálně je největší slabina zvuku u vinylu paradoxně samotný vinyl. Současná produkce se naprosto nechytá, co se týká dynamiky i čitelnosti zvuku, na věci např. z Tonpressu (80. léta), který doma mám. Je to škoda.
    XLEEF
    XLEEF --- ---
    tak jem se rozhodl ze koupim YAMAHA RX-V581 http://av-prijimace.heureka.cz/yamaha-rx-v581/ .. byl v akci na black f. za 13 v jednom obchode, tak jsem si rek, ze si tam pro to v nedeli rovnou zajedu, tak jem to objenal. Dorazim na prodejnu... a rikam si, tak si to tady jeste projdu, nez si pujdu pro tu objednavku... jdu kolem reciveru a tam je napsano sleva z 13 na 11.. tak se jich ptam jak je to mozny... no my si na prodejne davame svoje akce a jine ceny nez eshop. Tak jsem zrusil puvodni objednavku.. balik mi nechali na vydejne a ja to koupil znova na prodejne za 11..a vzal jsem si stejnou krabici :D tomu rikam kup
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SVANC: I ty mikrocipy jsou ve vysledku "mechanicka" soucastka o nekolik radu jemnejsi nez LP. Tam v principu neni problem - u tech desek se zas az tolik nebojuje s nejakyma fyzikalnima omezenima, jako treba u tech beden.. (pred padesati lety se komercne prodavalo i "video" s necim jsko deskama - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Capacitance_Electronic_Disc ) a fungovalo to..
    SVANC
    SVANC --- ---
    Stejně je to zvláštní - téměř nikdo nezpochybňuje fakt, že nejslabším článkem řetězce jsou reprosoustavy, kvůli nutným kompromisům daným mechanickými vlastnostmi materiálů, ale zároveň spoustě lidí nepřijde divné tvrdit, že ten úplně nejvíc super zvuk se získá pohybem mechanického hrotu ve vylisované drážce.
    Napadlo by vás někdy tvrdit, že kružnice s průměrem 2048 pixelů (jen 11 bitů mimochodem) je na obrazovce strašně mizerná, protože je digitální?
    Btw nezpochybňuji fakt, že LP mají často mnohem lepší mastering než CD, i kvůli absenci loudness war, ale to je poněkud jiná kapitola než vlastní technické řešení přenosu signálu.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Do tyhle debaty se nema cenu poustet :) Desky maj ale svy omezeni i na vybave za 100 mld
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    LOPIK: Jaký gramce vyšší třídy už jsi slyšel a na čem to hrálo?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Přesně - a i u tý vyšší třídy je ten přínos hodně diskutabilní..
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    LOPIK: Problém je v tom, že gramce kerý spolehlivě překonaj digitální formáty začínaj > 30k/50k + zbytek řetězce min. 100k, tzn. 150k celkem. Pod tuhle cenu za apec vůbec nemá cenu diskutovat přínos analogu.
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    LOPIK: Proc prave kvuli HiFi ne ? Fyzicky kontakt s LP naprosto chapu + nektere obaly jsou umelecka dila ... ale proc se trapit tim vyslednym zprznenym zvukem, vychazejicim z nekvalitniho audio retezce ?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Já to chápu (sám si desky ale taky kupuju) - když si chceš kupovat muziku, tak je to ideální a pomalu už zas jediný médium, co můžeš shromažďovat... Kvůli "HiFi" si to nikdo soudnej nemůže pořizovat i když legendy kolujou :)
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    Driv jsem ty Geniusy mel taky - na hry fajn, na filmy min fajn a na hudbu nefajn. To proste NEJDE ! Vsechno "pod dekou" a sapvufr jen hucici koule. Uz nikdy vice :)

    U starejch gramo muze byt problem s vybehanyma loziskama, ulozenim raminka, vybrujicim moturkem, neudrzi otacky, zkrouceny talir atd atd. Vic starosti nez uzitku.

    Ja v podstate nechapu tu modni vlnu gramofonu - to si opravdu lidi mysli, ze kdyz si koupi gramofon za "par stovek" a pripoji na bedynky ke kompu, ze to nejak bude hrat ? Ze poznaji pravy analogovy zvuk "jako driv" ? Nerozumim tomu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam