SHQ: Nepročítala jsem si to všechno, takže pokud budu mít otázku, která už běžela, tak pardón:) Myslíš to tak, že by byl v pozici, jak se staví většinou zvukař? To by mohlo vyřešit problém s odposlechem. Já bych byla pro:) Pokud myslíš něco jiného, tak popiš jak pro tělocvikáře.
___
Jinak k diskuzi platit, či neplkatit bych měla takový obrázek. Když si člověk představí, jaký problém mají herci si vydělat slušný peníz tady u nás ve srovnání s jinými zeměmi, tak je to žalostné. To stejné se tu dá říct o jakémkoli jiném umění. Lidi tu nejsou zvyklí na to, že je fajn někoho ohodnotit adekvátně za výkon. To, co se stává koníčkem nemusí zabírat jen kousek času. Proč by tedy člověk, který je nadaný a schopný nemohl dostat odměnu za dobře odvedenou práci a navíc podporu, aby mohl tvořit dál?
Nejednou jsem přemýšlela nad tím, čím je pro nás umění tak důležité. Proč by měl být někdo za něco tolik hodnocen, když se to nedá jíst, pít, ani spát se na tom nedá?. Pak jsem si prožila dva a půl měsíce v prostředí, které mi přišlo jako Disneyland a pochopila, co je na umění a kutúře tak důležitého. Když mé oči deno denně spočinuli na ehmarchitektuře, na které si vydělává turistický průmysl ( discotéky v různéém stilu ) a nemohla najít nic hodnotnějšího, opravdovějšího, tak jsem pociťovala, že mi něco chybí. Lidi kolem, co se jim tato podoba světa líbila, tak z převážné většiny spadali pod ten konzumní typ, co si platí za zdánlivé pozlátko. Jak jsem byla šťastná, když jsem se vrátila domů. Tenkrát jsem porozuměla v čem je důležité umění. POkud si můžu vybrat, čím se obklopovat, tak raději nedám přednost levnému šuntu, ale pořádnému kousku, na který si ochotně počkám.
Proč tedy nepodpořit kvalitu v jakékoliv podobě? Když někdo hraje blbě tak si moc neškrtne na různých akcích.
Když si jen tak porovnám free techno a psy oupen-air, tak tu mám hned několik rozdílů. Na psy akce je prostor vždy legální = musí se zaplatit
větší akce zvučí profesionálové, teda si to alespoň myslím = to taky něco stojí, na techno se nahromadí chaoticky bedny, kam to padne, zvuk se mísí, jde o to vytlouct s těch bass co nejvíc
vstupné pomáhá pokrýt náklady, které nejsou jen o DJs, ale i dekorace, které se pokouší být v jednom duchu ( ty barvičky, když člověk nepoužívá jen balakryl černou a bílou taky bývají dražší, o jiných materiálech ani nemluvím )
pak jsou tu vystoupení lidí, kteří předvedou nádhernou podívanou v kostýmech s vybavením, co stojí taky fůru peněz a dovednostma, co stojí fůru času a peněz a není to klasické šolichání s ohnivou hračkou a kolikrát jsou to lidé, co tento druh hudby neposlouchají. Co mi také vadí, když pominu jisté druhy vyjímečnosti lidí na techno akcích je to, že se tam docela hodně lidí zcela běžně neostýchalo házet plastové kelímky do ohně. Kdyby to byl jeden dva lidi, tak ok, stane se...
tak když si to tak srovnám s akcí, co je sice beze vstupu, kde se lidi pořádně vyndají na baru a podpoří systémy tím, že si od nich koupí nějaké drogy, tak je celkem evidentní, že je za co platit
Zajímalo by mne, když se tedy pozvou nějací DJs na free akci, zda když se na barech vydělá víc, než jsou náklady, tak jestli ti DJs dostanou alespoň něco, nebo se jen napakuje organizační článek.
JInak par dón. Možná se to bude opakovat.