ACIDQA: že by scéna prodělala změny během jednoho roku?:)
Čarotek 2008. Akci jsem si užila, nijak bavilo mne to od stavění po odjezd. Mělo se tam sjet kolem dvaceti sounds. První den, kdy měli dorazit tam byly asi tři a ještě nic nestálo. Druhý den se pomalu začalo stavět a skrátka nikdo neřešil, kam tu stěnu postavit, prostě tam pic jedna, tam pic druhá. Když dorazili další, tak to nějak švácli mezi ty, co už stály a vůbec neřešili, kudy ten zvuk bude procházet. Když si člověk představí CZech tek, tak mu vapadne podobný obrázek. Tam jsem taky byla (pro pořádek).
Tak si teď představte, co člověka napadne za otázku. Kde na to ty lidi berou? Od kud se berou ty peníze na takové vybavení? Vím, že si někdo může dovolit koupit něco takového, ale to je o tom, že má práci. Jenže kde a jak si můžou vydělávat lidi, co stále cestují a dělají jednu akci za druhou, nebo je alespoň vymetají. Proto jsem položila otázkulidem zasvědceným. Odpověď zněla, že si vydělávají prodejem. Tady bych si dovolila poznámku, že se divím, že to někomu příjde jako novinka, nebo mítus. Fet se na těchto akcích vyskytuje, stejně jako psíčkaři dávají MDMA, houby a LSD, když nebudu zmiňovat další výčet jiných látek. Taky malá poznámka - nikomu to neodepírám, dokud neohrozí život jiných lidí.
Zajímá mne, v čem, podle tebe spočívá to hudební uspokujení. Kde je ten tahoun, co táhne lidi na ty akce a proč se tolik vrství beden na sebe? Proč do takové stěny, nikoliv v úhlu?
Co se týká plachet, neberu to toliko jako veliké díla, spíš jako dekorace. Tak se aji jmenují. Někdo dokáže udělat umělecké dílo i tímto způsobem. Tady si mne špatně pochopila. To, jak jsem to myslela je v podstatě vyjádřeno v tom, co už jsem psala. Zkus si to přečíst znovu a přemýšlet nad tím jinak:)
Ale přiznávám, že jsem se psaním pokoušela zesměšnit to, jakou škálu barev většinou používají. Samozřejmě mají i velice vymakané díla a třeba i působivější, než kdejaká houbička se skřítkem. Jsem egomaniak. Tím se omlouvám všem, co tvoří pěkné plachty.
Co se týká toho, co jest považováno za umění. Pro mne má největší hodnotu samotná tvorba. To, že to nakonec nějak vypadá je jen takový bonbónek na celé práci.
Co se týká kelímků, tak ano, dalo by se to označit kreténismem. Pokud tě pobuřuje, že jsem to viděla v míře, která mne zaskočila zrovna na čaroteku, tak se s tím nějak vyrovněj. Já za to nemůžu, že jsou lidi hovada. Dřív jsem si toho nikde jinde ani na technu nevšimla. Až minulý rok a zaskočilo mě to. A to hodně! A je blbé, že těm lidem nic nevysvětlíš. Třeba to byl úkaz jen na této akci, jenže ty lidi nesedí zavření doma...
MAGICM: Máš pravdu, že tu jsou lidi, co jsou schopni pořídit vybavení i jinak. V tom má i Skaff pravdu, že jsem všechny hodila do jednoho pytle.
Co se týká placení za vystoupení: Všechno něco stojí a tento koníček celkem dost, pokud se tomu člověk věnuje naplno. A ve finále to také dopadá, když akce dopadne prodělkem, že si to ti lidé ani nevyberou.
No a v podstatě, když si člověk pořádně propočítá, kolik si kde vydělal, tak to ve finále proplatí nějaké náklady. Spíš je to o tom, že člověka baví cestovat a vymýšlet různé věci.
Proč jsem vůbec něco psala je to, že jsem chtěla sdílet názor, že každý způsob využívá jinou politiku. Každá scéna má své pro i proti.
INK_FLO: Nijak si nemaluju, že psytrance scéna je to nejlepší. Pročíst si můžeš nejeden příspěvek, kde kritizuju jak se tu egohoní lidi navzájem.
No je pravda, že srovnávat akci s účastí 1000+ s akcemi do 600 je milné:)
Prostě jsem velice nešikovně napsala svůj příspěvek, příště se pokusím méně jednostranně.
VYHULENY_UFO: :D