• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RUDA_JANDálnice, silnice, železnice, koridory - stavba, plány, realizace, historie, budoucnost
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: žádné silnice pro motorová vozidla = samozřejmě ne zákaz vjezdu aut, ale žádné "silnice pro motorová vozidla" - žádný výskyt této značky, maximálně zákaz vjezdu cyklistů a vstupu chodců do lokálních tunelů.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RUDA_JAN: no ano, okruhy jsou v podstatě i dobrý (i když lepší by bylo od začátku počítat jen s tím vnějším, ale to by se muselo začít už v 70. letech), ale radiály jsou průser, protože strhávají tranzit a zbytečný provoz (třeba dojíždění ze satelitních městeček do Prahy do práce autem místo MHD, apod.) dále do centra města. a potenciálně umožňují i průjezd městem, což je podle mě úplně špatně.

    aby bylo jasné: původní prvorepublikový Baťův plán páteřní československé dálnice počítal max. s vnějším dálničním okruhem Prahy. pak přišli Němci a Praha najednou nebyla metropole ale jen provinční městečko, takže jejich plán počítal s dvěma pravoúhlými tangenciálními dálnicemi. a něco málo se (i v Praze, nejen na Vysočině) i tehdy začalo stavět (podjezdy pod tratěma, třeba.. dodnes jeden v provozu, byť tam není 4 proudová silnice, dnes).

    no a pak přišli komunisti se svým zvrhlým ZÁKOSem, který byl tak na úrovni stavby bulvárů v 19. století a počítal původně s vybouráním poloviny Nového Města na Vinohradské straně Nuseláku, apod. prostě totální magořina... okruhy měly být hned tři, magistrála měla být součástí toho nejvnitřnějšího, a i radiál tam byly mraky... prostě šílenství. Bohužel část toho stihli už postavit či rozestavět - Barrandovský most, Jižní spojku (která jde v trase původního nacistického projektu tangenciální dálnice pokračující směrem na Západ, která na rozdíl od prvorepublikových plánů ignorovala zájmy místních obyvatel) a Strahovský tunel. Pak už nezbývalo nic moc jiného, než v tom pokračovat, ale stejně je toto v zásadě špatně.

    V podstatě se měl postavit vnější okruh (už kdysi dávno), a dále za ním neměly být nikdy žádné silnice pro motorová vozidla, žádné mimoúrovňové křižovatky, žádné privilegované radiály - ale jen normální silniční síť, a mýtné za vjezd do centra (jako v Londýně). Dnes je samozřejmě těžké nějak zrušit tu část vnitřního okruhu, která už je vybudovaná.. ale zneprůjezdnění magistrály by určitě pomohlo - tedy v podstatě kolečka před Václavákem, z obou stran, stejně jako je Václavák ukončen na svém jižním konci - a stejně tak by pomohl i zákaz výstavby nových parkovacích míst v centru apod.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    XCHAOS: tak ted uplne nechapu co chces rict.. ale jestli to ze radialy jsou spatny, tak uz vubec to nechapu.. :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VANEK: no on ten tunel/okruh by byl sám o sobě v pohodě, kdyby tu nebyly radiály, kterých je docela málo, a na jednu koukám z okna (Patočkova) :-(
    AL3X
    AL3X --- ---
    ROMANET:
    1. Netvrdim, ze spasa. Ale spis bych to povazoval za vetsi prioritu nez prujezdnost SKRZ.
    2. Objem sice roste. Muzeme se ale snazit zmenit jeji formu a investovat do zmeny pomeru mezi osobni/hromadnou, etc. O prujezdnosti centra na kole ani nemluve. A tam se da udelat spousta veci.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    1. vnější okruh není žádná spása.
    2. objem dopravy pořád roste, je proto nutné se ptát, co bude praha potřebovat za deset, dvacet let a ne co potřebuje dnes.
    AL3X
    AL3X --- ---
    ROMANET: OK. A ty jsi sam presvedcen o tom, ze to reseni je smysluplny? Tzn. ze je spravne reseni podporovat prujezdnost skrz vnitrni Prahu. Narozdil od dokonceni opravdoveho okruhu, plus diskutovana motivace nechat auto doma?
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    AL3X: blanka (a přidružený systém) nemá řešit lidi, co jsou v zácpě na milady horákový. má řešit toky aut po praze jako celku.
    AL3X
    AL3X --- ---
    ROMANET: Jak muze jedna cast resit dopravu jako celek?


    Ad ROPID: To si celkem rozumime. Jen tvrdim, ze by bylo efektivnejsi zacit levnejma krokama a pak teprve zjistovat, jak moc to odlehcilo praze a jak moc se vyplati investovat do mega tunelu.
    Tzn. pravidelne a kapacitou dostacujici autobusy z prazskych satelitu, P+R parkoviste na prijezdech do Prahy, rozsireni soucasnych, aby nebyly v 7.45 plny. A teprve v pripade, kdy se vycerpaji alternativy jak dostat pravidelne dojizdece v autech z Prahy, pak se muzeme bavit, jestli je treba posilovat prujezdnost Prahy a kde.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ROMANET: nemělo by a měl by... ale realita je prostě jinde, no...
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    TRISSIE: tohle by se imho vůbec nesmělo stát, aby se někdo někam nevešel...

    pokud se tohle děje, měl by tam ve špicce jezdit posilový spoj, nejlépe pak nějaký zrychlený.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    tak na jedné takové 3xx bydlím a jezdím s ní, tak moje troška do mlýna...

    Mohlo by to být výrazně horší. Zaplaťpánbů za autobusy, které jezdí víceméně pravidelně a podle jízdního řádu.
    Na druhou stranu ROPID moc nereaguje na nárůst poptávky po těch spojích - v podvečerní špičce se občas stane, že lidi už na první zastávce v Praze ani nenastoupí (o druhých dvou nástupních ani nemluvě), v ranní špičce bývá bus nepříjemně plný někdy už v půlce trasy. Plus ty autobusy, co posílají, to darmo mluvit. U nás jezdí snad úplně všechny druhy, co ROPID má - akorát kloubák jim chybí, a v některých je stání hodně o hubu, zvlášť v serpentýnách lidi vlajou sem tam, protože se nemají kde chytit...

    takže hodně lidí jezdí autem. Akorát že kolem Dejvické není záchytné parkoviště, navíc tam parkujou lidi, co jezdí z Kladna, tak dost často po několika marných otáčkách kolem nezbývá, než s autem do města, jakkoli to většinou zabere víc času, než kdyby člověk sedl na metro a dojel to tak...
    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    ROMANET: Špatně jsem se vyjádřil. Konkrétní linky mají, alespoň papírově, pravidelný interval, ale ty souběhy na okrajích Prahy už pravidelné nejsou. Navíc to co tři čtyři měsíce pošupují
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    nevim, vlaky se zlepšujou. pravda, jsou na prd pro dopravu po praze jako takové. ale je tam vidět nějaký posun.

    kterej bus 3xx nemá pravidelnej interval?

    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    ROMANET: Jenže to je právě to, ROPID s prominutím vymejšlí píčoviny, místo aby se snažil najít fungující model. O S-Bahnu se jen bohapustě žvaní. Už několik let. Skutek utek. A autobusy 3xx mají všechno jen ne pravidelný a spolehlivý interval. Navíc nasazované autobusy jsou dost často k pláči a naprosto nevyhovují potřebám.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    SAMMAEL: tak tak, blanka zacpanou letnou neřeší. řeší dopravu v praze jako celek.

    co se příměstské dopravy, já myslím, že se docela rychle rozvijí a je to rok od roku lepší. páteří musí být vlaky, na ně pak nabalené autobusy. ono je těžké dělat super intervaly a nonstop spojení bez mnoha zastávek, když všichni jezdí autem... je to začarovaný kruh často a chce to hodně času.
    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    AL3X: Blanka není o zacpané Letné. Je to jeden ze sítě tunelů. Defacto ve své konečné podobně nahrazuje SJ magistrálu.
    Ano, přípražské autobusy, tedy pokud myslíš linky 3xx, to je děs a ten kdo to schválil by měl být po zásluze potrestán.

    IVUSHA: A nejsou to jenom Mnichovice. Ty davy co jezdí z Jesenice City a okolí, to je taky síla. Dvě linky 3xx to opravdu nevytrhnou.
    IVUSHA
    IVUSHA --- ---
    SAMMAEL: já bydlim taky v mnichovicích a potvrzuji:-)
    AL3X
    AL3X --- ---
    Protoze to neni jen otazka jednoho tunelu, ci okruhu. Aby cely system fungoval, musi byt propracovejch i dost veci kolem (P+R, primestske doprava). Tohle na me pusobi jako: "Letna je zacpana, postavime tunel".

    Sam jezdim skoro denne do Prahy po Strakonicke, Jizni spojka, Cerny Most, Vysocanska. Proc? Protoze priprazsky autobusy od nas stavi i na praskejch zastavkach, takze jim cesta trva neumerne dlouho. Na Smichove neni zadne parkoviste, takze neni kde nechat auto. Cesta je pro me sice drazsi, ale podobne rychla a pohodlnejsi.

    Tunel Blanka a dalsi mi jen zprijemni cestu autem po Praze, ale nevim o zadny zmene, ktera by me motivovala/tlacila nechat auto doma (ci na kraji Prahy).
    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    ROMANET: Smutný ale je, že z domečku za Prahou se i přes problémy na silnicích dostaneš autem rychleji, než veřejnou dopravou. Kamarád se odstěhoval do Mnichovic a autem je v centru dřív, než vlakem. To je hodně špatný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam