FIFI: Aha, tak to teda neni uplne muj styl :-)
Mam pro ne takovy list s asi 15 otazkama typu "Byl někdo z knížky podobný někomu, koho znáš?" "Kdybys byl hlavní hrdina, rozhodl by ses někdy jinak?" "Komu bys knížku doporučil/a a proč?" a tak, děti si mají vybrat tušim 4 nebo 5 z těch otázek a v 5-10 větách na ně odpovědět na druhou stranu, kde na to maj linky. Dělala jsem to tak ve čtvrté třídě a nechám to stejné i letos.
Kromě toho máme v pátek čtenářský kruh, kde si vzájemně knížky představují a máme tam tak 20 minut na čtení (každý sám, vlastní knížku, já taky).
A moje doporučená četba loni byl dvoustránkový anotovaný seznam, který si měli projít s rodiči a něco vybrat, byly tam i hvězdičky podle náročnosti. Chtěla jsem po nich přečíst 5 knížek z něj a jinak ať si čtou co chtějí.
A mám pocit, že moje děti čtou dost.
Po zkušenosti, kdy jsem suplovala ve třídě, kde četli hromadně Děti z Bullerbynu a kluci knihu otvírali se slovy "Nenávidím tě, Lízo", nemám nejmenší chuť dělat nějakou totál povinnou četbu. A Robinsona stejně v tomhle věku nepochopí, navíc brutálně kulturně masí Pátka...