• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAMMmBank
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NELDE:
    Nebuď zamrznutý v minulosti ;-).
    Dívej se trochu do budoucna.
    Když to půjde za rok, proč to dneska vidíš jako že to nejde je vlastně normální.

    Co je vlastně špatné na:
    BANKA1 -> CLEARING -> BANKA2
    a to v režimu "skoro" online?

    Pominu-li nějak vymyšlené účtování.
    Pokud by se snad toto jevilo jako nebezpečné (i když mě nenapadá proč), tak se TA JEDNA platba klidně může někde seknout... Jinak v tom nevidím žádný problém.

    Však dneska i v rámci banky je platba online a taky tam můžeš mezi různými subjekty točit miliony...
    NELDE
    NELDE --- ---
    KOC256: To není uměle navyšovaný čas, ale způsob jako bankovní aplikace fungují. Je tam spousta zabezpečení a kontrolních bodů plus se víkendy užívají k údržbě. Ono donedávna to bylo jedno, když banky stejně ty pohyby připisovaly v nočním batchi.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NELDE: Nerikam ze nestaci. Ale je to porad nejaka transakce mezi databazema. Neni duvod umele cas navysovat treba vikendem nebo svatkem.

    Nastesti uz by pristi rok nely fungovat rychle platby... uvidime zda to prohlasi za standard, nebo to bude nova polozka v ceniku :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    KOC256: Pro většinu obchodů to bohatě stačí.
    NELDE
    NELDE --- ---
    URZA: To říkej ČNB, která o víkendu a svátcích (a v noci) neprovozuje clearing. V praxi to funguje tak, že každá banka se v pravidelném čase připojí ke clearingu, stáhne si příchozí platby (pro své klienty) a zadá odchozí platby (něco jako internetbanking mezi bankami) a pak ty příchozí platby převede na účty klientů (ne nutně hned po clearingu). Pokud to každá dělá jednou denně, tak platba přijde do D+1. Pokud by se připojovali častěji než jednou denně, mohlo by to chodit dřív, jenž ČNB má svoje poplatky podle času připojení.
    Ten požadavek na pracovní dobu pracovního dne je také kvůli podpoře.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    URZA: Pristi rok se to ma zmenit. Taky mi to prijde jako pravek a umele vytvarene omezeni :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    URZA: Hele, poslouchaj, voni ty pocitace maj taky pravo na statni svatky, makaj od nevidim do nevidim a ty bys jim uprel pet dnu s rodinou!
    URZA
    URZA --- ---
    PATRIKCHRZ: ok dik. 21. století a já čekám 5 dní na převod hodnoty z jedné databáze do druhé po internetu :)

    asi jsem z těch kryptoměn moc rozmazlenej no, tam to máme do pár minut :)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    URZA: Standardní převod D+1 znamená "následující PRACOVNÍ den". Některé banky umí i D+0, ale s nějakým omezením - u mBank musí být platba zadána brzy ráno (bývalo to před 7:00, nevím, jak je to nyní). Každopádně peníze ve FIO čekej ve středu.
    URZA
    URZA --- ---
    ahoj, vcera jsem si posilal neco z mbank do fio a dneska to tam nevidim.. je to tim ze je sobota nebo to mam nejak resit? v mbank se to tvari ze to bylo zpracovano 22.12. ale ve fio zadnou prichozi nevidim..
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    BUNDA: řešilo se velmi důkladně cca půl roku zpátky. neuvěřitelná záležitost, nejen samotný fakt, že nejdou zopakovat platby s pomlčkou (a taky -některé- platby s diakritikou), ale ještě jejich "vysvětlení" odvoláváním se na nařízení EU, které se - mimo jiné, pominu-li, že to mohli pořešit na své straně - týká pouze mezinárodních plateb.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    Tak jsem dnes po delší době musel použít mBank a hned jsem jí proklel.
    V minulosti se u názvu příjemce automaticky vyplnila pomlčka (pokud jsem ho nevyplnil). Zadání platby na takového příjemce (měl jsem takového jen jednoho, tedy byl unikátní) fungovalo bez problému. Dnes chci poslat platbu na tohoto příjemce, vše zašedlo a vyskočila varovná hláška: Uvedli jste nesprávný nebo neúplný název příjemce. Zkontrolujte název příjemce, jinak nebude možné platbu provést. Říkám si ok, dám zopakovat platbu z historie a totéž, zase ta hláška. Tak jsem si po pár letech musel přejmenovat příjemce, abych mohl vůbec odeslat stejnou platbu, jako už mnohokrát předtím :(
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: To já až 30/1/2008
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KOC256: já z 24.12.2007 a o pár dní první komunikace s ADAMMem (tehdy ještě za mBank) :D
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Mě nepsali...
    Ale první mail s nimi eviduji k:
    26.08.2008
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    AOTEAROA: jj, zlatá Expandia Bank...
    AOTEAROA
    AOTEAROA --- ---
    Mi psali, že jsem s nimi 9 let a 11 měsíců. Mno, nebýt hypotéky, tak u nich mám akorát tak osobní informace a nic víc, používala jsem je tak 5 let a pak utíkala.

    Tyjo a ještě pamatuju, že předtím jsem měla eBanku. To taky bývala moderní banka pro mladé :-) můj první účet :-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    ADAMM: Mi to přišlo i na mail - že mBank má narozeniny a že mi děkuje, že jsem s nimi už 9 let a 5 měsíců.:-)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    mimochodem, někdy kolem jedné ráno to bude přesně 10 let od oficiálního spuštění mBank.

    pro mě těžká nostalgie, protože to byla velká jízda, pro celou tehdejší firmu a pro mě osobně obzvlášť (bylo mi 25, byl to můj první "velký" job, neuvěřitelná zkušenost, obrovská zodpovědnost). je mi docela líto, jak to dnes vypadá, ale co už - co mi to dalo, mi nikdo nevezme :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    E2E4: to mas o jedno inkaso vic nez ja a jinak to mame stejny. Mne to trvalo asi 15 minut :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam