• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAMMmBank
    mBank: http://www.mbank.cz/ - Internetové bankovnictví: https://online.mbank.cz/

    Pokud máte konkrétní problémy, které potřebujete řešit, můžete se obrátit na správce klubu (nyx pošta; id: ADAMM), který byl zaměstnancem a nějaký ten kontakt tam ještě má.

    Co je mBank: česká organizační složka polské banky mBank vlastněné ze 70% německou Commerzbank (2. největší banka v Německu). mBank vznikla v Polsku v roce 2001, v ČR od listopadu 2007.

    rozbalit záhlaví
    NELDE
    NELDE --- ---
    CAIDEL: A s novou jsou stejné problémy?
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    NELDE: Jak jsem psal v minulém příspěvku, vyřešilo se to tím, že to byly poslední cca tři týdny životnosti karty a pak stejně přišla nová.
    NELDE
    NELDE --- ---
    CAIDEL: to vypadá na nějakou závadu na kartě. Zkus to nahlásit na mLince.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    YARIN: Ale jako jo... dřív se mi taková situace (že to nevzalo dotykovou platbu, ale musela se dělat platba přes fyzické zasunutí karty) stávala nahodile jednou za měsíc dva, ale těch pár týdnů zpátky to najednou týden byla buď každá platba, nebo třeba každá druhá.
    YARIN
    YARIN --- ---
    CAIDEL: hm, moje vyprsi v cervenci, tak jim asi napisu a uvidime, dik.
    C8400
    C8400 --- ---
    YARIN: Ne, neděje. Myslím, že to je asi individuální problém. Občas se mi to stane, ale je tam vícero proměnných (čas, počet provedených plateb). Pokud se to děje pořád tipoval bych na fyzický problém té konkrétní karty a toho NFC chipu na ní.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    YARIN: Takhle ne, ale pravdou je, že mi karta tebou popsaným způsobem poslední měsíc docela často začala zlobit (dřív se to prakticky nikdy nestalo). Ale přičítal jsem to tomu, že už jí zbývalo jen pár týdnů životnosti (a už mám novou).
    YARIN
    YARIN --- ---
    PATRIKCHRZ: dik, tohle kazdopadne neni nahoda. deje se to u vsech transakci a nikdy se mi to v minulosti nestalo.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    MAKROUSEK: prsten nikam strkat nejde (tedy ne ve funkci placení, ale fantazii se meze nekladou : ) ), je čistě jen na bezkontaktní placení. Za celou dobu, co ho mám, tak jsem PIN zadával jednou, možná dvakrát
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PATRIKCHRZ: A ten prstynek tedy nikam dovnitr nestrkas?

    To je o tom, jak ma banka nastavenou bezpecnost, protoze kdyby ti kartu ukradli a ty sis toho nevsiml, tudiz nenahlasil, tak aby existoval proces ktery cas od casu kazdeho donuti PIN zadat.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    YARIN: mně ne. Kartou mBank neplatím (mám prsten, ten jsem vyhrál - a dneska jsem vyhrál náramek :D ), ale pokud použiji z nějakého důvodu karty jiných bank, tak se mi někdy stane, že nejde nazplatit bezkontaktně. Nenašel jsem žádnou korelaci mezi terminálem, typem karty a bankou, nesouvisí to ani s počtem učiněných transakcí,.... prostě někdy se stane.
    YARIN
    YARIN --- ---
    Deje se vam taky nekomu od zacatku tydne, ze nejde platit kartou dotekem, ale musis se strkat dovnitr a navic psat pro kazdy transakci pin?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NELDE:
    xkcd: Password Strength
    https://xkcd.com/936/
    NELDE
    NELDE --- ---
    C8400: On je hlavně nesmysl to mít tak dlouhé, když je omezený počet pokusů. Jak je to více než 4 čísla, tak se člověk musí podívat 2x, což je docela nekomfortní. Stejně jako není bezpečné mít tak dlouhá hesla, že si člověk musí zapsat.
    C8400
    C8400 --- ---
    ADAMM: Možná to je v dnešní době nutnost, ale je to opruz. A především, každý to implementoval a interpretoval jinak. Mbank u mě například vede v nepřehlednosti potvrzovacích sms kódu (8 číslic v řadě bez mezer, jinde maji jen 6 anebo je alespon seskupuji do dvojic-trojic).
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    C8400: 2FA možná komplikuje život (fakt?), ale je to docela zásadní obrana proti vybílení účtu, takže já jsem teda rád, že to je a imho je dobře, že to je povinně, ne volitelně. i tak jsou samozřejmě lidi, co i s 2FA naposílají úspory do prdele, protože jim to po telefonu řekl "bankéř" nebo "policie" - ale onehdá jsem zrovna koukal, že třeba Spořka (jsem v panelu perfect crowd, tak mi chodí různý dotazníky) očividně testuje, že v nějaký moment budou do těch potvrzení vysloveně přidávat "jste si opravdu jistí, že chcete potvrdit tuto operaci? pokud vám někdo volá a říká, že je z banky nebo policie, zavěste a zavolejte zpátky". a za mě je to dobrý nápad.
    KOKES
    KOKES --- ---
    C8400: tak já jejich motivaci neznám, jen hádám, že to bude něco takového.
    C8400
    C8400 --- ---
    KOKES:
    NELDE:
    Takže jako individuální způsob jakým přejedu klávesnici prstem zleva do prava? A až si jednou zlomím ukazováček a přejedu malíčkem pomaleji zprava do leva, tak mi to zablokuje účet? To teda pěkně díky, mbank. Ale vám tedy díky za alespoň naznačení, k čemu by to mohlo být dobré. Prozatím mě to nijak neomezuje, ale cítím to riziko, že to je další svévolně zavedená technologie, která mi dříve nebo později bude komplikovat život, tak jako to debilní 2FA.
    KOKES
    KOKES --- ---
    NELDE: aha, napsal jsem vlastně to co ty..
    KOKES
    KOKES --- ---
    Podle mě jde o analýzu stylu, poměru mezi úhozy apod.. pastva pro ai. Pro banku je to ověření pravosti, pokud se to přeprodá(jako že vždy) tak tě pak najdou kdekoliv na internetu podle toho "popisu".
    NELDE
    NELDE --- ---
    C8400: Je to o ničem, možná sbírají data pro pozdější realizaci nějaké změny (má to brát něco jako individuální způsob psaní), ale spíše někde koupili nějaké řešení, které reálně nefunguje. Za mně je tohle vellý fail, jestli fakt budeme muset opisovat nesmyslný text, tak odcházím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam