ved to tam tiez pisu, prva vymena bola kvoli chybe vo firmware, lebo ukazovala nizsi dojazd nez skutocny, keby to updatli, tak nemuseli menit baterku
tesla dava na motor a baterku zaruku 8 rokov a neobmedzene kilometre, ja za 8 rokov najazdim cca 160k km, tak ak mi baterka bez vymeny vydrzi este dalsich 8 na tych 320k km byt aj so znizenym dojazdom, tak neni co riesit
predpokladam, ze na nasich presolenych a deravych cestach sa skor zacne rozpadat podvozok od koroze a vytlukov, nez ze ma zradi bateria
benzinak som kupoval ojetinu v 120k, teraz ma cca 205k a uz som tam menil casovac ventilov s rozvodmi (rozvody EV nema), bol deravy vyfuk od koroze (vyfukovy system EV nema), kazdych 10k km menim olej (EV nema) a az nasetrim peniaze tak ma caka este vymena spojky, lebo sa mi stava ze obcas pri pridavani preklzne a stratim vykon, len toho oleja som tam nalial uz tak za 10k + palivo cca 4k mesacne to by bolo za tie 4 roky 192k takze na provoznych kapalinach som do toho nalial za 200k + tie opravy motora/spojky a spotrebak okolo a som bez problemov na 250k za 4 roky provozu, to uz je asi aj cena nejakej baterky do auta :D