SUMAC: lidi co se v tom pohybuji zpracovavaji data do tabulek a pri modelovani se pak pouzivaji tyto tabulky jako podklad. Empiricka data maji slabinu, ze jsou 1) optimalizovana (aby dobre vypadala, protoze ..) 2) ze jsou zatizena specifikem, ktere pro jine platit nemusi 3) nebavime se o motorech v elektrarnach, ktery obsluhuje vyskoleny team, ale o motorech aut, ktere obsluhuji lidi skoleni na "provoz na silnici".
Takze se vzdy vychazi z nejakych prumeru, u kterych se jindy na jinem prikladu ukazalo, ze funguji dost dobre.
Necekal bych, ze tomu budes rozumnet po precteni si nekolika komentaru (jedno jestli kratkych jako tady, nebo dlouchych v nekterych fake-news) v cestine. Bez toho, aniz by ses pustil do hledani si infomaci sam, typicky v odbornych knichach prodavanych v zahranici resp. v odbornych clancich vychazejicich v odbornych zahranicnich casopisech (Logistika, recyklace, produkce atp.). Pokud svou uroven znalosti chces drzet alespon na urovni pouceny vesnicky mudrc, zacni cist noviny zamerene na ekonomicke informace pro masy, jako jsou napriklad Forbes, Financial Times, teoreticky by mohly fungovat, kterekoli evropske "Hospodarske noviny" akorat tu plati, ze cim mensi rybnik (Cesko), tim vice se pise o (ceskych) hovnech typy "reditelem spolecnosti s obratem par susnu se stal XY", nebo "rozhovor se zakladatel startupu, ktery nahodou uspel".