• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    nevěděl by někdo jaký wallbox pořídit, když mám v baráku 3x32A jistič?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    build it and they will come
    EV Sales: Czech Republic January 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/02/czech-republic-january-2020.html

    The PEV Market in Czech Republic had an historic month in January, with over 600 units registered last month, up 6-fold, with the PEV Share jumping to 3.2%

    the local heroes Skoda Citigo EV and Skoda Superb PHEV, that on their first real full month on the market, registered 428 units in total, being responsible for a mammoth 69%(!) of the market.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ja bych s tim nakupem EV jeste pockal, tady ve videu naky trendy elektromobility. vlastnit auto uz brzo nebude potreba

    Future of Transportation / Keynote: 2020 NC DOT Transportation Summit
    https://www.youtube.com/watch?v=y916mxoio0E#action=share
    ABS
    ABS --- ---
    COMODOR_FALKON: Kia je tam jasný vítěz, vzhledem k ceně a formátu.
    Osobně bych od Tesla čekal více.
    Já čekám na hezký ojetý ioniq za rozumnou cenu, ale ten druhotný trhu je u Ev zatím bolest.
    KEB
    KEB --- ---
    Minitest elektrického skútru Yadea C-line: Aku trpaslík - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/test-yadea-c-line-aku-trpaslik/

    cena 44 990 Kč
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Zajímavý test se zajímavými výsledky...
    We drove these electric cars until they DIED!
    http://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla is working on new ~110 kWh battery pack for more than 400 miles of range - Electrek
    https://electrek.co/2020/02/19/tesla-110-kwh-battery-pack-400-miles-range/
    KEB
    KEB --- ---
    Jak pečovat o elektromobil a co to stojí? Odpovídají tři na slovo vzatí experti - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...vat-o-elektromobil-a-co-to-stoji-odpovidaji-tri-na-slovo-vzati-experti/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GESTO: To je furt spoustě lidí jedno. U elektřiny to bude třeba 0-3 Kč/kWh doma a 5-15 Kč/kWh na dálnici, takže na dálnici bude dobíjet fakt jen ten kdo musí.
    KEB
    KEB --- ---
    znáte ten starý vtip o hodinkách s televizí a kde čím možným, které mají baterky v kufrech?

    Trápí vás nízký dojezd elektromobilu? Zapřáhněte vozíček s dodatečnou baterií - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...y.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Na dálnici jsem netankoval snad deset let :))
    A to ještě kecám, jelikož si to spíš nepamatuji, jak je to dávno...
    GESTO
    GESTO --- ---
    BOBASH: Jestli stoji 30 anebo 31 treba neresi, ale resi jestli stoji 36 anebo 31 to uz vetsina lidi resi. A az takovy muze byt rozdil oproti levna pumpa vs benzinka..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: S normálníma autama je to velký procento, protože velká část lidí vůbec neřeší cenu paliva, je jim jedno jestli stojí 30 nebo 31 korun a natankujou když se jim to hodí. A natankujou na celej dojezd.

    S EV budeš na dálnici nejspíš dobíjet jen když ti tam dojde šťáva a budeš potřebovat dojet do cíle (takže nebudeš tankovat do plna, ale "tak aby to stačilo") kde dobiješ pořádně a levně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale ake je percento tychto ludi, ktori tankuju na dialnici? predpokladam, ze vacsina ludi si natankuje na svojej levnej cerpacke na zaciatku cesty, mne to trebars postaci aj na spiatocnu cestu, takze na dialnici netankujem skoro nikdy, asi iba keby som mal uz malo v nadrzi po ceste, ale taku dlhu trasu robim mozno 1-2x za rok max, takze pre mna je to nezaujimave, ale ini ludia napr. hlavne firemne auta budu mat ine navyky a tieto navyky si so sebou prenesu aj do EV
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nedalo, protože s elektromobilama to bude fungovat úplně jinak – benzínový auto se většinou tankuje jednou za čas ze skoro prázdný do plný a člověk neřeší kde. Elektrický se bude dobíjet příležitostně (obchoďáky) nebo doma a občas na cestách, když to jinak nepůjde. Úplně jiná struktura nabíjení.

    Teď spousta lidí tankuje na dálnici prostě proto, že jim zrovna tam klesne benzín pod nějakou úroveň, tak dolejou plnou a neřeší. Protože koruna na litru jim je jedno.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to by sa dalo celkom dobre spocitat podla toho kolko ludi momentalne tankuje na dialnicnych cerpackach, ja sa priznam, ze mam skreslene predstavy, lebo nepotrebujem jazdit tak daleko iba cca 350km tam+zpatky, takze ja by som bol s elektrom vklidku aj bez dobijania po ceste

    ked som siel dlhsiu trasu, tak som rozhodne nestal iba par minut aj na tej benzinke, minimalne 15 minut som tam zabil a za to by som dobil tych par km na zvysok cesty, cestou naspat na odpocivadle sme davali obed a tam sme stali minimalne hodinu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Drahý bude rychlonabíjení na dálnici, což je normální a očekávatelný, protože se tam musí dotáhnout šílenej proud/napětí a rychlodobíječky jsou drahá technologie. Ale většina lidí po většinu času bude nabíjet v pomalejch nabíječkách doma, v práci nebo na ulici, a většina lidí jezdí dost málo na to, aby jim to bohatě stačilo (vybijou to za den z plnýho třeba o čtvrtinu, možná míň).

    Rychlonabíjení je řešení pro situace, kdy potřebuješ rychle doplnit šťávu na cestách.

    COMODOR_FALKON:
    Kolik je tý elektriky potřeba jsem onehdy počítal a vyšlo mi to tak nějak podobně: https://finmag.penize.cz/ekonomika/410797-elektromobily-jsou-budoucnost-a-nekdo-se-ji-i-dockame
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Což vychází na nějakých 33-44 tisíc km na EV. Průměrně 90-130 km za den. Včetně elektrobusů.
    To není zase tolik...

    A odpovídá to cca 500-667 milionům litrů benzínu nespálených v ICEV

    (EV 20-15 kWh/100km X ICEV 5L/100km)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    JIMIQ: fajn, takže 3000 EV, řekněme pesimisticky 20 kWh na 100km, při velkém nájezdu 20 000 km ročně je to 4MW za auto za rok

    náš čistý export elektřiny byl loni 13,9 TWh, takže to by stačilo na 13 900 000 / 4 = 3 475 000
    3,5 milionu poměrně žravých EV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Objem odebrané elektřiny z dobíjecích stanic v Česku byl loni rekordní
    https://oenergetice.cz/...ita/objem-odebrane-elektriny-z-dobijecich-stanic-v-cesku-byl-loni-rekordni
    3000 elektromobilů = 2 GWh z veřejných nabíječek (kdoví kolik k tomu doma? x2 nebo x3?)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam