• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOXICMAN: Právě. Sedět v autě za půl mega, který je reálně auto za 200 s motorem a baterkama za půl mega, je trochu divný :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Důkladná recenze bude na Penize.cz, dám sem pak link.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BOBASH: jako čistě městský vozidlo to asi fungovat může, ale je to i tak drahý
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: díky moc za recenzi! :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tesla killers, nebo aspoň soupeři pro Teslu, budou první konkurenční auta, který budou postavený jako rozumný EV (tedy na "placce" - žádný EV udělaný z benzínovýho auta nebude nikdy nic jinýho než bastl a krám) a budou mít dojezd 500+ kilometrů, a budou stát rozumný peníze.

    Cokoliv do tý doby, viz Citigo iV, je jen legrácka a pokus.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jízdní vlastnosti – prostě Citigo, jen neřadí, nedělá kravál a trochu líp jede v nižších rychlostech, v dálničních jede stejně nebo hůř.

    Nabíjel jsem zatím střídavě u Lidlů a na E.On nabíječkách, dobití o cca 120-140 kilometrů městskýho provozu za půlhodinovej nákup je velmi slušný, na ježdění po městě by teoreticky stačilo dobíjet takhle (plus na nabíječce PRE na Jugoslávský, což mám dva bloky daleko, ale nechat si vydat kartu na nabíjení od PRE není tak jednoduchý :)).

    Nicméně mimo město je to furt nepoužitelný, respektive použitelný se zásadníma obtížema. Cesta z Prahy do Pardubic (105 km) je s použitím veřejných dobíječek na hraně, protože u toho Lidlu typicky nabiješ 80 % (těch posledních 20 % by trvalo další hodinu) a to znamená reálnej dojezd po dálnici tak 140 kilometrů. A rezerva 35 kilometrů je fakt málo, mimo jiný to pod 50 km dojezdu přepne do eko režimu, kde to kupříkladu netopí (a taky to nejede přes 120 a hůř to zrychluje).

    Cesta Pardubice - Humpolec - Praha (s nabitím v Lidlu před odjezdem, takže asi 70 %), která má asi 190 kilometrů, už vyžadovala strávit při dvou zastávkách 50 minut na nabíječkách a to jsem k tý druhý nabíječce dojížděl s rezervou asi 10 kilometrů, přičemž jsem posledních třeba 30 kilometrů jel po dálnici stovkou mezi kamionama.

    Jo a stejně jako všechny malý a slabý elektra to má hroznej problém s vnějšíma vlivama, jako jsou kopce nebo protivítr. Člověk musí počítat s tím, že když jede do kopců, užere mu to strašným způsobem dojezd (a naopak).

    Pro nadšence možná dobrý, ale pro normálního člověka, kterej chce vzít auto a prostě někam jet, aniž by musel přemýšlet, jak moc fouká a jak moc je to do kopce, je to nesmysl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zeby to boli konecne tie tesla killers o ktorych sa tolko pise, ale stale ich nikto nevidel? uz aby to bolo, konkurencia a masova vyroba budu tlacit ceny dolu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VITEKK: Jo, to říkám pořád, že auta na MEB platformě budou patrně první ne-Tesly (spolu s Mustangem Mach E) co budou dávat smysl.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jak dlouho trvá nabíjení a jak ho nabijis? A jízdní vlastnosti? Pochlub se :-)
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    BOBASH: musis pockat na id3..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak teď týden jezdím s elektrickým Městochoděm (Citigo iV) a mám z toho rozporuplné pocity. Na jednu stranu je to nejlevnější alespoň rámcově (druhý auto do města) použitelnej elektromobil, na druhou stranu to pořád nefunguje jako primární dopravní prostředek a především je to jasná ukázka toho, jak stále nedávají a nějakou dobu nebudou dávat smysl malý a levný elektromobily. Za 480 tisíc, který to stojí, je to furt drahý na to, že to je elektrifikovaná verze auta co se prodávalo za 200. Kdyby to prodávali tak, aby na tom neprodělali (prodělávají 200 tisíc na každým), tak to bude působit jako vtip.

    Nejlevnějším použitelným elektromobilem zůstává Model 3. Tohle je tak pro ekologicky smýšlející firmu na rozvoz pizzy (pro ekonomicky smýšlející nikoliv).

    JANOS
    JANOS --- ---
    VITEKK: Kdyz to je na chalupe tak je to asi OK. Kazdopadne to ze mam na zdi kabel a nabijet auto trva 2 sekundy je vyborne.
    Kdyz jedu do obchodu a maji nabijecku zadarmu, tak se proklinam za lenost protoze otevirat frunk, vytahovat 10kg kabel, rozmotavat a pak zase smotavat se mi strasne nechce.
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    JANOS: to je dalsi vec ze to potrebuju na ven (proto zamykani), dalsi vec je esteticka - tesla nabijecka jaksi na 150 let stare chalupe nevypada dobre. Nakonec porizuju stavebnici a budu to zasekavat do zdi..
    https://www.autonabijeni.cz/...e-komunikacni-jednotky/wallbox-stavebnice-se-zasuvkou-typ-2-max--11kw
    JANOS
    JANOS --- ---
    VITEKK: To prvni nema ani cerveny petikolik :) Jinak pro domaci pouziti idealni wallbox. Jako furt otevirat frunk doma v garazi se mi nechce.
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    JANOS: nema zamykani ani odpojitelnej kabel..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla killers trosku nestihaju vyrabat, reci jak koza bobkov, ale skutek utek, Jag mal onehda ten isty problem, ale ten sa moc nepredava

    Tesla rival Audi hits the pause button on e-tron production
    https://www.teslarati.com/tesla-rival-audi-brussels-halts-audi-e-tron-production-line/
    JANOS
    JANOS --- ---
    Nejlepsi wallbox je Tesla Wall Charger za 500 dolaru.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DZODZO: Tak to je bezvadný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOMBRIDER: nabijaci vykon si imo mozes omezit aj nabijackou v aute
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    VITEKK: tak si spočítej kolik dlabe tvůj elektrokotel když pojede naplno, a k tomu pripocti odběr toho wallboxu když pojede na plný výkon aneb zrovna se sejde úplně vybité auta, a zima kdy kotel jede na všechny patrony. Pak uvidíš jestli to udrží tvůj hlavní jistič. Jedině jestli je ten wallbox krapet chytřejší a budeš tam moct nastavit proudové omezení (výkon). Takže v létě ti bude moct jet na 100% ale na zimu pojede na omezený příkon.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam