• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Vypadá to dobře...
    Tedy až na výrobce proslulého pochybnými praktikami...
    Sice v EU bude asi značná část jejich arzenálu nelegální, ale i tak bych měl problém jim věřit...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Autonomous Electric Tractor - Future of Farming | John Deere
    http://www.youtube.com/watch?v=gMaQq_vRaa8
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    OMNIHASH: problem je vzdycky spolehlivost. ono treba u zavlazovani neco na ten zpusob funguje bezne - viz
    Modern, Efficient Irrigation Systems Save Money For Farmers
    https://www.youtube.com/watch?v=O5alY311d1A
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THEODORT: přitom zrovna tohle by se už dneska dalo poměrně levně pořešit nějakejma autonomníma minivzchuloděma - dronama, co by ten kabel drželi v dostatečný vejšce nad polem aby nepřekážel, imho to bude podstatně levnější, než baterky.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    OMNIHASH: tusim ze to bylo ve Slunecnim Meste ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Elektrický traktory? to už zkoušeli soudruzi v Sajuzu!

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak. Hlavne trend budou mensi stroje, ktere jsou schopny obhospodarovavat mensi vymery poli. Ten trend je zrejmy a spravny. Nikoli navrat k uplne malym polickam, ale lepe strukturovanym mensim polim. Myslim ze trend budou kapotovane traktory ve velikosti zhruba traktoru 60. let s moznosti semi-autonomnim rizenim (operator sedi nekde a ma na starosti vice stroju).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: To si nemyslím...
    Předně u traktorů hraje dost velkou roli hmotnost motoru - ICEV traktor ho má velký a těžký, u EV traktoru bude menší, lehčí, silnější...
    U traktorů půjde i lépe řešit třeba swap baterií...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    DUHOS: V cem vidis vyhodu? Nebylo pro farmare komplikovane jezdit taknovat vodik nebo ho skladovat, kdyz se muze ty svoje cajky dobit nekde ve stodole?
    Priznam, ze jsem tenhle segment nikdy neresil a nepremyslel nad tim, takze se mozna ptam hloupe :).
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    ABS: Jo, to jsem si prave myslel. Jelikoz jsem nasel par digitalnich konceptu, ale nic realneho. Takze diky za potvrzeni.
    Pro Agro segment me konkretne zajimaji takove ty pomocne voziky, nakladace a "valniky", ktere nejsou v zaprahu nonstop 14h denne, ale pouze nekolik malo minut za hodinu.
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    KEB: Diky.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    ABS: Jj tady bych to viděl na vodík...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KEB: tak ony jsou to dve ruzny veci, ze. Vytapeni sklama je jeden problem, vetsina lepsich aut to miva nejak osetreny uz od vyrobce - kdyz stahnu okynko tak to slunce mnohem vic cejtim na kuzi nez skrz sklo, na kterym je nejspis nejaka infra vrstva uz naparena. To o cem byla rec je ale vliv barvy karoserie, a tam je matne cerna to absolutni nonplusultra v pohlcovani energie ;) A protoze auta prakticky neznaji pojem tepelna izolace, tak takovy matne cerny auto funguje jako sluncem pohanena pecici trouba.
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: tak ona dost udělá i hliníkova protína námrazová fólie za oknem. Ta je v létě lepší jak v zimě a stojí to pár korun.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: no, ja uz skoro cerny auto mel, takova hodne tmava zelena metaliza, a ani nebylo matny. V lete se na nem daly delat stejky s volskym okem rychlejc nez na grilu, Volvo ma halt klima velmi vykonnou takze to samozrejme uchladila, ale teda jela jak smyslu zbavena asi deset minut nez prepnula na takovej ten "normalni modus" a i ten u nej funel asi na dvojnasobek vykonu nez u svetlyho auta. A ze by to melo v zime nejakej pozitivni efekt jsem teda nezaznamenal, ono v zime vetsinou to slunce tak uplne jakoze neprazi, no :-)
    ABS
    ABS --- ---
    RAJCHE: traktor se na elektro moc nehodí. Na poli potřebuješ nízkou váhu a provoz 14 hodin v kuse (nárazové sezónní) a hlavně co nejnižší váhu kvůli neničení země.
    Ty komunální služby jsou naopak ideální. Nejlepší jsou autobusy a popeláři, tam to vychází dobře i finančně za životnost. A samozřejmě dodávky Ppl a Tesco.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: To záleží na tom, jak se ta černá barva jeví v IR spektru. V téhle cenové kategorii už bych čekal že bude vysoce reflektivní.

    Druhou věcí je to, že u EV půjde o jedinný významný zdroj tepla, takže uchladitelnost celkem na pohodu - a od podzimu do jara by to bylo naopak velké plus...
    KEB
    KEB --- ---
    A pokud vím tak města nakupují tohle

    Glutton Electric 2411E - rozšířená verze | Haiteco
    http://www.haiteco.cz/produkty-glutton-electric-2411e-rozsirena-verze-detail-424
    KEB
    KEB --- ---
    RAJCHE: něco je zde, mám v telefonu defaultně Adblock takže nevím jestli se dostaneš za paywall

    Zametací vůz, vysavač i kolo. Pražské služby pořizují stroje na elektřinu - Pražský deník
    https://prazsky.denik.cz/...vysavac-i-kolo-prazske-sluzby-porizuji-stroje-na-elektrinu-20190924.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam