OMNIHASH: Těch 25 tisíc jsi vzal kde? Boeingy spadly dva...
Problém u 737 MAX nebyl přímo s autopilotem, ale s MCAS, což je něco jako ESP u auta ("sahá" do řízení v případě, že se letadlo dostane do situace, ve který by být nemělo, v tomto případě vysokej úhel náběhu). Problém byl v tom, že v případě selhání jednoho senzoru úhlu náběhu (AoA) neuměl MCAS porovnat údaje z obou dvou, neuměl ani pracovat podle toho druhýho a dokonce ani pilotům neřekl, že tam je nesouhlas.
Druhej problém byl, že piloti nevěděli, že tam ten MCAS je.
Nemohli tedy vyřešit problém tak, jak by vyřešit šel, tedy vypnout MCAS a letět sami.
Teoreticky by k vyřešení problému, který by sice nebylo 100%, ale eliminovalo by velkou část rizika, stačilo dodělat do všech Maxů ukazatel nesouladu AoA senzorů a upozornit piloty, co mají dělat.