• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: je to celkom ironia, ze fabrika Tesly vznikla na mieste byvalej fabriky zbankrotovanej GM a este je ironia, ze Toyota, ktora mala dost velky podiel v Tesle predala svoje shares niekedy pocas production hell TM3 za nejaku smiesnu sumu, keby pockali par rokov, tak si mohli pripisat na ucet skoro 20x tolko :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hele kdyby to byl první článek, kterej čtu o tom, že je něco v F-35 úplně napíču, nebo i jen první článek o tom, že je tam napíču ovládání, tak to zavrhnu s tím, že "pofidérní plátek".

    Ale u F-35 mě spíš překvapí, když někdo napíše, že se tam něco povedlo. To letadlo je poměrně kolosální průser víceméně ve všem. Spousta věcí se sice už daří "dodělat" a možná to třeba jednou (tak za 10 let) bude fungovat jak mělo, ale průser je to furt.

    A možná taky ukázka toho, proč nikdo kromě Američanů neudělá funkční 5th gen stíhačku a proč žádný 6th gen s pilotama už nikdy nebudou. F-35 bude poslední svýho druhu, protože vyvinout něco ještě o generaci lepší (a dražší) už si nikdo nebude moct dovolit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, tohle je přesně stejnej přístup jako Ford a Citroen v začátcích – Model S je ekvivalentem Modelu T a Traction Avant.

    A stejně jako tyhle automobilky i Tesla bude, pokud bude chtít produkcí konkurovat velkým hráčům, muset přistoupit na standardní hru.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A Ford T se snad po dobu výroby nevylepšoval?

    Vylepšoval, změnil se poměrně výrazně.

    Traction Avant se taky změnil poměrně výrazně.

    Oba zhruba stejně jako ta Tesla, což neodporuje základní myšlence.

    Ad jestli to měli lehký – neřekl jsem, že to měli lehký, ale nebylo to tak, že by vymysleli všechno od základu a měli by něco, co nikdo jinej nedokázal udělat.

    Genialita Tesly (a Muska) nebyla v tom, že něco vynalezli, ale že je napadlo poskládat to dohromady zrovna takhle. Největší přínos Tesly byl, že vnesla do automotive uvažování startupů a jejich přístup – kdyby byl někdo v GM nebo Fordu schopnej prosadit tuhle míru odvahy dělat věci nekonvenčně, tak měli ekvivalent Modelu S v roce 2008. Jenže to je v korporátu nereálný.

    Tentýž přístup, kterej Teslu dostal, kde je, ale může bejt problém, až se z ní bude muset stát ten korporát, a až bude muset reálně konkurovat GM a Fordu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a prosimvás už na mě nereagujte, snažim se pracovat, ale mezitim akorát prokrastinuju a vaše reakce mě nutí prokrastinovat ještě víc :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: To je pravda a ač to neni omluva, tak to ale chápu u tohodle startup projektu. Maj rozjeto tolik věcí, že ještě dělat facelifty, měnit tooling a tak... Sám elon v rozhovoru řikal, že měnit teď u modelu 3 část auta na mega casting prostě neni na pořadu dne a bylo by to jako měnit kolo na autobusu jedoucím 80tkou :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: jako s kvalitou autofora máš pravdu, odkazy na autoforum jsem už před nějakou dobou začal aktivně ignorovat :)
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: všimni si ale, že moc nemění design. Ostatní automobilky jedou krutou fashion. Facelifty skoro obrok. Tesla drží auto skoro stejný, a postupně zlepšuje, jak jí inovace a technologie toho, co se umí, dovolují, a nesnaží se dělat nějaký módní vlny.
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Dodge má nejhorší infotainment v galaxii. Je to koncentrovaný peklo.
    Já nevím, jestli je to v tý stíhačce dobrý. Jenom jsem se ohradil proti kvalitě toho pamfletu ligy Autofórum, který tvoří témata tak, že si vybere, co chce hejtovat, a pak hledá důvody proč, místo toho, aby reálně něco byl schopen zhodnotit, ukázat, popsat, představit.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Ono když zažíváš géčka, je problém trefovat i HW tlačítka, což je taky důvod pro to, že tam je nějaké to hlasové ovládání. Jinak ale předpokládám, že jak to hlasové ovládání, tak interface, budou v tom letadle nejspíš docela špatné, protože u takových věcí se moc nezohledňuje nějaká uživatelská přívětivost, což bude částečně asi platit i pro obrazovku v tvém Chargeru :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: hele, abych pravdu řekl, jak mam v chargeru velkou dotykovku, tak občas, když blbnu, je nastavování na tom displeji fakt nahovno. Je teda otázka jak moc je to nahovno tim, že je ta dotyková obrazovka dělaná pro policajty a musí fungovat i s rukavicema, takže ten dotyk musí bejt fakt festovej. Ale dokážu si představit ve stíhačce ten opruz, když jsi v akci, zažíváš géčka a musíš se trefit na nějaký "imaginární" místo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Demagogie. Děláš, jakoby na světě byli dva piloti. Navíc jsou piloti kumulovaný kolem letecký asociace, školy nebo kýho čerta a můžou ti dát kontakt na další, stejně jako se to dělá kdykoliv potřebuješ víc názorů.
    Novinář nebo publicista, kterej na základě jednoho rozhovoru (navíc anonymního) zobecní názor na všechny, je nedůvěryhodnej a zbytečnej.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Já bych si dal pozor na tohle:

    "A s oběma pány automobilové historie ideu, že je potřeba vyvinout auto o generaci či dvě napřed před ostatními a vyrábět ho pak co nejdéle."

    To zní jako kdyby tesla uvedla auto a od té doby nesáhla na technologie. Je to špatně a mimo, tesla průběžně svoje modely vylepšuje. V modelu S měnila motory, baterky měnily složení, elektronika ...
    Model 3 byl zase o dost dál - měl větší baterky ... a vlastně každej model něco přinesl. Ani s Falconem 9 neusnula SpaceX na vavřínech a už jedou jedou novou generaci rakety.

    " Podobně jako u raných let Fordu a Citroënu ale spíše jen chytře využívá a kombinuje už vynalezené věci."

    Tohle teda taky zní, že to měli vlastně lehký, ale neměli. Vymyslet celej ten powertrain a bezpečnost baterií bylo prej nesmírně těžký.

    " gigantický displej (taktéž z laptopu)."
    Tohle odporuje tomu, co napsali inženýři v knížce, oni viz můj příspěvek níž tady. Oni ho vyvinuli. Nepoužili prostě displej z laptopu.

    na zbytek už mrdám :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady něco k oblíbenému tématu Musk a budoucnost Tesly, v trochu delší podobě než je diskusní příspěvek :)

    Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/...24267-genius-i-vrah-musk-muze-teslu-pohrbit-stejne-rychle-jako-ji-nakopl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak on tam ten pilot ale mluví i o tom, co říkají ostatní. A u nejmodernější nadzvukový stíhačky obvykle nemáš úplně příležitost udělat si v komentářích statistiku, kolik pilotů je spoko a kolik jich to sere, protože jich je o něco míň než řidičů nejnovějšího Chevroletu...
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: Tam je spíš borec z Autofóra.
    titulek:PILOTI SI STĚŽUJÍ
    článek: Jeden z pilotů si postěžoval
    Publicistika jak stehno.
    KEB
    KEB --- ---
    Nejmodernější stíhačka má ovládání hlasem a dotykem. Piloti si na něj stěžují stejně jako řidiči aut - Euro.cz
    https://www.euro.cz/...-ma-ovladani-hlasem-a-dotykem-piloti-si-na-nej-stezuji-stejne-jako-ridici-aut

    Bobash, že ty děláš i do letadel, přiznej se! :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: myslim ze 2170 mali s panasonicom nejako pol na pol ale 4680 by si mali vyrabat v giga berlin vo svojej rezii
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: a Tesla si to vyrábí všechno sama? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam