• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nejake dalsie pidivozitko z ciny (xiaomi vyraba mobily ze?)

    Xiaomi Baojun E300 je nový a levný elektromobil s dojezdem přes 300 km
    https://www.svetandroida.cz/xiaomi-baojun-e300-levny-elektromobil/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Germany march'21

    Germany Plugin Electric Share Hits 22.5% In March — 2.4× Year-On-Year Share Growth
    https://cleantechnica.com/2021/04/08/germany-plugin-electric-share-hits-22-5-in-march-2-4x-year-on-year-share-growth/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: imho ses seknul o 5 let. Seversky staty takhle vyrostly za 3 roky a to jeste nebyl takovej tlak na klima a elektrifikaci vseho
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BEV sales almost tripled in Germany in March : electricvehicles
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/mm0cif/bev_sales_almost_tripled_in_germany_in_march/

    Fully electric vehicle (BEV) sales in Germany continued to grow in March. March 2021 is the second-best month ever for BEV sales in terms of volume. December 2020 is the best till now.

    BEVs: 30,101 (+191.4% YoY) at 10.3% market share

    PHEVs: 35,580 (+277.5% YoY) at 12.2% market share



    March 2018: 3,792
    March 2019: 6,616 (+74%)
    March 2020: 10,329 (+56%)
    March 2021: 30,101 (+191%)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHEFIK: takhle to bude vypadat v Německu 2030 a Česku 2035
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Zacatek 2q 2021

    85% Plugin Vehicle Share In Norway — Pure Combustion Falls Below 10%
    https://cleantechnica.com/2021/04/07/85-plugin-electric-share-in-norway-combustion-falls-below-10/
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: jediné správné rozhodnutí. V okamžiku kdy bude provozování nabíječky výhodné bude jich přibývat mnohem více.
    Spíše by ale měli jít cestou trackingu uživatelů, např přes věrnostní karty, mohli by pak snadno dávat slevu na nabíjení.
    Moje zkreslená pozice jako uživatele EV:
    Obecně vyšší příjmová skupina - pozitivní takové lákat, mají vyšší disponibilní příjem
    Vyšší citlivost na zbytečné nákupy - lidí kteří přemýšlí o tom za co utrácí, bych v nákupáku moc nechtěl
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no jak bejvá parkování v obchodních centrech jen když utratíš 500+ nebo kino, nebo některé mekáče mají záchod jen na účtenku
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: mohli by tam dat nejaku ctecku na uctenky a podla toho aku urobis utratu, tak taku dostanes slevu na nabke
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: tak v kombinaci s tím že VW rozjíždí bidirectional charging (čili V2G resp Vehicle-to-household), tak by to bylo dost blbý - nabít si auto zadáčo a pak z toho živit ledničku a troubu :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto je dobry napad, otazne jak dlho tam ta plachta musi byt, ale aspon by sa na to nemuseli vylievat litre vody

    Centro Zaragoza tests the Bridgehill Fire Blanket on an electric vehicle
    https://www.youtube.com/watch?v=yO8cVWOqZcg
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nabijacie gangy :)

    Obchodníci končí s nabíjením elektromobilů zdarma, lidé ho zneužívají | EnergoZrouti.cz
    https://energozrouti.cz/z/nabijeni-elektromobilu-zdarma-konci-lide-ho-zneuzivaji
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: tazko povedat takto z hlavy, ja len so skusenosti z prace v nemeckej firme, kde sa CEO menili kazdych par rokov a podla toho sa otacalo kormidlom o 180 stupnov mozem povedat, ze je lepsie mat na nejaku viziu jedneho silneho lidra, ktory myslienku dotiahne do konca, nez ked sa tam striedaju ludia, z ktorych kazdy ma na problem o trochu iny nazor
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Myslíš tlak tohoto klubu?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nezvladol ten tlak :)

    Waymo CEO Krafcik Steps Down — Does It Mean Anything?
    https://cleantechnica.com/2021/04/03/waymo-ceo-krafcik-steps-down-does-it-mean-anything/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: No ale furt jsi při jízdě v terénu obvykle v režimech, kdy je spalovací motor hrozně neefektivní. Pokud nejedeš na volnoběh, tak jedeš skoro na volnoběh, zrychluješ, zpomaluješ...

    Svým způsobem je to podobný městskýmu provozu, kde je taky EV mnohem efektivnější než ICE.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak jezdili jsme po Brdech, nebrodili jsme se Sibiři, maximálně se hrabalo na diferenciál, žádný přitahování za lano nebo tak, aby to jelo na volnoběh...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: V tomhle má v terénu elektřina obrovskou výhodu. Benzín (a zvlášť tak velkej jako v Hummeru) spálí strašnýho paliva na volnoběh, protože sice reálně v danou chvíli nevydává žádnej výkon, ale furt žere spoustu benzínu aby se sám točil.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: otázka je,jak dlouho to vydrží blbnout. Když jsme to zkoušeli s normálním hummerem, tak to žralo klidně padesát litrů na sto.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam