DZODZO: Mám k tomu jen pár bodů:
1) Nehodlám nikoho žalovat, předpokládám, že antimonopolní úřady budou postupovat z moci úřední.
2) Netvrdím, že znám všechny mobily, ale moje zkušenost praví, že baterie jsou vyměnitelné, jen prostě ne uživatelsky, protože kryt bývá lepený, není to tak, že by baterie byla zalita mezi desku a displej. U iPhonu mám v rodině několik případů výměny baterie, v Samsungu ji měnili šéfovi před pár měsíci, předpokládám, že u Xiaomi to bude velmi podobné, jakkoli tu zkušenost osobně nemám.
3) I kdyby u mobilů ta baterka byla opravdu nevyměnitelná, pořád se bavíme o zařízení, u kterého má baterie a zařízení alespoň podobnou životnost, to u auta nepředpokládám, samozřejmě pokud nedojde k průlomu a baterie nedosáhne životnosti auta (a teď myslím faktickou životnost, ne jakousi projektovanou).
Samozřejmě je otázkou, jak to Elon myslí. Třeba jen budou nosné části přizbůsobeny tak, aby v nich napřímo mohly být uloženy články a ty pak budou normálně (ne uživatelsky) přístupné. Ze zveřejněných materiálů jsem to ne úplně pochopil. V tom případě se velkému E omlouvám.