• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jenomže Tesly zatím nejsou ani zas tak úžasně spolehlivý, a to už elektrický auta dělaj 8 let. A furt jsou občas poslepovaný tou izolepou.

    Já jsem teď strávil odpoledne v novým Audi Q4 e-tron, tedy v podstatě v prémiovým Enyaqu. Stojí to cca jako Model Y, je to velký jako Model Y, na rozdíl od Enyaqu to má 300 koní takže to jede, ale vevnitř to vypadá jako v Audi.

    Pro technonadšence bude furt lákavější futuristickej vnitřek Ypsilonu, ale pro drtivou většinu normálních zákazníků v tomhle segmentu bude mnohem lákavější to, na co jsou zvyklí, tedy prostě normální auto, jen na elektriku.

    A to, že ty bys radši něco než něco jinýho... víš, ty ale nejsi zákazník žádný automobilky, takže tvůj názor je dost jedno (jo, já taky nejsem zákazník žádný automobilky, zatím, ale ve výsledku moje názory na auta těch nákupů ovlivnily docela dost :))
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Well, z mého pohledu je lepší spolehlivé hi-tech přibližovadlo, než naleštěné korporátní lejno...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: mne sa nahodou ten krok VW paci, ze sa chcu zamerat na ten software, lebo to bude znamenat, ze to bude lepsie a pouzitelnejsie, napr. sa mi v tomto paci Polestar 2, ze to ma infotainment normalny android, lebo to vies, ze to vyvijali ludia, ktori maju skusenosti s UIckom, takze je to pouzitelne, intuitivne a responzivne
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: tak u mě to není pruda, musk marketing umí dokonale. Naposledy u cyberu rozbíjení oken. Geniální, celý svět během jednoho dne znal cyberteuck.

    U těch čísel by mne to taky nepřekvapilo, marketing by to byl povedený. Což neznamená, že to doopravdy dělá.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A pak se divíte, že tesla fanboys vypichují neúspěchy ostatních automobilek, když každej rejpe do každý píčoviny... a vlastně úplně zbytečně :)
    SITH
    SITH --- ---
    Já se těším na porovnání reálných prodejů vs rezervací
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: akorát to maj i v ostatních autech, kamarádka, co pro VW pracuje a jezdí v novém tiguanu, prej sem tam auto musí vypnout a zapnout (naposledy 3x za jízdu) :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: no nezvladaju tu SW stranku veci, napr. kamarat co jazdi ID.3 tak tam ma take problemy ako ze mu ten infotainment zamrzne pocas jazdy co je vec, ktoru vycitali aj Tesle, podla mna si prave ten sef VW zobral tie najlepsie veci co z Tesly robia inovativnu automobilku a chce to presadit aj v koncerne, za mna je to dobry pristup ako sa transformovat a pripravit na buducnost bezuhlikovej mobility s dorazom na slovo bezuhlikovu :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: sorry, ja jsem halt profesionalni arbiter elegantiae, na takovej hnus reaguju nejspis lehce neobjektivne, polepsim se. Ja byl jen zvedavej jestli uz to realne nekdo ma nebo aspon nekde videl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: BLOWUP: pánové, tohle už je čistej hate, taková opačná strana tesla fan boys
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: jj, to s modelem 3 a Y je argument, ty bych taky nechtel ani zadarmo, ale zase ten truck je fakt jak spatnej vtip nekoho kdo zustal mentalne ve dvanacti letech na urovni ctenare comics. Plejtvat na neco takovyho materialem a energii a doufat ze to nekdo koupi, to je z myho pohledu fakt diagnoza, aniz bych tim ted nekomu chtel slapnout na kuri voko. Predstava ze s necim takovym mam jet verejnym prostorem a kazdej me v tom uvidi je jak bezet mestem nahej vobalenej dehtem a perim s cedulkou "idiot" prilepenou na cele, sorry for my french :-)
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: u toho bambilionu rezervaci si občas říkám, jestli ty čísla nedělá musk sám, aby sponoval cenu akcií
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: jasně, u auta co stojí jako 3 pokojový být je fakt, že plechy na sebe nesedí a je z půlky slepený izolepou děsně cool a super :-D

    BLOWUP: z tohohle pohledu bude zajímavější jestli si lidi koupí ten truck od Forda, protože ten vypadá jako truck od Forda, akorát je na elektřinu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: Existovat to bude, lidi o to maj evidentně zájem :)
    A to, že se to líbí mně, nic neznamená, znamená to tak akorát to, že se to lidem líbí. I těm, co na to nemaj a nemaj teda ani rezervaci.
    Stejnou logikou bys mohl ze stolu shodit rezervace na model 3 a Y, protože ty nechápeš jak se ta auta můžou někomu líbit. Když si to rezervuješ, tak o to máš většinou poměrně vážný zájem a asi na to máš i peníze (samozřejmě bude spousta spekulantů a lidí, co si to rozmyslí, ale i kdyby to chtěla jenom polovina lidí, tak 500 000 rezervací by nebylo špatný.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SITH: Myslím, že základní problém je v tom, že ta negace byla ve smyslu "Je to celé podvod, je to jen bizarní startup, co neumí auta vyrábět, to umí jen VeLkÉ a ZaVeDeNé AuToMoBiLkY"...

    A teď se ukazuje, jak moc to ty údajně velmi schopné klasické automobilky nezvládají a vyrábí méně spolehlivá auta, než ten vysmívaný startup před 10 lety...

    Tedy MOŽNÁ mají lépe slícované panely a uvnitř hezčí plasty... Nebo nějaký podobně irelevantní nesmysl...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, SW ke důležitý, ale rozhodne to z auta nedělá “počítač na kolech”.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: hejt by byl asi spatnej vyraz, ja proste vubec nechapu duvod existence neceho takovyho a jsem opravdu uprimne zvedavej, jestli to nekdy bude realne existovat a nekdo to bude dovopravdy kupovat. Ale to ze tobe se to libi je vlastne uz i alespon castecna odpoved na moji otazku - mezi random postem na internetech a realnou koupi bejva nekdy daleka cesta - takze fajn :-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: cejtim z tebe trochu hejt :)
    BLOWUP: Neni to jedno? Zájem o to evidentně je a to napříč spektrem. Mně se to taky líbí

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: hm, to melo moje volvo 850 pted dvaceti lety taky
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: hm, ze by pokrokovi lepsi lide s urbannim pozadim zacali jezdit pickupama? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: dokonce nedávno oznámili, že to bude mít i rear wheel steering
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam