BLOWUP: Ne, v Matapatsku je to obecne napicu, ale ty tu dlouhodobe tvrdis, ze co se ve Svycarsku dela, dobre se dela a ted se najednou snazis hodit na fanboye, ze si svycarskej dopravni podnik neumi spocitat spotrebu na vytapeni.Pritom, dle tvych slov, ve Svycarsku kdekoli se dela s vice nez 5 cihlama, tak nad zedniky bdi architekt. Tak clovek by cekal, ze kdekoli se hospodari s vetsim mnozstvim energie, tak dozoruje energetik. Zaroven rada idiotu v zaostalem vychodnim bloku ma v elektrobusech bufiky, proc asi?
Protoze si umi spocitat, ze energie na pohon je v elektrice pomerne efektivni (elektrobus v MHD je ideal na rekuperaci - vysoka hmotnost, nizka rychlost, caste zastavovani a rozjezdy), ale vytapeni elektrinou v mrazech (pokud nemam trolejbusovej provoz a elbusy nejezdi treba polovinu vykonu pod trolejema) je pitomost, protoze ztraty jsou vlivem casteho otevirani dveri velke a nepomuze mi ani arkticke provedeni kastle a oken a kdyz poradne mrzne, tak je mi hovno platne i tepelne cerpadlo.
Reseni s bufem ma to do sebe, ze aspon vyuziju neuslechtilou energii na neuslechtile vyuziti, protoze premenovat uslechtilou energii na neuslechtilou je z principu vzdy termodynamicky provar a nenuti me to vozit tuny baterek navrch.