• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jo a Rivian bude stát o dost jiný peníze než ID.Buzz. Busík bude tak za milion a půl s daní v základu, Rivian v základu bude v Evropě určitě dost přes 2 miliony. Americký ceny nezahrnují clo a hlavně DPH...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jestli to bude v základu stát 50-60 tisíc euro, tak je to na evropský poměry mírně nadprůměrně drahý auto – průměrná cena novýho auta třeba v Německu je skoro 40 tisíc.

    Náš pohled je zkreslenej tím, že většina lidí u nás kupuje ojetý auta po Němcích a tudíž VW Passat vnímají jako auto za kilo až tři, protože ten milion za novýho platí Němec.

    A jinak kdo si to koupí – jednak lidi, který si dřív kupovali Sharany, protože od Sharana nebo Fordu Galaxy to není cenově moc daleko. Pak taky část lidí, co si kupovali Transportery, Caravelly a Multivany, protože tem to bude velikostí dost blízký (ad málo místa vzadu – nezapomeň, že to na fotkách a videích je krátká verze, bude i pětimetrová, tedy ekvivalentní Multivanu).

    Pak si to dost možná koupí spousta lidí, pro který normální MPV bylo moc fotrovský a tak přešli z MPV na SUV, a tohle by je mohlo přitáhnout zpátky. Tohle si myslím, že bude docela velká cílovka. Třeba proti Enyaqu je tohle o dost víc cool a zároveň o dost praktičtější.

    To, co sis asi původně představoval, tedy skutečně lidová dodávka, už je naprosto mimo cílovou skupinu Volkswagenu. To, co byl v roce 1960 VW, je dneska spíš Dacia.

    A na elektrický MPV od Dacie si ještě počkáš, protože dneska by stálo 900 tisíc, což by za Dacii nikdo nedal.

    Dělat dostupný prostorný elektromobily pro lidi, kteří nejsou ochotní si připlatit za cool věc, se prostě zatím nevyplatí a nebude se to vyplácet ještě pár let.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Ja uz neresim, co jsem od toho cekal, tos mi vysvetlil, ze byla uplna blbost cekat, stejne jako TOMBRIDER. Ja jenom komentuju, ze kdyz ted vim, co to auto je, tak by me ni nenapadlo ho kupovat. Uplne stejne jako New Beetle. A ani netusim, kdo si vlastne tyhle auta kupuje, nikoho takoveho neznam, je to asi mimo moji socialni vrstvu, neco jako seniori co vyhodej desitky tisic za sadu hrncu. Jestli chces priklad, jake emoce by me primely vyplaznout pres 60k euro za auto, tak to uz jsem psal, ze je treba Rivian a to to neni busik, jen to, co predstavuje, je téčkům mnohem bliz, nez Buzz. Takze mi netvrdte, ze to nejde. Jenom VW se proste rozhodnul, ze nejsem jeho zakaznik. A to je uplne ok a ja si to nekoupim. Nic vic, nic min.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Já fut nevím, cos od toho čekal, co tohle nenabízí. Že bude řidič sedět nad předníma kolama? Jsme v roce 2022, takovou věc nedostaneš přes crashtesty. Že to bude vevnitř velký jako dodávka? Na to to není dost velký – teda až na prodlouženou verzi, která cca jako současný Multivan bude...

    Je to asi stejný jako od VW Beetle čekat, že to bude charakterem a postavením na trhu podobný původnímu Brouku a ne že to bude načančanej dražší Golf.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tak ještě matt watson k buzzu

    VW ID. Buzz review: 0-60mph, range & CRASH-tested 😱
    https://www.youtube.com/watch?v=6eYM0gWHBAE
    CAL
    CAL --- ---
    TOMBRIDER: Čekat, že za tohle dám peníze je jako čekat, že si koupím hrnce na akci pro seniory.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    PEPAZZ: Čekat že ID Buzz, bude něco jako busík z sedmdesátek.
    Je jako čekat že Mustang Mach E.
    Bude ten mustang ze sedmdesátek..
    :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    a ještě
    VW’s e-bus is finally here - but is it what we hoped for? ID. Buzz First drive
    https://www.youtube.com/watch?v=-K6PPrt8F_Y
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    This electric family car has a drift mode!! Genesis GV60
    https://www.youtube.com/watch?v=LqGM6MzIewA
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---


    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a jestli správně googlim, tak to má v ceně i tepelné čerpadlo v základu, narozdíl od vw

    "The long range of the All-New Mégane E-Tech Electric is thanks to a new, patented, three-part system: a new heat pump improves the battery’s coefficient of performance by 30% compared to Zoe,"
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: megane e-tech s 60kWh je od 1 010 000 Kč (až 457 km)
    zatímco id.3 začíná na 1 178 000 Kč (až 415 km)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: dělaj to i s větší baterii
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: bacha na tie crashtesty, tam to s renaultom zoe obsadilo posledne priecky
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Z Vyškova? Určitě!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: 40 kWh? Jakej to bude mít reálnej dojezd? Dojede to do Brna?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Spring má na dýlku 3 734 mm. To znamená, že je o víc než čtvrt metru kratší než Fabia (i trojková, ne výrazně zvětšená čtyřka), jen o asi 20 cm delší než mikroauto Citigo a dokonce o kousíček menší než tvůj Swift.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ten rencek vypadá dobře, infotaiment od googlu, začíná na 890k (40kWh)

    idčka od vw proti tomu vypadaj jak plastové sračky
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Dnes jsem cestou k autu objevil na parkovišti za domem Dacci Spring Electric.
    Tmavomodrou s oranžovými detaily.
    Vypadá to fakt dobře, akorát po tom, co tu psal Bobash, mne překvapilo, jaká je to velká kráva…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam