• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Zajímavý je když je neošoupanej po 500 tkm…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: pocita sa k iinterieru z 21.stoleti aj to ze po 160k km nie je osoupany?

    https://mobile.twitter.com/BLKMDL3/status/1519846076198445056
    BEEBLEBROX
    BEEBLEBROX --- ---
    BOBASH: Imo stejný jako ty tesly co tu jezdí na norskejch značkách. Někde musela být díra jak to tam s dotací koupit a přeprodat dál
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jako že by jí koupil v Polsku, nechal na polských a přivezl sem? Na to jí tady zas nevídám tak často.

    Ale furt je to pravděpodobnější, než že by s ní jezdil z Polska.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Dotace…?
    Koukal jsem, že třeba v Rumunsku se s dotacemi dá Dacia Spring sehnat za €8000…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já tady v Karlíně potkávám pravidelně MX-30 na POLSKÝCH značkách. Nechápu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    videl som konecne nazivo tu elektricku mazdu mx30 a vyzerat to vyzera dobre, ale zjav to bol bizarny, lebo mi nejde do hlavy co robi mx30 TAXI s trencianskou SPZtkou pri brne, projektoval som si to skor nieco ako primestske auto co teda taxik splnuje, ale zeby sa s tym vydal taxikovat niekam 150 km daleko je take dobrodruzne :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To, že ty tolik užitný hodnoty nepotřebuješ neznamená, že jí to nemá. Zvlášť Lightning s gigantickým frunkem vpředu místo motoru, korbou a super praktickým interiérem je fakt užitnou hodnotou geniální.

    Problém pro Evropany trochu je, že se to sem moc nevejde.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A nezapomněl jsi tak trochu na DPH, kterou v USA nemají (a sales tax se k ceně připočítá až nakonec)? Očividně zapomněl. S daní bude stát základní verze Professional zhruba milion a čtvrt, s dovozem k nám tak 1,4M.

    Druhá věc je, že Lightning vychází levněji díky úplně brutálním úsporám z rozsahu. Obecně vyrobit pickup je poměrně levný, protože jsou to i dneska, kdy z nich jsou v podstatě fancy SUV s korbičkou, poměrně jednoduchý auta, jen velký. Ale skoro žádný jiný auto a už vůbec žádný elektrický nemá tak gigantický úspory z rozsahu daný tím, že elektrická F-150 je technicky z většiny shodná s benzínovou, což je nejprodávanější auto v US a jedno z nejprodávanějších na světě (a to se ještě na stejný technice dělá Ford Expedition a Lincoln Navigator).

    Takže to, že s menší baterkou stojí zhruba jako Enyaq, fakt není nijak divný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: tak ja ako plnohodnotne rodinne auto pouzivam hatchback, nepotrebujem SUV, tak zato vravim, ze je to dost subjektivny parameter :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Pouzitelny jako plnohodnotne rodinne auta, velikost a jizdni projev cestovni tridy (tj. o vesmir lepsi nez Tesla Model 3), komfort a interier jako ma mit auto z 21. stoleti.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: uzitkova hodnota je taky dost subjektivny parameter :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Jen uvaha. Z toho co je na evropskem trhu mi nejvetsi smysl (kombinace ceny, uzitne hodnoty, provedeni, performance, infotaiment, etc.) dava Audi Q4 etron ve verzi s vetsi baterkou a nahonem jen na zadek.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: dlouhodobe udrzitelnosti = dlouhodobe udrzitelnosti produkce a profitability
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Ford začal vyrábět legendární pickup v elektroverzi. První rok má vyprodaný - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-ford-zacal-vyrabet-legendarni-pickup-v-elektrovezi-prvni-rok-ma-vyprodany-200188

    Docela dobra ta videoreportaz. Jestlize 131kWh verze je v prepoctu za 1.26M CZK, tak pro obycejny osobni auta tady prostor pro zlevneni je. Kombik na urovni SuperB se 131kWh baterkou za tuhle cenu udelat a s profitem prodavat lze a samozrejmne to prijde.

    Jak opakovane pisu, evropskemu trhu se to bude davkovat postupne aby si nepodrezali vetev dlouhodobe udrzitelnosti a zbytecne neprodluzovali cyklus obmeny. Cyklus obmeny vozoveho parku ted teda za automobilky prodluzuje krize soucastek a dodavatelskeho retezce, ale to je zase jina pisnicka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Z Q7 je platforma, z Q8 i karoserie.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Q7 a ne Q8. Na podstate to nic nemeni.
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    BOBASH: děkuji
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHEVALIER: Hlavně je to prostě přebastlená Q8, a to je vždycky problém. To auto bylo už když bylo nový spíš taková "záplata" na absenci pořádný EV platformy. Možná jako ojetina, jestli už začínají být levný, může mít smysl. Kupovat tohle nový v roce 2022 mi přijde jako nesmysl.
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    BOBASH: děkuji
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam