• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Hodně zjednodušeně, ale v podstatě jo.

    Předtím, než provede jakoukoliv akci, by poslední mělo být ověření, jestli nehodlá spáchat nějakou sebevražednou akci. Jako třeba vjet do ulice v protisměru (přičemž to o ní ví), nebo vjet před velikou věc pohybující se velkou rychlostí v protisměru.

    Pokud to tohle nedokáže, tak to nemá na silnici za žádných okolností co dělat, natož v rukou někoho jinýho než proškolenýho profesionálního zkušebního jezdce.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: No, jenomže takhle to nefunguje. Řešení typu "napíšeme do smlouvy, že řidič je povinnen řídit, a pak ho necháme betatestovat pokus o autopilota" fakt není dostačující.

    To, co udělali, je nepovolený testování (nedodělaný) plný autonomie za plnýho provozu, řidičema, kteří nejsou proškolení pro testování takových systémů, a bez toho, aby ten "autonomní" systém prošel nějakým schválením.

    Klasickej příklad toho, že se Tesla chová jako softwarový startup ale přitom se pohybuje v branži, kde jsou standardy úplně jiný.

    FSD Beta tester je pořád normální zákazník, není to testovací jezdec Tesly, není to oficiálně vedený jako testování. NHTSA bude mít na stole Muskovu hlavu.

    A k tomu druhýmu – to je to samý. To, že terms and conditions of FSD je napsáno, že to může a nemusí býtplně autonomní systém, nebo nějaká taková právnícká hatmatilka, nemusí výrobce ochránit ve chvíli, kdy jeho CEO roky slibuje, že ty auta budou schopný vydělávat jako robotaxíky a že si máte koupit FSD teď za 10 tisíc dolarů, proto představuje "value" aspoň 10x nebo 100x větší a taky víc stát bude.

    Přinejmenším je to klamavá reklama a až se zjistí, že FSD se stávajícím hardwarem nikdy nebude Level 5 autonomní, což nebude, tak budou zákazníci minimálně požadovat zpátky peníze za FSD.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To ale, jako ostatně hodně často, zas mícháš dohromady několik věcí :)

    Jo, teoreticky by mohlo být výhledově možné žalovat Teslu, že ti prodala příslib něčeho, co nikdy nedodala. Otázka je, co oficiální obsah toho, za co platíš. Vím akorát, co slibují na webu a tam je vidět, že všechny texty prošly pod rukama právníkům a vlastně toho slibují dost málo. V rámci FSD Capability aktuálně jen detekci semaforů a autosteer. Takže mám dost pochybnosti o tom, že by v US žaloba uspěla, protože to, co píše ředitel firmy na Twitteru a co je ve smlouvě, jsou pořád dvě různé věci.

    Stejně tak budeš mít problém žalovat Teslu za obecné ohrožení ve chvíli, kdy v autě sedí někdo, kdo velmi pravděpodobně vědomě odsouhlasil, že za dohled a řízení nad vozidlem nese odpovědnost. To zahnutí do jednosměrky, nebo jízda rovnou pod vlak, je z právního hlediska ekvivalentní tomu, když necháš vjet do jednosměrky nebo pod vlak auto s CC a LA. Jak sám píšeš, "nechal to do protisměru vjet", což není rozdíl oproti tomu, kdyby tam vjel sám.

    FSD Beta se možná někdy zakáže, ale určitě to nebude okamžitě a nejspíš pouze pokud se podaří dokázat, že je to skutečně nepřiměřeně nebezpečné.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: ze to nevyresili, hlupaci:
    if
    driving into oncoming traffic
    don't
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aha, takže se nic nestalo... naprosto šílené. Nikdy nikdo nevjel do protisměru :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Prodává se "schopnost FSD", která umožňuje být v tý Betě. To skončí class action žalobou, protože to nikdy nesplní to co o tom Musk říká.

    A ano, FSD Beta by se mělo okamžitě zakázat. Jak se vyjadřuje v tom článku odborník na autonomii – testování takovýhle věci patří do rukou speciálně vyškoleným profesionálům.

    V tom videu je to ostatně vidět, ten týpek to nechal do toho protisměru fakt vjet, tohle je naprosto šílený.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Pochybuju, že když se hlásíš k účasti v tom FSD Beta programu, nemusíš souhlasit s tím, že veškeré nehody, ke kterým dojde během jeho testování, jdou na vrub řidiči. A FSD co "umí" tohle se neprodává. Takže jediné, co bys tak mohl žádat, je zákaz toho veřejného Beta programu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, ale zahnout v protisměru do jednosměrky, o který musí vědět, případně vjet pod tramvaj, o který taky ví (dokonce je vidět, že jí vidí), to je naprostej průser a je to na recall a zákaz prodeje FSD. A na zvážení žaloby na Teslu a Muska za nějakej americkej ekvivalent obecnýho ohrožení.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a z celého toho originálního videa to vypadá, že se to pořád a pořád rychle zlepšuje a tester je nadšen z progresu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: hustý, ta tesla tam nenabourala do betonovejch sloupů, ona se lepší!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Že něco spadne je jedna věc, ale, kurva, tyhle dva případy?

    We Ask An Actual AV Engineer Why Two Recent Tesla FSD Videos Show Such Dumb, Dangerous Mistakes - The Autopian
    https://www.theautopian.com/we-ask-an-actual-av-engineer-why-two-recent-tesla-fsd-videos-show-such-dumb-dangerous-mistakes/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nio Announces 500 KW Fast Chargers Coming This Year In Europe And China
    https://insideevs.com/news/596640/nio-500kw-ultra-rapid-chargers-announced/

    Nio, které má nejrozšířenější síť výměnných stanic... hm, hm... divné :)

    EV startup Nio already has over 1,000 battery-swapping stations in China, but now it also wants to roll out its own network of rapid chargers.

    The company is planning to launch a 150 kWh solid state battery pack for its models
    --------
    500kW teda znamená 12minut na dobití 100kWh? Čili 20-80%+
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: hm tak to uz tam asi nenapise odpoved zo servisneho centra tesly ako sluboval ci?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: tak ono prijde na to jakejm svolavackam :-) To ze ovladat auto tabletem je hovadina je vicemene jasny kazdymu kdo uz nekdy nejaky libovolny auto ridil, nejenom kvuli tyhle situaci. V ty diskusi pod tim videem se hlasili lidi kterejm se to deje bezne, akorat samozrejme stezovat si na teslu se halt nesmi, ponevadz ta se na tebe stejne vysere, pokud to nejde spravit gafou :-D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    asi nějaká forma masochismu :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: já ti nevim, přijde mi to divný... jako kdybych chodil na auditka vw a fordu a smál se tam svolávačkám a user errors
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: tak ja se u toho spis docela zasmal :-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: proti stresu doporučuju nečíst věci o teslách na reddit subvláknech o teslách :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: Tyjo, ja fakt myslel ze uz to bylo vcera :-) mam ted halt trochu stress.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: jak tam mohl být ještě včera, když to bylo postnutý před 11 hodinama? :)

    Tl;Dr:

    Cruise control did turn off. What you thought was cruise control was actually just the car coasting. It's hard to tell because your screen had crashed (that's why the speed wasn't changing at all). Note that coasting will feel like cruise for a short while if you're used to regen braking.

    When the center screen crashes, it has no influence on the autopilot and cruise control systems. Those will disable with the press of the brake no matter what the hell the center screen is doing (even if it is missing entirely).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam