• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Vysvetluje to 26:30 - 30:45. Strucneji to nejde.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Zrovna v tomhle mi to, jak to dela Tesla, vyhovuje. Kdyz slapes na brzdu, tak mas okamzitou odezvu a chova se to predvidatelne. 95% casu pouzivam stejne jen pedal. Kdyz mas one-pedal driving, tak fakt rekuperaci na brzde nepotrebujes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Mě zajímá jen proč nemají rekuperaci po sešlápnutí brzdy. Jinak jsem s Teslou docela obeznámen, ale tohle je tak úchylná pitomost, že mě to nenapadlo že to je možný.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Mercedes EQE SUV

    Novinka bude nabízena v pěti elektrických motorizacích. Základem je pohon zadních kol EQE 350+, pohon všech kol je tu v podobě modelů EQE 350 4Matic a EQE 500 4Matic. AMG nabídne EQE 43 a EQE 53.

    Všechny modely používají stejnou baterii o kapacitě 90,6 kWh jako v sedanu. Základní 350+ nabízí nejlepší dojezd ze série, přičemž jediný elektromotor na zadní nápravě přispívá k dojezdu podle protokolu WLTP 480–590 km. Získáte výkon 215 kW (288 k) a točivý moment 565 Nm.


    Mercedes představil další velký elektromobil EQE SUV - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-mercedes-predstavil-dalsi-velky-elektromobil-eqe-suv-40411852

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Dej si to, tech 15 minut bych musel vypisovat cele. Je to koncentrat toho co je Tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Máš stručný shrnutí? Nesnáším koukání na videa kde někdo mluví, zabírá to hrozně času.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Je to rozebrano dopodrobna v druhe casti te recenze promovanou Martinem Vaculikem, jak ji vsichni hejti, ale nikdo ji asi nevidel.
    Martin Vaculík a Tesla Model 3: Video, které nemělo nikdy vzniknout!
    https://www.youtube.com/watch?v=aBzvR5zKKUU


    V case 16:14 zacina cast kdy to popisuje nejaky Jirka a mluvi hodne erudovane. Za tech 15 minut vysvetli prakticky vse co je specificke pro soucasnou Teslu, vyhody, nevyhody, vc. rekuperace.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ne, to nemá žádnou výhodu.

    V normálním autě, který nevymejšlel makak, nastupuje při sešlápnutí brzdy první rekuperace až do svého maxima a až potom se použijou brzdy. Akorát je to hrozně těžký naladit tak, aby to nebylo poznat, proto to možná Tesla má takhle debilně.

    A samozřejmě one-pedal driving může fungovat i u auta, který rekuperuje i na sešlápnutí brzdy.

    Tvl jako z tohohle řešení jsem dost v šoku, to mě vůbec nenapadlo, že takhle ještě někdo může mít.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jo. Brzda brzdi. Kdyz chces rekuperovat, tak das nohu z plynu. Vyhoda je v tom, ze k rizeni pouzivas jen jednu nohu a na brzdu slapes fakt jen kdyz ti pred auto nekdo skoci :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tuhle funkci mají u spalováků třeba téměř všechny převodovky DSG poslední generace. Ale u spalováku to má jasnej smysl, ten nerekuperuje.

    Nicméně i u toho elektra je lepší z dlouhýho kopce nerekuperovat ani nebrzdit než to brzděním narekuperovat a pak použít na pohon.

    Ale to většina aut umí dosáhnout, že se to volně protáčí, pokud vím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Počkat, Tesla když šlápneš na brzdu, tak hned začne brzdit brzdama a nepoužije nejdřív rekuperaci?

    To jako vážně???
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Cože? Přiškrtit rekuperaci když je potřeba přibrzdit? Snad přidat rekuperaci, ne? Nemluvě o tom, že Enyaq má rekuperaci nastavitelnou normálně pádlama pod volantem, pokud si správně pamatuju, a brzdí furt stejně.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIGHTHUNTER: Me trochu mrzi, ze Tesla nema moznost rekuperace pres brzdu s automatickym brzdenim kdyz ji seslapnes vic. Mozna bych tak mohl vic vyuzivat ten neutral. Ale je fakt, ze rizeni jednou nohou je velice pohodlne.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TADEAS: Tesla podle me vubec znacky necte pokud nemas FSD. Stejne tak nepribrzduje pokud nemas aktivovany cruise control nebo si vylozene nemysli, ze nabouras nebo srazis chodce.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    mate nekdo srovnani jak jsou na tom ty asistencni systemy treba s tim pribrzdovanim ctenim znacek atp.? e-tron/enyaq/tesla, viz TADEAS
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ELIJEN: přesně, já byl s rekuperací v Tesle taky spokojenej - v menu si sice můžeš nastavit jen silná/slabá, ale prostě dáš silná a je to přesně to co chci, až do zastavení. Jiný auta mají pádla pod volantem, kde se s tím můžeš víc hrát, ale osobně to radši dávkuju nohou na pedálu, než pustit pedál a pak ještě rukama brzdit pomocí pádel pod volantem. A to mě ještě naštvalo, že Enyaq neumí rekuperovat až do zastavení, ani v režimu B (myslel jsem, že jsem blbej a bude to volba v menu, ale ono ne).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak to by me extreme sralo :D Samozrejme ze je lepsi zbytecne nebrzdit a je jedno jestli je rekuperace aktivni nebo ne. v Tesle se snazim vzdycky odhadnout vzdalenost tak, abych rekuperaci zastavil presne a nemusel brzdy vubec pouzivat :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO, DZODZO: říká se tomu automatická rekuperace a má to relativně hodně aut... třeba u Škody Enyaq - v automatickém módu spolupracuje s mapovými podklady navigace a auto pak dokáže automaticky přiškrtit rekuperaci v místech, kde je potřeba přibrzdit. Typicky při vjezdu do obce nebo před prudkou zatáčkou. Pokud auto nepoškádlíte plynovým pedálem, pozvolna zpomalí na bezpečnou rychlost, aniž by se využilo brzd.

    Jinými slovy - v tom módu automatické rekuperace někdy pustíš pedál akcelerátoru a auto skoro plachtí a jindy pustíš pedál a auto začne rekuperovat skoro vší silou. Osobně mě to štve a zatím jsem si na to nezvykl. Jinak je obecně úspornější využívat právě to plachtění a využít již získanou energii k delší jízdě, než rekuperovat, protože přeměna energie z kinetické na elektrickou není nikdy 100%, ale vždycky tam budou nějaké ztráty.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: tak ono tie elektromobily su celkovo tazsie nez fosily, tak ked uz tu masu rozpohybujes, tak asi vydrzi dlhsie plachtit, ale ako vravis, ze by si na to musel furt mysliet - mozno keby sa o to staral nejaky autopilot, ze by si to optimalizoval a prepocitaval podla dojazdu a terenu
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Podle me muze byt glide vyhodnejsi pouze v pripade, ze vis, ze nebudes zastavovat/zpomalovat (jedu z kopecka, ale za chvili prijde stoupani). Kdyz nepocitam odtah, tak je to v praxi vyuzitelne velmi omezeme, krome toho, ze vyse popsana situace moc casto nenastane, je to obtezujici na to myslet. Napr. U me v aute muzu zmacknout N a plachtit, ale za celou dobu jsem to pouzil max 2x. Stejneho efektu lze totiz dosahnout i precizním sešlápnutím akcelerace, kdy na budiku uvidim, ze motorem ani nebrzdim ani nezrychluju.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam