• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Já se včera po 14 dnech rozloučil se zapůjčeným BMW i3 a už se mi stýská :-).
    Hledání ideálního elektro-auta jsem po letní dovolené s Teslou 3 LR a zimní dovolené se Škodou Enyaq RS zatím odložil (čekám na Audi A6 Avant e-tron), ale protože si syn na horách natrhnul vazy v koleni a dostal ortézu a berle, tak jsem řešil jak ho vozit do 700 metrů vzdálené školy. Startovat Passata 2.0 TDi kvůli 1.5 km cestě, škrábat námrazu z oken nebo ho nechávat nastartovaný než se zahřeje a rozmrzne - to prostě ne, na to mám asi auto radši než kluka ;-).
    Ale i Enyaq v zimě ukázal, že se dá hezky naplánovat vyhřátí auta a sedaček na požadovaný čas, takže jsem začal koukat po nějakém malém elektro-autíčku co by to zvládlo a skončil u BMW i3 z roku 2018 s největší 120Ah baterkou. Půjčení na 14 dní za 10k, to zase pro kluka rád udělam, včetně toho, že budu vstávat dřív a vozit ho do školy i ze školy.
    Dost věcí je na tom autě zvláštních/jiných a část jich je určitě způsobena i tím, že jsem nikdy pořádně žádné BMW neřídil, takže třeba tuhý volant nebo podvozek, ovládání kolečkem iDrive atd. jsou prostě o zvyku a zvykl jsem si překvapivě rychle. Otevírání zadních dvěří nebo vzhled jsou zase věci, které mě neuráží, takže si nestěžuju a řadím je spíš do kategorie zajímavé. Hrubis o tom autě natočil hezké video, kde vysvětluje použité materiály a jejich výrobu i recyklaci, takže to pak také pomůže k celkovému pochopení auta a vysvětlení, proč je něco udělané zrovna tak jak je.
    Nastavit si v menu vyhřátí auta na 7:30 od pondělí do pátku nebyl problém a zimní městský dojezd kolem 180 km naprosto s přehledem stačil k tomu, abych to auto používal na všechny cesty (s klukem do školy, ze školy, já do práce, na oběd, na večeři, na nákup, do Motola na kontroly... a díky parkování na modrých zónách i na cesty, kam bych jinak autem nejel) a schválně si s tím zkusil i 200km výlet k rodičům (+ po obědě 200 km zpátky) a taky v pohodě, i když to obnášelo čas navíc pro nabíjení a plánování s hledáním nabíječek a záložních možností (když bude nabíječka obsazená).
    Takže ano, baterka je celkem malá (38 kWh využitelných), nabíjení celkem pomalé (max 50 kW), ale auto je celkem lehké, celkem výkonné a jako městské vozítko, kdy to každé ráno odpojím ze zásuvky a mám vyhřáté, rozmrazené auto se 100% baterky a dojezdem necelých 200 km - je to prostě super :-)

    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    NIKDAS: proč to auto na fotce vypadá jako nová multipla? O.o
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    COMODOR_FALKON: Bylo by fajn k tomu mínusku dopsat i co přesně se mínuskáři nezdá…

    Jestli to je kvůli vágnosti, tak sorry, mne to nijak zvlášť nezajímá a krom zhoršování situace se tam beztak nic nového/zajímavého v posledních 2-3 letech nestalo…

    Pokud někomu vadí, že tam nejsou nějaká reálná čísla, tak ta jsou tady:
    IAC | IAC Inc. Financial Statements - WSJ
    https://www.wsj.com/market-data/quotes/IAC/financials
    (Ale je to mnohem depresivnější čtení…)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Plzeňská fabrika je jedna ze 2 ziskových, ale asi 7 dodavatelů vyhrožuje stopnutím dodávek pokud nebudou hrazeny závazky za všechny fabriky, přičemž brácha odhaduje svoje zásoby na 0,6 dne a zkracují se…

    Mercedes i Škodovka sice vyrábí, ale drasticky omezily výrobu, tím i odběry komponent a tím klesl cashflow IAC o stamiliony měsíčně…

    Pokud se IAC položí, tak je Mercedes bez dveří…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Co za otřesy kolem IAC?

    Jinak BMW s baterkou od Tesly a částma karoserie z gigapresu, ale vyrobený u BMW a s interiérem, ovládáním a podvozkem naladěným od BMW, by bylo auto, který bych si asi docela dost chtěl koupit.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Myslím, že pokud něco takového nastane, tak to bude spíš o tom, že to bude BMW s baterkou od Tesly a částmi karoserie z gigapresu…

    Možná to je i příprava na otřesy v následujících dnech kolem IAC a s nimi spojené výrobní problémy Mercedesu a Škody…
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: a jsou rádi, když se někdo snaží oživit jejich 70+ let starý špurky a pomůžou mu. Na rozdíl od koncernu, který se ani neobtěžuje poslat tě do háje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Třeba pověst, že když řeknou, že si od nich můžeš něco objednat, tak to taky někdy v konečným čase vznikne, nebo že nepouštějí do provozu nevyzkoušený pokusy co zabíjejí lidi.
    SITH
    SITH --- ---
    KORKMAZ: myslím současného BMW CEO
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    SITH: Myslíš ten jak se s ním rozvedla žena a pak si vzala goebelse nebo někdo jinej? :-)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: ale prosimte, nechat polaky bydlet az po 6 na pokoji v Dingolfingu a chtit po nich najem z minimalni mzdy, kterou dostanou za praci pres agenturu pro BMW, prece neni to same jako nucene prace.
    SITH
    SITH --- ---
    Stačilo by to že by BMW CEO nebyl totální kretén
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ktoru povest? Povest spolahliveho dodavatela motorov pre FW190 alebo povest spolahliveho zamestnavatela v koncebtracnych taboroch? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Muskovi ne, ale BMW jo. V BMW by asi rádi zachovali nějakou pověst :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak to nebrani Muskovi udelat grand reveal a zacit vybirat zalohy, ze? :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Kdyby to tak dopadlo, tak jen připomínám, že jsem říkal, že přijde den, kdy se Tesla spojí s normální automobilkou. A tohle by mohl bejt začátek.

    Ale taky tipuju, že to ještě chvíli potrvá.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    uvidíme, co nám řeknou 1. března na tesla investor day, ale tohle to imho nebude
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: nemuselo, ale nevěřím tomu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: To by vubec nemuselo byt spatne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam