• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SHEFIK:
    ELIJEN:
    je dojemné, jak proruští trollové hlásají, že by to němci nebo amíci mohli vypnout, po té co Putin vypnul plyn.
    KEB
    KEB --- ---
    Nejoblíbenější alternativní pohon v Česku vás možná překvapí
    https://www.hybrid.cz/nejoblibenejsi-alternativni-pohon-v-cesku-vas-mozna-prekvapi/

    Soudruzi, takhle tu elektromobilitu nevybudujeme!
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ELIJEN: ano, ale neudelaji to ve svych zemich .)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    World EV Sales Now 19% Of World Auto Sales! - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/08/02/world-ev-sales-now-19-of-world-auto-sales/

    Global plugin vehicle registrations were up 38% in June 2023 compared to June 2022, rising to 1,260,000 units. In the end, plugins represented 19% share of the overall auto market (13% BEV share alone).

    YTD (do 30.6.) již 5,8M prodaných zásuvkových aut, IEA předpověděla 14M za celý rok, bloomberg tuším 14,5. Já doufám v 15,3-16 :D poslední kvartál bude jízda
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: To stejny muzou udelat imperialisti z USA nebo nackove z Nemecka.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tak snad na to uslysi i spotrebitel :)

    Komunisté vypnou auta na dálku. Britský profesor varuje před čínskými elektromobily - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/komuniste-vypnou-auta-na-dalku-britsky-profesor-varuje-pred/r~6c1129e4306d11eebe29ac1f6b220ee8/?

    Zpráva, kterou institut zaslal automobilovým výrobcům a regulačním orgánům, uvádí, že "neexistuje žádný způsob", jak zabránit tomu, aby Číňané na pokyn komunistického režimu auta na dálku zastavili.

    "Někdo sedící třeba v Šanghaji může Evropě naráz vypnout až 300 tisíc aut, čímž ji fakticky paralyzuje," varuje Saker ve zprávě, ze které citují londýnské Timesy.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    The first Tesla (and first EV) to drive around the world is doing it again now
    https://electrek.co/2023/08/02/the-first-tesla-and-first-ev-to-drive-around-the-world-is-doing-it-again-now/
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    když mluvíme o havarijku, tak nám se hodilo. Byl to poslední spalovák před elektromobilem.
    Jak řešit nehodu v zahraničí
    https://youtu.be/ovCtnOEwGlU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Ano, to je normální, tzv. GAP.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: My jsme měli v havarijku od Uniqy (35k/rok), že vyplatěj při totálce plnou částku až do tří let stáří auta, což se velmi hodilo vzhledem k tomu, že po třech letech nemělo ani poloviční cenu.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Taky bych řekl, že pojištění je otázka u aut třeba od 500k a výš (otázka, kde přesně ta hranice leží), takže mi s ohledem na to, že elektromobily jsou dražší mi dává ta havarijka docela smysl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Tohle umí skoro každý moderní auto od civilizovaný automobilky. Tesla to teda tuším neumí, ale i ta Škodovka to má tuším od Scaly vejš.

    Elektriky snad víceméně všechny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Ad II. – moderní auta jsou obecně bezpečnější, ale právě kvůli tomu je taky mnohem snazší je ztotálkovat.

    Ve starým autě jsi při větší ráně umřel, takže už tě netrápilo, že bude drahý ho opravit nebo to nepůjde.

    U moderního auta uděláš škodu za stovky tisíc a odejdeš v klidu – akorát nemáš to auto. Vede k tomu jak pasivní bezpečnost (auta se víc "mačkají"), tak i aktivní bezpečnost (auta jsou plný senzorů – kamery, radary, ultrazvuk, řídící jedotky...).

    Tesla má navíc problém ve velmi mizerný opravitelnosti a dostupnosti dílů, takže je z ní totálka ještě mnohem dřív než z non-Tesla elektriky.

    A zase lidí, který si můžou bez pojištění jen tak odepsat auto za milion, nebude úplně moc...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: tohle umi treba kia ev6 a docela vazne jsem o ni premyslel kvuli 800V architekture
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: skrabance resi jenom par vysinutych jedincu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: tu vychadzam z osobnych skusenosti, ze ked zene dam auto, tak sa casto vrati s nejakym novym skrabancom alebo tukancom, najcastejsie pri parkovani

    ...to mi pripomina, ze by som mal hladat nejake EV co sa vie samo zaparkovat na tlacitko, videl som to v nejakej videorecenzii na pozdlzne parkovanie a to by som potreboval aj pre seba, lebo ja pozdlzne parkovat neviem
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: muzi plati za pojisteni vice
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABS: chyba ti tam:

    iv. nepoziciavam auto zene :)))
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: obecne doporucuji nekupovat si auto u ktereho mate potrebu platit havarijni pojisteni!
    i. je to tezce ziskova polozka pro pojistovny
    ii. moderni auta jsou obecne bezpecnejsi
    iii. ridim tak abych nehavaroval

    pojisteni u EV je obecne drazsi nez spotrebovana elektrina a to je hodne smutne
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: to ne, to co maju na stranke je prave nejaky balik z toho pojistenitesla.cz, kde robi typek nejake poistenie predlzenej zaruky, jako u svojho stareho fosilu havarijko neriesim, ale u nejakeho 3 az 5-rocneho EV za 700k by som to prave asi posichroval :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PEPAZZ: na první pohled jsem myslel že jsem v lego auditku :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TPA: všechny varianty vypadaj super : )

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    First Drive: new Fisker Ocean review. Sub £40k electric SUV tested.
    https://www.youtube.com/watch?v=ixSE7DkeUpA
    TPA
    TPA --- ---
    Tohle se mi celkem líbí...
    XBUS - not a Car, but more | Innovation in motion
    https://electricbrands.de/en/myxbus/

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: Povinne ruceni na teslu snad nemuze stat takovej balík ne? Havarijko to je pak už jiná věc no.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nechal jsem si ji pojistit od maklere, ktery to umi. I tak havarijko a povinne ruceni dohromady 27.
    Ale CSOB pojistovna to umi za 100 😹
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: No já to pak řešil havarijkem (protože radar v předním nárazníku atp.), ale to úvodní povinný u Direct, co jsem za 3 dny vypovědě,l bylo na Leafa MK2 při limitech 150/150 za 3 600 (mám bonus za 133 bezeškodních měsíců a bydlím na vsi).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GOR: zatial tak genericky sondujem, ze ako sa vobec poistuju elektromobily, kedze motor s objemom nemaju, tak ake su tam kriteria na poistenie, ci to je podla vykonu alebo ako pises na zaklade najezdu

    aka cast z tej ciastky je povinne rucenie? na fosila 2,3 liter som platil posledne myslim 4321 Kc
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: A koukáš teda po Tesle nebo po Leafu? Pokud jde o Leaf, havarijko a povinný mám u Allianz za 13k při nájezdu do 10k/rok.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: hl mam dotaz ako si riesil poistenie na tu teslu? pojistoval si si tam aj nejake havarijko? z toho co som nasiel na internete, tak tesly asi moc ludi nerobi a rozdiely mozu byt dost velke

    "Kalkulace pojištění pak vychází na hrozné sumy. Pro vaši představu pojištění modelu 3 LR vychází ročně podle bonusů na cca 30-40 tis. Kč.

    E-pojištění nám bylo schopné nabídnou i 200 tis. Kč."

    nasiel som toto: https://www.pojistenitesla.cz/ typek sa specializuje na EV, ale nedozvedel som sa tam moc kolko by vyslo povinne ruceni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam