• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pro mě je poslední "velká změna" v akumulátorech je zavedení 4680 baterky od Tesly, u který se doporučuje neustále dobíjet do 100% a pokud to nejde pořád, tak alespoň 1x týdně.
    Docela nezvyk, oproti všem ostatním, kteří doporučují pravidelně max 80% a pouze při dlouhý cestě tam nasypat 100%.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Něco k emisím

    Emise zabijí desateronásobně víc lidí než dopravní nehody | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/pribehy-emise1/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nio 150kwh semu solid state váží jen 575kg! Velkej skok kupředu!
    Why EV Automakers Are BEGGING For NIO’s Solid-State Battery
    https://youtube.com/watch?v=RKTPa-y5q0E
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Chystá se solid state, mělo by to umět 150 kWh. Prototyp v Nio takto:

    WeLion to send NIO 150 kWh solid-state batteries at volume in Q2
    https://electrek.co/2023/12/20/welion-reportedly-expects-to-send-nio-150-kwh-solid-state-batteries-at-volume-in-q2-2024/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    LAUNCHER: Jestli jel pomalu... Viděl jsem kdysi dávno imprezu táhnout kamión Ječnou nahoru, po tom co napadl první sníh.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: jj, prej prázdnej...
    Tesla SUV pulls semi-trailer with EASE! (@devinememesavior) #tesla
    https://youtube.com/shorts/8Nvirtbz4QA?si=4_r1CSy6KKpRrirr


    ale obecně proč ne - když normální VW Tuareg zvládne utáhnout 155 tunovej Boeing 747 Jumbo Jet (aby nezačal hrabat, tak teda museli dovnitř přidat přes 4 tuny písku a kvůli tomu zase zdvojnásobit tlak v pneumatikách), ale Tesla je na tom výkonově podobně (výkon větší, krouťák menší ale hned), takže aspoň neničí spojku ;-) jasně, určitě to pak blbě brzdí, když za sebou táhneš něco těžkýho...
    Electric Tesla Model X Towing a Semi Truck Stuck in the Snow
    https://youtu.be/Fr4-JZxFJ2s?si=elAeALHkG22IN2yy
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Tohle je parádní počin a můj nejoblíbenější materiál k EV. Dostal jsem na to link, když jsem se bál dojezdu před pořízením TMYP.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER: tady máš přímo továrnu a ukázku stroje
    Tesla Manufacturing: See how the Cybertruck HFS Panels are Blanked, Bent, and Built!
    https://www.youtube.com/watch?v=GFgGnhRZarY
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: k tomu můžeš srovnávat tady s tabulkou bjorna (dole si překlikni na range) a má tam i teploty:

    TB test results - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

    trapně pro zajímavost TM 3 SR+ s menší baterkou pří -2°C, 120kmh má 19,9 kWh/km
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Co nového v akumulátorech,nejaký čas jsem to nesledoval.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Uff. Doufám, že ten náves jen nouzově transportoval a měl ho prázdný.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Volkswagen's new ID7 electric car is a sales disaster
    https://youtu.be/2VP_kaeAJOg?si=9tJyUIwW0F_Jd0NB
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    známý hledá elektromobil:
    Zájemce o levný elektromobil
    https://youtu.be/9mB13nrTUy8
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: no, pamatuju si docela nrdavnou kauzu, kdy se jim za jizdy vypinal motor, a ZAMYKAL volant, když byly na klíčích těžší přívesky, a co udělalo vedení? Ututlalo to a nechalo se zaměstnat jinde, po dosažení "úžasných účetních výsledků"
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: měl ten Ford nějakou dohru? Amíci jsou na podvody docela citlivý a pokud byl prokázán takový podvod, měl by Ford zaplatit raketu. Sundali ho za to?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Stávají a nestaví, ale ani jedno v týhle míře. Už nejsou 70. léta, kdy Ford vypracoval tu slavnou studii srovnávající náklady na změnu konstrukce hrdla nádrže u Fordu Pinto s nákladama na odškodnění pozůstalých po lidech, co v tom krámu uhoří, když ho někdo trefí zezadu.

    Ale automobilovej průmysl si za desítky let vyvinul "kulturu opatrnosti", která je přesně to, co se dnešní startupisti v čele s Muskem snaží bořit, protože v jejich očích ten průmysl "brzdí". Jenomže ono to zároveň taky zajišťuje, že se něco zásadního nepodělá.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Ne že bych se chtěl zastávat Tesly, ale taky bych se netvářil, že podobný věci se "tradičním automobilkám" nikdy nestávají, nebo že by se k takovým věcem vždycky stavěly čelem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Hupsík. Nejlepší automobilovej startup na světě se přece nebude zatěžovat trapnejma starostma tradičních automobilek jako třeba udělat auto tak, aby mu držely kola... a pak to hází na zákazníky.

    https://www.reuters.com/investigates/special-report/tesla-musk-steering-suspension/?
    RSZ
    RSZ --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam