• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Předpokládáš špatně, protože Spring není Dacia. Spring je přeznačený Renault Kwid, alias jeho elektrická verze Renault City K-ZE, přičemž oboje je low-cost odpad pro země třetího světa, čemuž samozřejmě odpovídá bezpečnost.

    Sandero je normální auto vyráběný pro Evropu a požadavky evropských zákazníků, včetně bezpečnosti. Ty auta nehrajou nejen stejnou ligu, ale ani stejnej sport.

    Spring získal označení "auto" jen naprostým omylem, podobným omylem, jakej ho dostal na evropskej trh, kde nemá co dělat. Naštěstí s příchodem levnějších skutečnejch aut snad konečně zájem o tyhle věci spadne na nulu a ty existující skončej jako dárci baterek pro domácí úložiště a pak ve šrotu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: nebylo, ale tak ked mas nejake standardy na bezpecnost tak asi ich mas napriec celou vyrobou
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Bylo to EV? Mezi dvem kamionama asi stejne moc aut sanci nema.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Elektricka dacia ma lakavu cenu, ale radsej nieco ine

    https://9gag.com/gag/aGEP26Z
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tady je docela hezky vidět závislost rychlosti, teploty a technologie baterie na dojezd.

    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Je to nafouknute Yugo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo toho rivianu, related:

    Gartner rovněž uvedl, že zhruba 15 procent výrobců elektromobilů založených od minulého desetiletí do roku 2027 zkrachuje nebo bude převzato jinou firmou. „To neznamená, že se odvětví elektromobilů hroutí. Pouze vstupuje do nové fáze, kdy firmy s nejlepšími produkty a službami zvítězí nad těmi zbývajícími,“ uvedl Pacheco.

    Gartner: Výroba elektromobilů bude do roku 2027 levnější než aut na benzin
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/gartner-vyroba-elektromobilu-bude-do-roku-2027-levnejsi-nez-aut-na-benzin
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TOFI: V Cine. Pro nas je ta cena irelevantni
    TOFI
    TOFI --- ---
    TUHO: tak
    Levnější než Dacia: Čínský BYD zahájil cenovou válku, svůj elektromobil Seagull nabízí za pakatel - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-levnejsi-nez-dacia-cinsky-byd-zahajil-cenovou-valku-svuj-elektromobil-seagull-nabizi-za-pakatel-21012119
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Konec roku asi v pohodě, vzhledem k tomu, že i při současných ztrátách mají dost hotovosti ještě asi na rok a půl a zároveň se ztráty tuším meziročně snižovaly, takže předpokládám, že by s tím mohli vyjít ještě tak dva roky. Blbý je, že pokud neseženou další zdroje, prostředky jim nejspíš dojdou někdy před začátkem prodejů R2 :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: ale jako že totálně! Expedice Adam 84 :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: já teda nevím, ale u jakéhokoliv osobáku je 2.8 tuny blbý...
    Byl jsem u toho, když se na Václaváku utrhnul výtah s Tuaregem V10, dost mě to poznamenalo :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: BMW i7 váží taky tolik.

    Ono nezapomínej, že hmotnost neroste lineárně s dýlkou, ale spíš s objemem – a tahle věc je vyšší a širší, nejen delší. Kdyby to bylo velký jako současnej Charger, tak by 2.8 tuny bylo fakt blbý, ale ono je to o třídu větší.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    TOMBRIDER: Heh. První reakce mýho mozku byla "To je boží to chci" ;)
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    TOMBRIDER: Já zase R16 řízlou Žigulem. Ale líbí se mi to.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: myslim, že ten jen tak nepadne, amazon a ford v něm mají zainvestováno ... to by spíš padl Lucid
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Budu dost prekvapeny, pokud se Rivian docka konce roku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Rivian R2/R3 Hands-On Impressions!
    https://www.youtube.com/watch?v=k0Gt_PUyldc
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    TOMBRIDER: já v tom vidim felicii, ale krásnou! :D moc povedenej design
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    HERR_FLICK: To je vtipný jak v tom každý vidí krapet něco jiného.
    Než jsem se dál začetl. Tak první reakce mého mozku byla. Hele to je pěknej Trabant říznutej prvním Civicem :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: hm, koukám, že EQS váží taky tolik, ale ten luxury segment vždycky vážil hodně. Hele jako ale jestli chceš obhajovat tuhle váhu a tvářit se, že je to ok a nešlo udělat prostě lepší EV, tak už nevím :) doufám, že to aspoň bude levný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam