• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tohle nemá nic společnýho s emocema a bavením se, ale s tím, jestli se věci ovládají pohodlně jak jsi zvyklej, nebo otravně.

    A ve věkový kategorii, která si reálně kupuje nový auta (40+), tak 70% lidí nesnáší ovládání běžných věcí (teplota, hlasitost) na dotykovým displeji, protože je to za jízdy v autě nepohodlný, nepraktický a někdy i nebezpečný (musíš se soustředit na to, abys ten dotykáč trefil).

    Nevím, kolik jsi toho najezdil v autech s ovádáním plně na dotykáči, ale trefovat se na věci na dotykáči při jízdě po čemkoliv jiným než dokonale hladký silnici vyžaduje nesrovnatelně víc soustředění než fyzický tlačítko, protože to auto se furt trochu hejbe, tím se tvoje ruka hejbe trochu jinak a když se nekoukáš kam hmatáš, tak se nemusíš trefit.

    Na čudlík/kolečko se trefíš po hmatu.

    Obecně je ovládání věcí přes "tablet" asi tak nejčastější výtka, kterou od běžných lidí (ne petrolheadů, prostě lidí co si kupujou auta a chtějí aby to fungovalo a nesralo je to) na nový auta slyším. Brzo jí teda překoná Intelligent Speed Assist, ale ten je povinnej jen chvilku, tak na to lidi ještě nadávat nezačli.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak pro 90% řidičů je auto dobrý, pokud je relativně spolehlivě doveze z bodu A do bodu B a pokud možno má velkou baterku, nízkou spotřebu a nízkou cenu…

    1% řidičů to nestačí a blábolí cosi o "emocích" a "bavení se".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, já jsem si vždycky chtěl za milion koupit auto, který si pak musím doma dodělat...
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Konečné řešení tlačítkové otázky:)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    recenze přídavných SEXY buttons pro teslu

    Máš Teslu? Tak tohle musíš mít! SEXY Knob od @EnhanceS3XYButtons
    https://www.youtube.com/watch?v=CKjtwDS_P3A
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Hlavně, že na to museli přijít "zpětnou vazbou od svých zaměstnanců, kteří tam nabíjejí".

    Jinak mě teda dost překvapilo, že ani s 800V architekturou tam na plnej výkon nenabiješ, to už chce fakt fištróna.

    ČEZ buď instaluje 50kW mrdky, tam kde to absolutně nedává smysl (u dálnice). A když už tam dá něco rychlejšího, tak to nabíjí 70kW - a pokud se nepletu, tak to účtuje taxu za UFC, tzn třeba 20kč/kwh.

    EDIT: přehodily se mi jednotky
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: to su odbornici naslovovzati, ale zasa ich nie je tak mnoho :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Víme, kde jsou rychlonabíječky, u kterých elektromobil rychle nenabijete. Co na to ČEZ? | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://auto.hn.cz/c7-67303970-pi4o9-281ad90239a389c

    Zdroj
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    FEDAJKIN: Jelikož mě baví řídit a on vypadá jako “uživatel”, tak si ho poslechnu, ale ohledně chování auta atd je přinejmenším úsměvnej
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    FEDAJKIN: Me prekvapil vcera v jeho rozhovoru o jednokolce, kdy typek na jednokolce rikal jak nenosi helmu ani chranice, jezdi mezi lidma i pres 40 km/h, kasle na cyklostezky a jezdi i uvnitr obchodaku, az ho nahaneji securitaci - to byl pravej opak opatrnyho taty od rodiny a ten to nijak nekritizoval a celkem se snazil chapat :-)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FEDAJKIN: Každý jsme nějaký. Já kvituju, že se tomu tématu věnuje, testuje auta stejným patternem, takže jdou srovnávat. A obsah má kvalitní.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NTR23: Já mám s elektro dad problém, že je občas až moc agresivní v argumentaci proč je EV nejlepší. Tuším v tom podcastu CC co byl mě to zarazilo - to je pořád dobrý dobrý, rozumný argumenty, a pak najednou uplně ulítne a je z toho cejtit prvoplánovost případně arogance vůči spoluřečníkovi.

    Jak ho vnímáte vy?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Dobré vysvětlené body proč jít do elektromobilů. Praktické video pokud někdo uvažuje o BEV a vlastně ani nemusí být podnikatel. Hodí se i pro fyzické osoby.


    Jak vybírat firemní elektromobil a nespálit se? | Electro Dad # 616
    https://youtu.be/F683QJ-nMbc?si=n_PRp4-t5ntWbrwd
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RAJCHE: Aha, někdo tomu věnoval čas a rozebral bláboly:

    https://x.com/diagon_swarm/status/1767578728803021238?s=46
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tady můžeš studovat, dali online zadara service manuály etc :)
    https://service.tesla.com/en-US/vehicle-models/Model3
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak zpětně kompatibilní battery pack mě nepřekvapuje, ale bude fakt zpětně kompatibilní VŠECHNY díly? Když to nabourám a oni změnili výztuhu pod nárazníkem, nebo se mi rozbije něco v klimatizaci, a oni tam něco upravili, bude pasovat nejmodernější díl, nebo budu zjišťovat horko těžko, čím to nahradit?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Minulá pětka to neumí a umět nikdy nebude, tohle není o OTA ale o hardwaru.

    Žádná dosud vyrobená Tesla s FSD taky nikdy nebude samořídící.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ad tesla a jejich vývoj a aktualizace za chodu. Jak se xkrát psalo, dělaj se ty věci zpětně kompatibilní, takže komentáře @BOBASH jsou víceméně mimo:

    Tesla offering LFP retrofits for Model 3 battery replacements under warranty - Drive Tesla
    https://driveteslacanada.ca/news/tesla-offering-lfp-retrofits-for-model-3-battery-replacements-under-warranty/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no je to petkova rada rocnik 2018, ale tak oni tam umi OTA updaty ci este nie?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A to bylo BMW aktuální oetkovy nebo sedmičkový rady, který tohle umi, nebo nějaká stará mrcha?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    RATTKIN: kdy přešla kona od LG chem jinam, od kterých ročníků?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam