• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tendence zadokolky k přetáčivosti je od doby, co máme ESP a kontrolu trakce, naopak její ryzí výhodou – protože když odpadne riziko, že to pošleš do smyku kterej už nezvládneš kontrolovat, tak ti zbude to, že zadokolka ti plynem "pomůže do zatáčky", kdežto předokolka tě při přebytku plynu a následný ztrátě trakce odsune po čumáku ven.

    A srovnávání přidáním plynu právě typicky u předokolky nefunguje, protože tý typicky dojde trakce vpředu a dalším přidáním to jen zhoršíš. To leda že by se ti podařilo dostat předokolku do přetáčivýho, což není úplně jednoduchý (většinou, nepočítáme věci jako 205 GTI a ubrání plynu v zatáčce).

    Když se na to video znovu dívám, tak to ale vypadá, že klidně mohl mít zapnutou kontrolu trakce v nějakým "sportovním" režimu, kdy mu to dovolí mírný zklouznoutí, a posral to ryze sám.

    Hlavní problém totiž nebyl o žádným přidávání nebo ubírání plynu – byl o tom, že na to dupnul, zadek mu decentně ujel a on dal (správně) kontra, ale dal ho (velmi typicky) moc, plus dost možná ještě panicky ubral plyn, což to zhoršilo.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Jsou to 2 různý auta a sestřih.

    Expert naboural levý bok i vzadu.

    To druhý auto má poňuchňanej pravej čumáček, kterýho se expert ani nedotkl.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Tak na to, jak to pobouchal o beton, tak to auto dopadlo celkem dobře…

    Nicméně co na tom videu vidím je to, že zjevně ne zcela zkušený řidič odbočoval ve vyšší rychlosti a protože SU7 je v základní verzi zadokolka, tak jako všechny zadokolky má jednu NESKUTEČNĚ imbecilní vlastnost:
    Přetáčí se…

    Mno a řidič na to zjevně zapomněl, pokusil se auto srovnat přidáním plynu, což by zafungovalo, pokud by to byla předokolka, nebo aspoň 4x4. Jenže u zadokolky to naopak situaci zhoršilo a poslalo ho to do svodidel…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Tak to předpokládám, že to Xiaomi to mělo taky nějakým způsobem vypnutý. Viděl jsem spoustu fakt špatne odladěnejch stabilizací a kontrol trakce, ale jejich společným znakem bylo, že zasahovaly MOC, ne málo.

    To, co je těžký, je naladit kontrolu trakce (případně i stabilizaci) tak, aby ti dovolila prokluz když chceš a zachránila tvoji nešikovnou prdel když prokluz nechceš.

    Když to někdo neumí, tak je mnohem častější výsledek, že ti to ten prokluz nedovolí prostě vůbec, i za cenu toho, že se rozjedeš pomalu (vynikající byl třeba první Hyundai Genesis Coupé – ten se tě snažil se zapnutým ESC zabít tím, že ti na rozjezdu ubral výkon, a s vypnutým tím, že na mokru přecházel do přetáčivýho smysku i když jsi jen pomyslel na existenci plynovýho pedálu.

    Zažil jsem párkrát, že kontrola trakce nezamezila prokluzu ani v režimu zapnuto, případně "úplně zapnuto", ale jedno z toho byl Challenger Hellcat a další dvě byly předokolky (elektrický, u neelektrický jsem to asi nezažil), kde to je trochu těžší.

    Že by někdo pustil do světa RWD auto, který se umí se zapnutou elektronikou omotat o sloup, to mi přijde trochu hardcore i na Čínu...
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Kdybyste radsi makali na update toho pojebaneho software v Enyacich. Takhle si muzou honit pera lide z Tesly nad updaty ME 3.x v Koncernu, jak se vam to pod rukama krouti a pak vam to na necem havaruje.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FEDAJKIN: Disabling Traction Control
    Turn it off only in circumstances where you deliberately want the wheels to spin, such as: Starting on a loose surface, such as gravel or snow. Driving in deep snow, sand or mud. Rocking out of a hole or deep rut.

    https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_us/GUID-CC0F27E7-FD78-448D-B739-209EBBEDF2C3.html
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Jo, vypnout to jde. Měl jsem na mysli v případě kdy máš TC zaple.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    NIKDAS: No a využil jsi ho?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak aspoň že u Performance to jde.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: máš tam možnost slip start a offroad mode, ale vypnout esp můžou jenom performance modely, kde si můžeš nastavovat i kolik procent výkonu jde na jakou nápravu etc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Tesla nemá vypínací kontrolu trakce? Třeba BMW mi dneska dost podobnej manévr dovolilo velmi ochotně... akorát já vím, proč ten Sport režim zapínám, tak měl trochu jinej konec :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    (je to testovací auto, deliveries zakosum začnou koncem dubna)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Lifestyle influenceri a auto se stovkami koní + SW neodladena kontrola trakce. Tenhle manévr by Tesla nikdy nedovolila (čímž neříkám, že je nehavarovatelna)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dneska jsem byl na horách a při rekonstrukci hotelu o 50 pokojích udělali walbox s jedním konektorem na 11kw. Provozuje si to hotel sám, spouští se to "půjčenou" kartou z recepce, cena: 12kč/kwh. Se asi totál posrali. Jako bonus byl ze všech stran ICEd.

    EDIT: Na parkovišti o 50m dál byl 2x11kw eon, nebo něco takovýho za 8kč/kwh, což i to mi přijde dost, vzhledem k trendu slevňování elektřiny, ale aspoň to není taková hrůza jako ten hotelovej.

    PS: nabíjet jsem nepotřeboval, šlo jen o běžnej "průzkum trhu".
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Ale ve Skodovce si to preposilame 😂
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Nemam vic. Netusim, jestli to jsou testy nebo uklady konkurence.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: detaily bys neměl? tohle vypadá, že si někdo koupil silný auto, vypnul esp, šlápl na to a neukočíroval
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    COMODOR_FALKON: V consumer electronics mají rozhodně top quality control mechanismy. S autem bude ze začátku pár problému tipuju, ale to odladi.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Videl jsi?

    XIAOMI SU7 CRASH - הרכב החדש של שיאומי כבר מתנגש
    https://youtu.be/t-iOE4GfJw0?si=7STc0sEsy1-THNfe
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN: Je sice pravdou, ze fyzickou výrobu zpravidla outsourcují, což vede i k tomu, že jde v rámci Číny o často klonovanou značku, ALE zároveň platí, že jde vždy o vysoce kvalitní, promyšlené a spolehlivé produkty, což se o většině čínských značek rozhodně říct nedá, přestože je možná vyrábí stejná fabrika.

    Takže věřím, že jejich auto bude velmi kvalitně postavené, akorát nejspíše bude 24/7 hlásit svůj status čínské tajné službě…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: jo tak, ja myslel ten easter egg, co tady nekdo posilal, ze kdyz sundas okno, zustane trcet "silueta" cyber trucku
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: mam na mysli v infotainmente ked poklikas na skla, tak prasknu ako v tej cybertruck reveal show
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam