JYRKA: Šel by, kdyby ho chtěl někdo koupit. Reálně ale Tesla ten software neprodává, ať proto že nechce Tesla nebo to nejde nebo ho nikdo nechce.
Drtivá většina obratu Tesly je prodej aut, následovanej věcma jako služby k těm autům, leasing, emisní povolenky a celých závratných 6% je "energy storage", což je většinou opět jen příslušenství k autům (wallboxy, powerwally), který ostatní automobilky prodávají taky.
Takže ne, je to furt prostě jen automobilka, a to automobilka nadhodnocená momentálně v řádu násobků.
A teď se začalo dít to, co jsem předpovídal už před lety, že až Tesla narazí na limity toho, kolik aut může prodat fanboyům a využívat toho, že nepotřebuje marketing a PR ani se moc jinak snažit získávat zákazníky, tak se investoři začnou děsit, co to koupili, protože zjistěj, že reálně může Tesla objemem výroby konkurovat třeba BMW (market cap asi 70 mld. dolarů), kterýmu taky donedávna mohla konkurovat "prémiovostí".
Jenomže teď se ukazuje, že reálnej potenciál prodejů taky může bejt bližší Škodovce než tomu BMW a to navíc při cenách nižších než ta Škodovka.
A tohle se na prodávání softwaru nezachrání, snad leda kdyby Tesla začala někomu jinýmu dodávat třeba komplet platformu a nějaká tradiční automobilka by na tom pak začala stavět svoje auta.
Ale s tím jak to je může být Tesla nadhodnocená nejen o násobky, ale dost možná i o řád.