• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CRAZY_IVAN: Me by spis zajimalo, co tomu predchazeo, proc jela tak rychle?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER: wtf, proč tam okolo toho někdo chodí s mobilem a řiká TESLA, omg humans
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Uff. Model Y zachranuje zivoty ❤️ Doufam, ze vsichni budou OK.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Fuel Savings - Prosim je to reklamni banner Tesly, ne moje data. Berte s rezervou.

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: V tom autě se bude sedět s nataženýma nohama jak ve formuli, ne? :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Jsou tam 2 baterie nad sebou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: Pro US jsem nejcasteji slysel, ze ma Tesla Semi porizovaci naklady ~ 2* co srovnatelny diesel. Hodne zalezi za kolik nakoupis elektrinu, ale ty uspory paliva jsou tam ukrutne (pripominam, najezdy behem zivotnosti EV tahacu: LAUNCHER ). K tomu dalsi benefity EV a motivovani zakaznici. Ano, prodava se to tudiz stejnou rychlosti, jako se to vyrabi.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: No uvidíme, až to půjde do produkce, osobně nevěřím, že tam 200kwh nacpou, vzhledem k tomu, že jejich LR verze maj jen 80kwh+-. Přitom kdyby v některým modelu nabízeli 100kWh, tak budou na dojezdové špici a konkurenci nechaj daleko za sebou, vzhledem k tomu, jak se jim povedlo vyladit úsporu provozu...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tie solid state baterky by mali teoreticky ist nabijat rychlejsie ako klasicke lionky, takze pokial by si 20-80 nabil za 5 minut, tak nebudes asi ani potrebovat vozidlo s dojazdom vyssim nez 500km, resp. bude to nejaka niche skupina aut, pre tu malopocetnu skupinu vodicov, ktori vedia ist na jeden zatah dlhsie ako 500km (mna teda omina uz po 200km a potrebujem vyliezt z auta a trochu sa popretahovat, ale nejazdim nejakou komfortnou limuzinou)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Tesla Roadster by mela umet az 200 kWh, na 800 km trase by si tudiz mohla doprat az teoretickych 25 kW/100 km. Jasne, je to uplne jiny typ auta, nez ktere resi ID Koudy.

    Tesla Roadster (second generation) - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster_(second_generation)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: "621-kWh battery, offers a range of up to 311 miles (500 km)"

    Jako ani dieslove semitrucky nejsou levne a hodne zerou, ale jakou ma tohle navratnost by me zajimalo. To je deset baterek normalniho EV :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: vezme si kde si zrovna zamane, as usual
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KOUDY: Jojo, tyhle zprávy se objevujou běžně (pokud jsou od Toyoty, tak jim nevěř), ale pořád si myslím, že nebude důvod to tam dávat (proč tahat dalších 200kg navíc, zabírat místo a zvyšovat prodejní cenu vozu, když to 99% zákazníků nevyužije, protože co 20km bude superrychlá nabíječka.

    Ale jak jsem psal, je to můj tip, kdo ví jak se to vyvine.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    NIKDAS: Ja nekde rok zpatky cetl clanek o bateriich s pevnym elektrolytem na kterych pracuje par firem a do roku 2030 by mely byt v elektroautech bezne pouzivane, ale samozrejme uvidime no. Podle me se vetsina tech veci ktere lidi u elektromobilu serou do peti-deseti let vyresi a pak na ne lide prejdou naprosto prirozene bez nuceni od EU nebo lokalnich vlad, protoze ta elektricka auta budou proste ve vsem lepsi a ze spalovaku se stanou vikendovky pro nadsence. Spis si rikam ze to logicky povede k mensi spotrebe benzinu a kde si stat pak asi vezme ty na dani nevybrane miliardy.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KOUDY: Kdybych si měl tipnout, tak 800km realnej dojezd EV auta mít nebudou nikdy. Ne proto, že by se to nedalo technicky udělat, ale protože to bude nepraktický a drahý (resp. bude to tak niche market, jako smartphony s klávesnicí, nebo iphony s malým displejem - všichni budou mít plnou pusu keců, jak to potřebujou, ale nikdo si to kupovat nebude), protože když máš reálnej dojezd 500km a k tomu do baterky zvládneš do 20min narvat dalších 300km, tak tě to fakt nijak zdržovat nebude.

    To samozřejmě za předpokladu, že se zaprděnej českej stát rozhoupe a pořádně šlápne do nabíjecí infrastruktury, a pomůže vybudovat 22kw nabíječky na každý ulici a 50kw nabíječky u každýho "uzlu" - tzn. úřad, obchod, kostel, admin. budova...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    NIKDAS: Nepremyslel. Jel jsem v tom dve hodiny a je to strasne nekvalitne udelane+se mi to nelibi designove. Potrebuju aby to bylo i trochu prakticke, coz mi ten taycan kombikovej splnuje. Jen nemam jak nabijet doma ani v praci a casto jezdim. Najedu 2500km mesicne prumerne jen pracovne. Nepocitam vylety/dovoleny, takze fakt cekam az elektro bude mit dojezd 700-800km na jedno nabiti a to realnej. Ne ten marketingovej ze ktereho je potreba si odecist 30-40% dolu. Taycan jsem mel pujceny a dojezd mel pres 500km marketingovy. Ja jsem dostal na 280km jak prd a to je jak mit ferrari s timhle dojezdem, takze jakmile se vyresi baterie a dojezd, coz bude predpokladam do peti let, tak nemam problem si elektro koupit jako primarni daily auto.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Mimo moji příjmovou hladinu, takže pls brát jen jako vtípek - Po té, co jsem se povozil v S Plaid, tak chápu tenhle názor na EQS ☺️

    Plaid má integrovanou fci "horská dráha". Smějte se mi že jsem mentálně puberťák, ale to by se mi neomrzelo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: EQS sa moc nepredava, asi je to prilis nudne vozidlo :)

    Mercedes Dealers Struggling to Sell EVs, Complain EQS Isn't 'Aspirational' Enough
    https://www.thedrive.com/news/mercedes-dealers-struggling-to-sell-evs-complain-eqs-isnt-aspirational-enough
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KOUDY: Nad EQS jsi nepřemýšlel? Co jsem se zatím bavil s lidma, tak má nejlepší reálný dojezd a hlavně na dálnici nedochází k takovýmu poklesu jako u jinejch EV
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam