• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GOR
    GOR --- ---
    LAUNCHER: Mluvil jsem s typkem od https://www.revivalbattery.com/

    A oni utilizuji vsechny mozne Li akumulátory, vcetne napr. uplne novych clanku z blbe svareneho packu (automobilce se udajne nevyplati rozborka).

    Ale ja si myslim, ze stacionarni uloziste ovladnou Na akumulatory - jak uz jsem tady nebo v jinem auditku zminoval, fabriky Na akumulatory na bazi Berlinske modri jsou realne ve vystavbe, neni to zadna fantasmagorie.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Aha, diky.

    Kamarád mi říkal o soukromníkovi, který právě bral baterii z havarované Tesly. Google koukám říká, že jsou nějaké pokusy se starými bateriemi z Nissan Leaf.

    Tak uvidíme, jak do budoucna...
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    MINER: k tomu by bylo ještě vhodné dodat, že kromě nárůstu spotřeby elektřiny dojde současně k úspoře při zpracování ropy, provozu infrastruktury (včetně dopravy paliv na čerpačky) atd. Neznám žádnou věrohodnou studii, která by to spočítala, viděl jsem údaje od 1 kW elektřiny na výrobu 1 litru paliva, ale taky 7 kW na litr (včetně infrastruktury). Ten rozptyl je příliš velký, nepřišlo mi, že by byla zohledněna výroba i dalších produktů, ale každopádně nějaká ta TWh ročně by se ušetřit měla.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Jj, to se řeší. Mluvila o tom i Škodovka a ještě jedna česká firma, který jméno už si bohužel nepamatuju.

    Ono zatím není moc baterek, které by už dosloužily a dal se nad tim dělat nějakej byzynys, aby se toho někdo chytil víc a bylo to vidět….
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Hele ale téma by mělo být nejméně využití baterií po EV, které pak dožívají v domácnostech? To tu lidi v CZ i provozují, ne? Nebo ještě jinak?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Diky, může být, přiznávám že do tohodle tolik nevidím, jen jsem tam naházel příklady témat na čem pracovat.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: ty flotilový gridy řeší https://nimbee.me/, ale (minimálně NMC) nedává smysl do toho imo zapojovat, páč na degradaci baterky ztratíš víc, než vyděláš.

    Ta převozitelná baterka je imo spíš jen marketing, kterým dělaj bugr. Těžiště jsou imo stacionární gridy u parkingů flotil.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Je to trošku i o pristupu k životu a nátuře člověka.

    Destruktivní chování - Válí se na nás nezastavitelná potopa, všichni zahyneme - zahubí nás Covid, zlé EV od zlé EU, převálcuje nás Rusko, you name it. Od dětství poslouchám jak bývalo lépe a válí se na nás ty katastrofy. A přitom je každý rok lepší a lepsi, nepočítaje cykličnost ekonomiky.

    Konstruktivní chování - Jak zastavit Covid? Jak se můžu zapojit do procesu přechodu na EV se svou skill base? Jak můžu pomoct zastavit RU?

    Vemte problém a navrhněte řešení 👍 A usmivejte se pls ☺️
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EV energii šetří. EV je i se svými ztrátami přeci vždy úspornější než klasické ICE. Otázka tedy není zda je to proveditelné, ale jen jak ten přechod udělat efektivně - ohledně konkrétních drobných podúkolů.

    Např jak pořešit roaming dobíjení. Jak využít flotily baterií z EV pro potřeby gridu. Jak zlevnit výrobu baterií. Jak udělat samoředitelná on-call auta nejméně do velkoměst.

    Atd atd atd...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: jo pozeram ze maju spracovany nejaky prehlad

    Obecně je možné konstatovat, že změna bude velmi pozvolná, a to nejen v sektoru osobních automobilů, ale i u ostatních druhů aut, a nebude proto znamenat prudký nárůst celkové spotřeby elektřiny v Česku.

    Jaký dopad bude mít elektrifikace dopravy na spotřebu elektřiny v ČR?
    https://faktaoklimatu.cz/explainery/elektrifikace-dopravy
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Nájezd průměrnýho auta je ale menší.
    Ony to Fakta o klimatu už počítaly:
    Kompletní přechod osobní dopravy na EV zvýší spotřebu energii ČR o ~15 %.
    https://twitter.com/faktaoklimatu/status/1748623070732972344
    Budou to mít asi i na webu bez keců.

    Podle toho by sice teď komplet přechod na EV stál míň než polovinu současného exportu, ale 47 % procent energie máme z uhlí, což je jednak špína, a druhak se to kvůli fosilním daním brzy nebude vyplácet, takže s výrobou energie budeme mít výhledově spíš problém, protože, pokud vím, žádný politik moc neřeší náhradu těch uhelek, a pak budou dělat překvapený…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ajo sorry to je za 6 rokov, tak by to bola este nizsia rocna spotreba a viac EV...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    typek vo videu popisuje naklady na provoz tm3 za 5 rokov, ale mna tam zaujal udaj o spotrebovanej energii, kde mi vychadza ze na najazd nejakych 232254 spotreboval 36482 kWh co je v priemere asi 15,7 kWh/100, ale teda okolo 7296 kWh rocne, takze to mi dava trochu perspektivu k tomu potrebnemu navyseniu vyroby elektrarni, ked si vezmeme ze v roku 2022 sa podla tohoto https://faktaoklimatu.cz/infografiky/elektrina-cr exportovalo 30 TWh elektriny, tak pri 7296 kWh na vozidlo mi to vychadza, ze by to rocne nakrmilo cez 4 miliony EV so spotrebou tm3, ked vezmeme ze niektore su zravejsie tak nech su to 3 miliony EV :)

    Tesla Model 3 Total Cost After 6 Years: The TRUTH
    https://www.youtube.com/watch?v=1_DfiLuZXBs
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ALOPEX_LAGOPUS: Je to komplikovanější - zavolat policii nebo sanitku je OK, ale v žádném případě by ses jich neměl dotknout, radši ani přiblížit, protože by Tě pak taky mohli žalovat, že jsi jim nějak ublížil…
    Nemáš ani jistotu, že to není fingované…

    Ale Evropanů se to netýká, od těch podraz nečekají, takže ty z té země zvednou…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Mnohem lepší.

    FSD 12.3.6 WOW!!! Threads the needle.
    https://youtu.be/GywSQ8ZBGd8?si=lPqZfhqoKwCx6ne9
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FEDAJKIN: Jasně, ale některé jeho komentáře jsou taky naprostý punk a pak je těžký si vybrat, co z toho se stalo a co se nestalo.

    Zkusím lépe:

    Miluji dílo Hunter S. Thompson. Budeme ho brát jako vhodný zdroj, na úrovni toho co chceme od Wiki, ohledně závodu Mint 400 v roce 1971? Asi ne. Mohu ho i tak mít rád? Jasně.

    Uznávám, že lidé jako Tomáš Etzler jsou potřeba. Uznávám, že je správné, že Činu nějaký novinář bere přes prsty. Ale nebudeme podle něj posuzovat obecnou situaci v Číně.

    Doufám, že na druhý pokus lepší ☺️
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    LAUNCHER: Zas fer dodat, ze byl na Cinu ostry jeste pred tim nez tam jeho angazma skoncilo a nektery jeho reportaze byly naprosty punk (jak vyrazil tou lodickou na more wtf). Po nastupu Samalove se to hodne uklidnilo a myslim, ze hodne lidi co potrebovali s Cinou dobry vztahy si oddychlo.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Tomáš Etzler:

    Prosím lidé drazí. Tento pán opravdu není vhodný informační zdroj o realitě v Číně. Stejně tak kdokoliv, kdo se ani po několika letech nenaučí základy místního jazyka.

    O to větší škoda, že v dnešní době opravdu spousta lidi, kteří znají reálie, znají alespoň základy jazyka a buď fanouškovský zadarmo / nebo profesionálně za peníze, s pochopením Číny rádi pomohou.

    "Taky novináři" "vykazující činnost" za peníze ČT a pak náhle po odvolání veliká ublíženost a burcující knížky, to asi nebude ideál. Problémy s alkoholem a agresivita na sociálních sítích také napoví.

    Ještě jednou pro pomalejší - Nemám problém s jeho nechválením Číny. Mám problém s ním. A nejsem sám. A ještě větší problém má on se sebou.

    Tím se nám snad lépe podaří vyvarovat dojmologiim, jako tohle s tou sanitkou (teď nebudu hodnotit jestli to TE skutečně řekl).

    Díky za pochopení.
    ALOPEX_LAGOPUS
    ALOPEX_LAGOPUS --- ---
    CRAZY_IVAN: to je diagnóza Číňan. Na internetech je například video jak auto na přechodu přejede ženskou,
    ta se svíjí na zemi a nikdo z prochazejících chodců ji nepomůže a tak ji přejedou další tři auta. Tomáš Etzler to vysvětloval i tím, že když
    někomu zavoláš někomu sanitku, tak to de na tvoje triko...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam