• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: CRAZY_IVAN: Van pro 20 pasažérů IMHO potřebují pro Boring Company. Ted jim tam krouží TMYs, což přece nechceš.

    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: Bude to naopak: van bude hlavní způsob dopravy, až se skutečně rozšíří autonomie. Na rozdíl od aut, která budou furt generovat zácpy, ať už je řídí člověk nebo robot, budou vany skutečná revoluce, která vyřeší dopravu ve městech. Na rozdíl od autobusů agilní, frekventované, spolehlivé a rychlé. Na rozdíl od aut efektivnější.

    Tohle marketingově nikoho nerajcuje, ale velikost cabu si najde nějaký sweetspot, dost možná o velikosti právě toho vanu, který bude právě díky zkrocení zácp rychlejší.

    Marketingově to nikoho nenadchává, protože, každý chce mít jen to svý, ale jakmile bude skutečná autonomie flotil, tak to tam ekonomika a města dotlačí.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: jako ten samořiditelny autobus je taky solidní niche produkt :) akcie se rozhodne nezvedají :)

    Pro mě to mělo jediný highlight a to byl optimus. U nej se k žadnemu timeframu nikdo nevyjadřoval, kazdopadne u optimus ma velký potencial prodeje + marže na něm budou imho velké.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    hlavne uplne ticho kolem modelu 2 mi řiká jednu věc. Tesla zadny 25k hatch vyrábět nechce/ nebude
    TIGU
    TIGU --- ---
    ANAXYM: Minulý rok už dokonce vydali update, který dovoluje nabíjet AUX baterii z trakční :P
    TIGU
    TIGU --- ---
    CEEFA: U TMY hodně lidí čeká na refresh.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FEDAJKIN: Koncak si to typicky jen zavola z appky.

    "Musk had said he planned to operate a fleet of self-driving Tesla taxis that passengers can hail through an app. He made no mention of the app at Thursday's event."

    FEDAJKIN: "the average number of passengers in a taxi car is typically between 1.2 and 1.5. This means that, on average, a taxi car carries one or two passengers per trip."

    --
    Jak si Elon sam ze sebe udelal srandu "I tend to be a little optimistic with timeframes" - tzn prijde mi predcasne se bavit o tom co a jak bude ohledne Robotaxi, stejne jako bylo kdysi mimo vesteni skoro vsech ohledne Cybertruck nebo Semi. Ocekaval bych velky odklad, ale je parada ze tu nekdo tu budoucnost takhle intenzivne tlaci. Samo se to fakt neudela.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Good point s tím retailem/marketingem.

    Hele četl jsem k tomu dost článků v různých médiích a šel jsem přímo po tomhle - a cítil jsem teda pěknou zdrženlivost, ne žádný bombastický headliny ani claimy jako v minulosti, jen poměrně střízlivý popis eventu a produktů a za většinou tvrzení bylo uvedeno "Musk says", "Tesla says" atd., čili upozorněno, že to není fakt, ale jen nějaká message te společnosti.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Co pět let. Už 2016(!) říkal, že FSD bude od 2017:)

    Elon Musk says fully self-driving Tesla cars already being built | Tesla | The Guardian
    https://www.theguardian.com/technology/2016/oct/20/elon-musk-says-fully-self-driving-tesla-cars-already-being-built

    Což je i odpověď na to, proč to ‚nabízí‘ retailu. Nebude to prodávat nikomu. Je to jen marketing stunt.

    Ještě menší smysl dává, že by to nedal do stávajících aut nejdřív.

    Prostě za tri roky bude zas dělat, že se nic nestalo.

    A všichni novináři mu na to zase skočili jako každý rok. Nebo jenom honí kliky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CRAZY_IVAN: nebude spíš mít dalších 10?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MAGE: než ta dodávka v roce 2039 bude tak uz ho všechny děti pošlou do háje :)
    MAGE
    MAGE --- ---
    FEDAJKIN: Vsak tam ukázali i tu dodávku pro 20, Musk chce asi občas take vyvést celou rodinu =)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    W_NOICE78: Sem to nejdřív taky hejtoval, ale rozlezelo se mi to v hlavě - v kolika nejčastěji jezdíš tágem? Já nejčastěji sám, max ve dvou. Určitě na to budou mít nějaký research. Přeci jen, je to CyberCAB, čili náhrada za taxi. 4 člena rodina bude jiný use case, a jak píše kolega, řešeny tím Modely Y třeba.
    GOR
    GOR --- ---
    FEDAJKIN: A proc by to nemel prodat komukoli, kdo zaplati?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Podle Muska launch 2026, nejpozději 2027. Takže reálně 2030. Celý to stojí na tom, že se jim podaří rozchodit FSD bez nutnosti intervence řidiče, což řekl že bude příští rok (fér dodat, že to říká posledních pět let každý rok).

    Cena 30k USD je nesmysl, za tolik to rozhodně koupit koncakovi nepůjde. A hlavně - proč to sakra nabízí retailu? Tohle má nabízet fleet operátorům a taxi službám, představa že lidi si budou tohle kupovat aby jim to vydělávalo je wtf.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BMW si za to samozřejmě nechá zaplatit, cena blížící se šesti milionům tak příliš nepřekvapí. Donedávna však platilo, že elektromobily jsou přece dražší než spalovací verze aut, ale u sedmy už to neplatí – základní zadokolka eDrive50 (se stejně velkou baterií jako testovaná verze a tedy i větším dojezdem) je dokonce o 54 600 Kč levnější než naftová 740d. Zda má smysl tedy vůbec připlácet více než milion a půl za M70? Těžko říci. Omračující akcelerace možná není vždy úplně nutná a se zadokolkou, popřípadě čtyřkolkou xDrive60 bude většina řidičů spokojená. Jenže když chcete to nejlepší a řidičsky nejzajímavější, M70 s aktivními stabilizátory bude určitě tou správnou volbou a nad základní zadokolkou ani nepřemýšlíte.

    BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil na světě. Definitivně | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/bmw-i7-m70-recenze-test/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CRAZY_IVAN: to je trochu diskriminace, ne? 😉
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    W_NOICE78: ta si přivolá model y
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: to jako 4 clena rodina si budu muset privolat 2 cybercaby?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    nějaký tl;dr nebo tl;dw?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    Tesla's 'We, Robot' Event: Everything Revealed in 8 Minutes
    https://youtu.be/Mu-eK72ioDk?si=HeIFxFuSXPAby6PG
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    Tesla Cybercab! My first Driverless Tesla Ride!
    https://youtu.be/lRZVdtzTYPU?si=lTVAaqBMcZulOZty
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam