• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    IV0
    IV0 --- ---
    SMRGL: Ahoj, přijeli jsme domu až večer. Můj měřák umí max 20 MOhm a ať dělám, co dělám, tak na všechny rozsahy ukazuje, že odpor je větší. Na druhé straně jsem to neměl nikam připojené...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: To jsou holt ceny pro veřejný zakázky
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIKDAS: Ten evropský má trochu jiný tvar. Ale z mého pohledu je to jen tahák na peníze.

    Tohle je jeden z levnějších https://iont.tech/shop/konektor-pro-zasah-izs-332#attr=


    Tento je úplně mimo https://www.vyzbrojna.cz/cz/2105/4102/nouzova-zasuvka-emergency-plug.html

    Jediné, co je u něj navíc, jsou ty kontrolky, které ve skutečnosti jen říkají, že auto je připraveno k nabíjení.. Sepnuti rele na CP atd..
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: Tady je ten bazmek NIKDAS:
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    IV0: Prosím tedy o pomoc.

    Mělo by to být podle tohoto obrázku. U nabíjecího AC kabelu ten odpor říká autu maximální zatížitelnost kabelu - tzn. Průřez vodiče. Viz tabulka.

    Proto se používaji pro V2L jiné odpory, než jsou zde uvedené.



    Jedna zajímavost. Auto když detekuje odpor mezi PP a PE, vypne motor a imobilizuje se, protože očekává nabíjení. Takže tohoto se dá využít u hasičů pro zabezpečení vozu. Například hasiči z Olomouckého kraje před časem sháněli ty hlavice kabelu, aby si z nich udělali low cost pomůcku pro zastavení auta.Pražští to vyřešili tak, že si koupili bazmek za 20 000, který dělá víceméně to stejné jako nabíjecí kabel. Jen má na sobě navíc kontrolky.
    IV0
    IV0 --- ---
    SMRGL: Mam, zkusím změřit
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Ahoj, máte tady nekdo auto s V2L a multimetr? Např ioniq 5, MG, BYD

    Potřeboval bych změřit odpor na adaptéru, který se dává do zásuvky vozidla.

    Mezi vodičem PP (nahoře jeden z tenkých) a PE (silný uprostřed). Jsou na té straně, která se dává do auta posane. Buď přímo na konci, nebo na dně, vedle "koliku".

    Řeším totiž, zda automobilky používají pro spuštění V2L pomocí adaptér stejný odpor, nebo různé odpory..

    Např Renault/Dacia má mezi PP a CP 3150ohm bez stiknuteho tlačítka. Po stisknutem tlačítku na adaptéru (tzn při aktivaci funkce) klesne odpor na 150ohm.

    U MG je asi jeden z odporů 470ohm.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SCHWA: tak to vie momentalne asi iba KORKMAZ:
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: jsem zvedavej jak poletí dolů akcie, protože nevím jestli se ještě stále daj nízké prodeje svést na Juniper
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Německé EV prodeje. Najdi Teslu...

    SCHWA
    SCHWA --- ---
    DZODZO: A kde teda jsou? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no vzhladom na to, ze zatial maju 4 nabijacky, tak to asi ani nepotrebujes mapu, staci si zapamatat kde su :D

    Dobíjecí stanice | Veolia Czech Republic
    https://www.veolia.cz/cs/co-delame/komercni-sfera/udrzitelne-obchodni-centrum-udrzitelna-kancelar/dobijeci-stanice
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DIM_: Právě, že není. Je to fakt jak chytání pokémonů. Ale pro nás hybriďáky je to jedno, my jsme v tomhle flexibilní :-D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Renault 5 jsem tuhle viděl, roztomilý autíčko.

    A tenhle upgrade vypadá ještě víc ňuňu.

    První svezení s Alpine A290: Elektrický hot hatch nejen do města | Novinky, Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/prvni-svezeni-s-alpine-a290-elektricky-hot-hatch-nejen-do-mesta/
    DIM_
    DIM_ --- ---
    KORKMAZ: Je nekde nejaka mapa jejich nabijecek? Nenasel jsem.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, vyzkoušel jsem nabíjet u Veolie, je to takovej jednorožec. Potěší jednotné ceny, tím pádem velmi levné DC - combo za 7,5 Kč (polovic proti čezu), max 50kw. AC za stejnou cenu poněkud ztrácí atraktivitu (tam si nepamatuju výkon zda byl 11 nebo 22). Veřejnou appku to asi nemá, takže obsluha přes stojan - autorizace přes platební kartu.

    takže:
    + Nízké ceny DC
    - Retro obsluha přes stojan
    0 nelze ověřit dostupnost, ale zase je tím pádem nízká obsazenost
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ciste teoreticky by to baterka mohla prezit, stejne tak motory, coz jsou asi nejdrazsi casti auta.
    otazkou je jestli na to nepouzili nejaky auto co uz bylo mrtvy :)
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    JYRKA: To auto to kupodivu docela ustálo 😅
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TOFI: v Británii je na prodej Tesla po jednom důchodci :)
    @ledbydonkeys.org on Bluesky
    https://bsky.app/profile/ledbydonkeys.org/post/3loltwljm2k2t
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam