• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: me se ty Ionicy libi, ale nubudu si kupovat ojety auto za cenu novy lepsi Tesly. Nahradni dily ma asi levnejsi, ale servis Tesly v CR je taky marnej.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: navíc hundé ráda děla caviky se zárukou aka warranty rape :) , navic jejich OEM ceny dílu: např za baterku a motory jsou 2x až 3x oproti tesle.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    S Teslou je to holt diagnóza. Na jednu stranu to chápu – kvůli Muskovi. Na druhou stranu ne, protože je to ve všem lepší produkt.
    Tesla dominiert ADAC-Ranking: Kein E-Auto bietet mehr fürs Geld
    https://www.giga.de/tech/tesla-dominiert-adac-ranking-kein-e-auto-bietet-mehr-fuers-geld--01JWGCAQ64CAPRKG7WT73G2DY8?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tohle jsou nameřená čísla z podcastu
    model 3 - 80kwh -48.000 EUR Cx 0,23, spotreba mesto: 11,4 kwh/100km dojezd:700km, mimo mesto 12,1kwh dojezd 660km,dalnice 130km/h : 17,2 kwh dojezd 465km, overall prumer 13,9 kwh dojezd 575km

    ioniq 6 - 74kwh - 54.500 EUR - Cx 0,21, spotreba mesto: 11,5 kwh/100km 640km, 13,7kwh dojezd 540km, dalnice 130km/h : 18,7 kwh dojezd 395km, overall prumer 15,1 kwh dojezd 490km

    ID 7- 86kwh - 54.000 EUR- Cx 0,25 , spotreba mesto: 13,2 kwh/100km 650 km ,mimo mesto 14,9kwh 575km , dalnice 130km/h : 19,9 kwh dojezd 432km ,overall prumer 16,6 kwh dojezd 518km
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    PEPAZZ: Aha :)) tak to se omlouvam. Je mozne ze si AI ta data vzala odjinud? Zkousel jsem prepis podcastu prvne.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    SCHWA: akorat jsou v tom podcastu uplne jina cisla nez ti vytahla AI .. overall to ale sedí
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    W_NOICE78: Díky za link, ale nechce se mi to poslouchat. Tady je kdyžtak výcuc podcastu z AI:

    Z hlediska efektivity (spotřeba energie vs. dojezd) vychází výsledky takto:

    🏆 1. Tesla Model 3 – nejefektivnější
    Spotřeba: cca 13 kWh/100 km
    Dojezd (Long Range): cca 470–500 km
    Poměr spotřeby k dojezdu je nejlepší – Tesla má velmi efektivní pohon, nízkou hmotnost a skvělé řízení energie.
    🥈 2. Hyundai Ioniq 6
    Spotřeba: cca 15,5 kWh/100 km
    Dojezd: až 555 km (u Long Range verze)
    Díky velmi nízkému aerodynamickému odporu (Cx 0,21) je velmi efektivní na dálnicích. V městském provozu ale mírně ztrácí na Teslu.
    🥉 3. Volkswagen ID.7
    Spotřeba: cca 14,4–16 kWh/100 km
    Dojezd: cca 485 km
    Efektivita je solidní, ale vůz je větší, těžší a zaměřený více na komfort než na maximální úsporu.
    📌 Shrnutí:
    Pokud hledáš nejúspornější a nejefektivnější elektromobil, vítězí Tesla Model 3.
    Hyundai Ioniq 6 je blízko – s lepším komfortem a designem, ale o něco vyšší spotřebou.
    Volkswagen ID.7 je efektivní na svou velikost, ale není to šampion v úspoře energie.


    Koupil jsem asi dobře :)
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    PEPAZZ: No vidíš, to jsem opomněl, tak tim spíš Korejce a zadneho frantíka!
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: myslíš přes Dukovany? :))
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    PEPAZZ: Úplně nejraději bych evropské auto, ale jsou děsně škaredý:) a Korejci na ČR mají aspoň nějakou vazbu (i když ne přímo tímto modelem)..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: hlavne tim designem vid ? :))
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    LELI: Teslu nechci, protože Tesla... Korejci jsou mi víc sympa..
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    POROVNÁVACÍ TEST SPOTREBY A NABÍJANIA
    Tesla Model 3 LR RWD vs. Volkswagen ID.7 Pro S vs. Hyundai Ioniq 6 RWD
    Unsupported browser
    https://open.spotify.com/episode/58SCZ4xKMtMBmIiepEWppY
    Rádio Elektromobil - Podcast - Apple Podcasts
    https://podcasts.apple.com/us/podcast/r%C3%A1dio-elektromobil/id1771047385
    Ktorý elektromobil je skutočným majstrom efektivity? V najnovšom porovnávacom teste sme postavili proti sebe troch šampiónov úspornej jazdy: novú Teslu Model 3 Long Range s pohonom zadných kolies, prémiový Volkswagen ID.7 Pro S a aerodynamického kráľa Hyundai Ioniq 6 RWD. Zamerali sme sa na reálnu spotrebu v meste, na diaľnici aj pri bežnej kombinovanej jazde – a samozrejme, nechýbali ani merania rýchlosti a efektivity nabíjania. Prekvapí vás, kto má najnižšiu spotrebu pri 130 km/h, kto najrýchlejšie doplní energiu z 10 na 80 %? Bude to technologická Tesla, nemecký komfortný krížnik, alebo juhokórejský dizajnový expres? Sledujte nás a zistíte, ktorý z týchto elektromobilov je najefektívnejší vo svete, kde každý kilowatt hrá rolu.
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Jasny :-) Proste u me je to soubeh kladnejch okolnosti - "jen" 10A, vytahuju ze zasuvky cca 3x do roka a u kolegy soubeh blbejch - 16A, casta manipulace.
    LELI
    LELI --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: vis, ze za 830 bez dane koupis NOVOU teslu model 3, zejo? (s LFP baterkou, mel bys integrovany tesla superchargery v mapach s dostupnostma, etc... dynamika, kone, dojezd atd bude u ty zakladni tesly v realu +- stejny jako u vrcholnyho hyundaie...)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: Má ji na fasádě nějakého malého paneláku u svého vyhrazeného parkovacího stání.. Kabel nataženy z bytu. Nezastreseno.

    Tam jde o to, že když se stále zasouva a vytahuje vidlice do obyc zásuvky, časem se východí/poškrábaji/mírně zoxiduji kontakty a i tech 3,7kW dokáže ten vznikly prechoďák pěkně zahřát. Proto jsou doporučené zásuvky se silnějšími kontakty a s nějakou povrchovou úpravou kontaktu.

    Osobně jsem toto přímo u EV nezažil, ale viděl jsem takto vypálené zásuvky u jiných velkých spotřebičů. Taky jsem řešil špatně připojený vodic do obyc zásuvky, na které se pár hodin nabijelo auto. Izolace privodniho kabelu vyhořela až do zdi, kde došlo ke zkratu a v rozvaděči doslova shořel jeden jistič a ještě druhý vedle něho, který neměl s tímto okruhem nic společného. Samozřejmě šel dolů i hlavní jistič.
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Mas recht, je to 10A. Jestli ma SMRGLuv kolega 16 A, jde na stejnem prechodovem odporu o cca 2,5x vyssi ztraty.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: a jedes na ni tech 16A, nebo míň? Taky už jsem slyšel, že obyč zásuvky často tene provoz nevydrží, protože nejsou testovaný na dlouhodobé plné zatížení.
    ROXTYDY_A_BIBOB: zrovna u hyundaie jsem viděl uplně šílenej seznam povinnejch garančních rohlídek, posílal jsem ho tady, byly v něm třeba takovy lahůdky jako kontrola brzd po 10k km, vyměma kotoučů tam byla snad po 3 letech? (Ale to nechci kecat) Takže na tohle bych se předem optal, protože jezdit 3x ročně do autorizaku, aby se mi někdo podival na brzdy, to potěš koště.

    U EV prostě moc neni co opravovat, takže legacy automobilky potřebujou uměle přiživovat síť dealerů.
    Já na svojem EV po 80k km ještě neměnil ani destičky (vypadaj jako novy), natož kotouče...
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Hele, co to kolega kupuje za zasuvky? Ja nabijim 2 roky Leafa z 1f zasuvky a nic ji neni. A to jsem na zaklade skazek koukal i dovnitr, jestli nepotrebuje dotahnout .. Je to obycejna, svetlesedo-tmavoseda ABB Elektropraga pro povrchovou montaz s vyssim krytim (je to pod strechou, ale bez bocnich sten).
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    IV0: Na nabíjení pomocí kabelu s EVSE ze zásuvky 230V je potřeba mít poradnou zásuvku. Kolega obyčejné zásuvky mění každý půlrok, protože se díky kontaktům prostě vyhřejou, zcernaji a začnou se rozpadat.
    Osobně mám zásuvku přímo na nabíjení EV Legrand green'up s postribrenymi kontakty a v pohodě.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: 3*16A na privodu do bytu/domu je na wallbox 11kw málo, protože to auto opravdu žere 3*16A a na jiné spotřebiče nezbývá nic. Tzn. Buď zvednout hlavní jistič alespoň na 25A, nebo snížit výkon nabíjení (u většiny wallboxu lze shodit až na 3*6A, ale většinou se zhoršuje účinnost) a nebo si vyhradit jednu fázi jen na nabíjení a zbylé dvě na provoz bytu/domu (což je možná trochu prasarna).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam