• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Škoda, že už to nikoho nezajímá

    Tesla 'Model Q' gets bold prediction from Deutsche Bank that investors will love
    https://www.teslarati.com/tesla-tsla-model-q-gets-bold-prediction-deutsche-bank-investors-will-love/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting Them Back on the Road After a Crash Is One of the Pillars of Sustainable and Affordable E-Mobility… But EU Manufacturers Often Do the Opposite
    Three years ago, when the first Skoda Enyaq was crashed in Croatia, the official price for a pyrofuse service to recover the high-voltage battery was €11,920 (90,000 HRK) — an unreasonably high cost for an overrated service task. This inflates ownership and insurance costs and worsens the overall CO2 footprint.
    Why do we get the feeling that some safety systems are being used as an excuse for unjustified high charges, mostly in Europe?
    These vehicles are now increasingly imported into the Balkan region precisely because of those inflated costs — making them more affordable here. And with proper HV certifications, the same repair job is resolved within a maximum of two working days.
    Aftermarket support will become — if it hasn’t already — one of the key pillars of sustainable e-mobility, because it breaks the monopoly of the automotive industry.
    Some manufacturers even use integrated pyrotechnic fuses and, after an accident, demand a full battery replacement from the owner or insurance — despite the old battery being fully functional. They then recycle it, wasting valuable materials and energy, just to sell a new unit with the same working components.
    We recently received an ID.4 with the same pattern: minor damage already repaired, battery removed, pyrofuse replaced, and after guided BMS reset via ODIS online (008C), the vehicle was fully reactivated — with all integrity checks passed for the battery system.
    Part numbers: 0Z1915592H, 0Z1915912T, 1EA804842T, 0Z1915604H,
    Errors: P160900, P1CA700, P1CA800,
    Pyrofuse OEM cost:
    VW, Cupra - 3000€>
    Mercedes - 300€>
    BMW - 4500€>
    Stellantis - 2000€>
    Renault - 0€
    BYD, MG, Chinese - Unknown - EPC hidden
    Tesla - 180€
    EV Clinic - VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting...
    https://www.facebook.com/evclinic/posts/pfbid02XG4RArxESB9113CMiNz4WTXUvahTaQLFYUCHbuE9sCswDip2GcRNtBu325Lq9Z8tl
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    TOFI: “Ti říkám, neser mě!”; 2025, kolorováno.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIGHTHUNTER: "10 Kc/kW" To je jako levná cena? Kolik to stojí tak v průměru?
    KURE
    KURE --- ---
    NIGHTHUNTER: Díky :)
    FELCARKILLER
    FELCARKILLER --- ---
    TOFI: homolkovi 🤣 dopíči
    TOFI
    TOFI --- ---
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KURE: S kolama asi uplne stejne jako bez kol - nepoznam rozdil ve spotrebe ani v hluku ani pri 140 km/h ;-) Cesta po meste a mimo dalnice 18-20, dalnice pri 120-140 km/h za 23-25 kWh/100 km.
    Dojezd si asi vypocitej, my jen skakali po 3 ionity nabijeckach - Babolna v Madarsku, ale protoze jsme tam byli ve 12h a je tam McDonalds, navic elektrina za 10 Kc/kWh, tak se nabilo vic nez auto chtelo, a Ladna i Pavov jsou taky u benzinek, kde bysme stejne staveli kvuli zachodum nebo piti, takze zdrzeni nabijenim 0 minut a proste jsem to pripojil i kdyz auto melo 50% baterky)
    Dneska v 10h rano jsem dosnidal u Balatonu, v Praze byla po 17h spotreba takhle:

    KURE
    KURE --- ---
    NIGHTHUNTER: Trapná otázka, kolik to takhle s kolama ujede/zere?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Mel jsem trochu strach o nabijeni a delku kabelu se 3 kolama za autem, ale co se tyka Ionity, tak vsude bez problemu s velkou rezervou :-)

    CUKI
    CUKI --- ---
    JOHNIEZ: Teď jsem potkal na takovém podobném fleku ropáka s nálepkou "cítím se jako elektromobil" :-D

    Doba je zlá, no.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    W_NOICE78: mám před barákem takovejhle sloupek:


    Neni na chodníku, takže ok. Než tam prdli vyhrazený stání, tak byl obvykle nepoužitelnej. A musim teda říct že i s vyhrazenym místem se tu najdou dobráci, co to tam občas ucpou spalovákem. Jeden exot je asi línej zaparkovat o 30 metrů vedle, kde bylo poloprázdný parkoviště, a poslal to tam, aby to měl blízko do baráku. Běžně teď stojí hned vedle toho vyhrazenýho místa pro nabíjení...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DIM_: no ale u EV treba mysliet na to, ze su tazsie, obcas na to tiez zabudnem a potom ma prekvapi brzdna draha, tym jak sa to bez problemov rozbehne ma clovek falosny pocit akoby auto bolo z papieru :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Na bloombergu byla nějaká zmínka, jak číňan Xi varoval před příliš velkými investicemi do AI i EV. Že by začátek konce subvencí?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    DZODZO: To je zas China Observer. Pochybnej kanal.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    stale to hovorim... nie je problem zrychlit z 0 na 100 za 3,2 sekundy ale zabrzdit zo 100 na 0, nieco vie zachranit rekuperacia :)

    Xiaomi’s New EV Sells 200,000 in 3 Minutes? It’s All Fake, Orders Collapse, Cancellations Spike
    https://www.youtube.com/watch?v=dlV8tsmez0M
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    ELIJEN: Long wheelbase. V Číně běžná věc
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tesla Model Y L(arge)?


    Tesla vylepšila Model Y. Je větší, delší a poprvé uveze šest lidí - Elektrickevozy.cz
    https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-vylepsila-model-y-je-vetsi-delsi-a-poprve-uveze-sest-lidi
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Mno, u sceniku tam každopádně mate chybu. Plánování tras se dělá přes Google mapy v telefonu a pak se přes Google ekosystém posílá do auta. Předehrev vozu atd funguje přes aplikaci MYR.

    Vzdálená diagnostika funguje, ale jen pro servisy.

    Virtuální klíč je ted funkcni jen pro B2B. Pro B2C zatim není.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: Zajímavé, že dnes jdou evse jednotky, které maji vše v malém balení. Takže tohle vysvětlení poměrně smrdí..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam