• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Tohle je nedomyšleny fail vyrobce, dealera trochu taky, protože sice nevyděla nic na kartičce, ale zase ti může prodat auto, že...chápu, že riskuje, že testuješ u něj, a nakonec kupuješ jinde, ale kdy by to tak bylo jen u poloviny lidí, pořád se jim to vyplatí.

    Hlavně je to ŠKODA powerpass, přece se dá zařídit, aby dealer viděl útratu ihned a jen ti jí přeúčtoval. Případně aby sis předem "nabil" apod.
    MISO
    MISO --- ---
    NIGHTHUNTER, ja som ju u Auto Heller Ostrava nedostal. Pre zaciatocnicky EV experience je to IMHO klucova vec.

    DZODZO: primarne pohodlie, pre kazdych z tych vykonov mam use-case: 11 kW doma, 22 kW napriklad ked idem sportovat, tak za 1,5-2 h nabijem dost, 50 kW pre nakupy/jedlo do 60 min, 150+ po ceste.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MISO: S tou kartičkou závisí na konkrétním dealerovi - kolega si půjčoval přes Škoda Experience Enyaqa ve Slaném a dostal PowerPass kartičku, kterou mohl využívat. Co jsem si půjčoval z programu ID 4 All, tak taky někdy něco nabízeli - ale asi je chápu - nic na tom nevydělají, když ti to jen přefakturujou a taky prý čekají na celkové vyúčtování té kartičky, které může být až začátkem příštího měsíce, aby dostali oni fakturu, na základě které přefakturujou spotřebovanou část v daném období tobě. Takže čekat několik týdnů a vystavovat fakturu na které nic nevyděláš... kdo by to dobrovolně nabízel, když mu to jen přidělá práci a zvyšuje riziko. Ale jak říkám, asi je to o přístupu a já odmítal ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MISO: tych 11 a 22 kW A/C chces kvoli rychlosti nabijania alebo aby si usetril na AC vs DC nabijani? pytam sa lebo tm3 ma tiez iba 11kW ale zatial som 22kW nepotreboval, ked potrebujem nabit rychlejsie tak idem na SuC alebo na 50kW DC
    MISO
    MISO --- ---
    Mal som teraz na 2 tyzdne ako nahradne auto pozicaneho Skodu Elroq Selection 60 z programu Skoda Explore. Auto malo najeto cca 9 000 km.

    Spotreba
    - Prazska zacpa, vonku 28, v aute 22 = 20 kWh/100 km
    - Dialnica @ 125 km/h = 17-18 kWh/100 km
    - Celkova spotreba za 2000 km = 17,6 kWh/100 km

    GOOD
    - Prijemna jazda dana dobrym odhlucnenim
    - Dobry vyhlad
    - Kratky cumak i zadek, tzn. dobre sa s nim parkuje
    - Pekny a priestranny interier, kufor 490 l je dostatocny, frunk neni
    - Zrychluje okamzite a ochotne, nie je to ziadne delo, ale uplne staci
    - Infotainment rychly, funguje dobre, info o dojazde sedi, info o obmedzeniach/havarkach/uzavierkach/kolonach tiez
    - Realny dojazd ~400 km teraz v lete
    - Adaptivny tempomat spomaluje i zrychluje krasne plynule, necuka
    - Pri pripojeni na 320 kW nabijacku tam chvilu sypal 165 kW, co je viac nez nominalnych 150

    BAD
    - Podvozok prkenny i na 19" diskoch, ale je fakt, ze som nekontroloval, ci je spravny tlak v pneu
    - Iba 11 kW AC charging, nema 22 kW, toto je za mna fail, niekedy sa mi hodi 11, niekedy 22, niekedy 50, niekedy 150, chcem mat vsetky
    - SW bugy, napr.
       - po zastaveni si nepamata nastavenie klimy, ze bola vypnuta, znova ju zapina
       - pri nabijani na domacom wallboxe sa dostal do stavu, kedy nebolo mozne vytiahnut kabel z auta, pomohli 2-3 odomknutia/zamknutia auta,
       - nedokaze zobrazit emoji znaky z UTF-8
    - Kratky dosah bezdratoveho zamykania, max 10 metrov
    - Kessy (keyless entry) funguje tak v 4 z 5 pripadov, nepodarilo sa mi vypozorovat, kedy ano, kedy nie.
    - iOS apka My Skoda zobrazuje v notifikaciach (live activities) info o aktualnom stave nabitia s velkym zpozdenim
    - Mechanicky ovladane piate dvere su tazke na manipulaciu, madlo je nestandarne a vysoko, urcite by som si priplatil za elektricke

    Par komentarov ku Skoda Explore:
    - Program je urceny pre zaujemcov o EV, aby si to vyskusali na vlastnej kozi. Velka skoda je, ze k autu nedavaju nejaku nabijaciu karticku, ktora by sla pouzit u CEZ/PRE/E.ON a na konci pujcky by to nauctovali. Takto sa zaujemca musi spolahnut na mobilne apky, kde si bud zriadi konto alebo nabija za draho, co nikoho k elektromobilite moc nepresvedci, ze. Sam si spominam na svoje krusne zaciatky s registraciami do X apiek a nabijaniu za 21 Kc/kWh, nikomu to neprajem :)
    - Pozor na vyplnenie vsetkych osobnych udajov, inak vam app nepovoli pujcku auta, na to vas vsak upozorni mizejici chybovou hlaskou az na poslednom kroku rezervacie auta, grrr
    - Prachy sa strhavaju z karty predem, pripadne skratenie pujcky je uz na (ne)ochote dealera.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HERR_FLICK: mazec
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PEPAZZ: jj. Double layer chlazení, 30C discharge a 1200V architektura.
    Ten poslední výkonovej skok od minule bylo z velký části dïky vylepšenýmu chlazení.
    A ta rychlost ještě není max.
    Prej to bylo limitovaný pneu, co maj rating do 500km/h, výkon tam očividně pro zrychlení ještě byl. (asi by se musela přidat ještě nějaká aero stabilizace, jak to už plavalo)
    https://cleantechnica.com/2025/09/21/byds-yangwang-u9-xtreme-sets-new-top-speed-nurburgring-lap-records/amp/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Meanwhile, Nvidia nasypala $500M do Wayve – startupu pro autonomní řízení, který je primárně vision only, ale umí pracovat i s radarem a LiDARem.https://www.wsj.com/business/autos/nvidia-wayve-in-talks-over-500-million-investment-in-self-driving-car-startup-62e5ebc4Ride the Wayve with Jensen Huanghttps://youtu.be/Tc8_rFpWWqs?si=z0GDsijFZTqYi3Ng
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Jo, to sice říká, ale v podmínkách máš napsaný úplně něco jinýho. Uvidíme, jak dopadne soud v Kalifornii.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: ne, Musk tvrdí, že je to připravené na autonomní jízdu bez dohledu řidiče a na základě toho pumpuje cenu akcií. To video ukazuje, že je to lež.
    ABS
    ABS --- ---
    W_NOICE78: Za tu nehodu muze jedine ridic. To ze se spolehal na polovicate technicke reseni, je k zamysleni. Treba ma ale dobrou pojistku :)

    Zajimalo by mne, zda by Lidar zareagoval. Clovek urcite, ostate ten na miste spolujezdce reaguje i v tom videu a subjektvne asi i vcas.
    nakonc to mohlo byt ziskova zkusenost, i negativni PR (zde pro influencera) je PR a znamena sledovanost navic.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Nechci se zastávat Muska, ale pro mě je to ragebait. Ví, že to nefunguje, a má v podmínkách, že jde o jízdu pod dohledem řidiče. Přesto to tam pošle a nic neudělá, aby té nehodě zabránil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: ne, myslím to, že je to pořád nepoužitelné, ať si o tom Musk říká co chce.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Že si za tu nehodu může ten ridič nebo co myslíš?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HERR_FLICK: hustý je že ten výkon vytáhnou z 80kwh lfp packu! Je nějak dvojitě chlazen aby to vůbec zvládl ...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Asi vše, co potřebujete vědět ke stavu samořízení v Tesle:

    Tesla influencers tried Elon Musk’s coast-to-coast self-driving, crashed before 60 miles | Electrek
    https://electrek.co/2025/09/21/tesla-influencers-tried-elon-musk-coast-to-coast-self-driving-crashed-before-60-miles/
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Tak to je dobře mimo argument. Anebo rovnou jet tdičkem s rotačkou a nezapomenout pravidelně odsávat naftu aby nádrž nepřetekla.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: v norsku stačí jet s Teslou, stejně jako kdekoli v Evropě.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    odemceno... sice Volvo, ale myslim, ze veci ktere v rozhovoru zazni, plati tak nejak vseobecne.

    Rozhovor s Bartem Pylem z Volva o akumulátorech a budoucnosti elektromobilů - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/technet/technika/bart-pyl-volvo-rozhovor-akumulator-zivotnost.A250915_092615_tec_technika_nyv?h=FC2D85D570878EB5BEE14427AF36250A
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    The World’s Fastest Car - 496 kmh / 308mph - Yangwang U9 Xtreme
    https://youtu.be/aD9v1WyAgLA?si=dgfaTWg92vXS_uWX
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam