JOHNASS: nrgčko jsem drtil, výbrus+píst, kroužky, sračky. Jak říkáš snadné na opravy, levné díly, lehká manipulce.. ve dvou ho nebyl problém naložit do fiata una, takže do kombíků, třídrveřáků. V nejhorším se sundalo přední kolo. Při opravě ložisek na klice mi praskly nervy, a protrhnul jsem karter. Kupoval jsem nový, z bazaru za 4kyla ale tan neměl kanál pro vodní pumpu, ta se musela vyfrézovat, našel jsem si řemeslníka a von mi pak volá, že to bude za 5tis. Sem mu řekl že si ho může nechat, a já si koupím další a fréznout si to nechám za adekvátní cenu. Takže za 5set. ložiska litr, práce 8kyl. Sakum prásk 3000,- i s novou klikou. Celkem jsem do ni nacpal desítku, ale nejhorší byla vydlice u které je výrobní vada, dost rychle odejde a pomůže jen repase co 10-20tis. Nebo pořídit z jiného modelu, na konec mí při výměně oleje v převodovce, prdl kryt za jedním z uchycení ložisek, všechno drželo jen tam byla díra, a já zaboha nemohl nikde sehnat kus hliniku. Na konec jsem to zalepil. A na konec prodal, už mě nebavilo pořád čistit vidlici, před odjezdem na nákup.
Na proti tomu honda lead, pracant a držák, pohodlnější, spolihlivý,všechny díly u výrobce do 3dnů. Ovšem pokud, opomeneš pravidelné itervali, oleje, filtru, ložisek, rozvodů. Vyžaduje péči, a vhodné nářadí, a stahovák rotoru bude sát víc na leadovi. Stejně tak jako díly, oprava. Fatalní závady motoru, beru jako nejhorší možnou varijantu, kdy nemůžete jet. Jako třeba píchlá guma, ohlé řízení znemožňující řízení. Vetší únik kapalin z motoru, nádrže. Ale když nebyje srdce, tak to bejvá nejnákladnější oprava. Protože, píchlou gumu v nejhorším opravim tednickou montážní pěnou, ohlému kovu se dá také do určíté míry pomoc a olej, vodu doleješ. Na NRGéčku ti odejdou seriová ložiska cca do 25tis. A na leadovi třeba až při 100tis. Ale až budeš měnit ložiska na leadovi, budeš měnit i rozvody. Což servis prodraží. Pohlo...