CAPTAIN_TACUD: Už jsi slyšel o podpáleném ventilu? To je když si natankuješ 100oktan, a máš předepsáno výrobcem 95ku. Tuším že je to pro to že 100oktan zažehne dříve než má 95ka, tudíš reakce proběhne dříve než se sací ventil uzavře. Je tedy nesmysl lejt dražší benzín, když předstih je u karburátoru věc pevně nastavená. Samozdřejmě pokud máš přímé vtřikování, je situace snad příznivější. Přímé vtřikování mambdasondu (čidlo) pomocí které může upravovat směs benzínu se vzduchem. Kolega tenkrát do hondy PSi 125 lil, 95ku s ethanolem 85, půl na půl, a říkál že je to zajímavé, scooter mu tušim žral více oleje, ale ušetřil 1/4 peněz na km. Bohužel jaký to mělo dlouhodobý účinek nevím. Ale troufám si tvrdit že situace bude podobná jako kdyš jsi lil ekodisel do turbodiselu, ta ušetřená koruna na litru ti nepomohla zacvakat nové turbo za 30tis. Které ti v důsledku odešlo právě diky tomu.
U dvoutaktu, je to ještě trochu jiné, když zahřátý motor s karburátorem jede i na naftu.
Jsem jen amatér, začátečník, tak snad mě za ty keci neukamenujete...