• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANCHEZvfx, cgi, filmove efekty - tvorba, making of, rady, zajimave linky
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    Tady se obecne klade strasnej duraz na technickou kvalitu, misto toho aby se kladl spis na "napad", "pribeh" atd. Ta kvalita pak muze byt klidne jako v teto reklame. Stejne to nikdo jiny nez vyrobci neresi ;) Samozrejme pokud je dobry napad, tak skvele zpracovani tomu jen pomuze. Ale pokud stoji napad za hovno, tak tomu nepomuze ani sebelepsi zpracovani...
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    LOOCAS: presne takovej pocit jsem mel posledne z pozice kompozitora.
    ale ted kdyz vidim tuhle reklamu, tak je mi vyrazne lip :]
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LOOCAS: ok, tak az budu neco tocit necham si poradit:)
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DANCHEZ: Typ senzoru zas až tolik nehraje roli (ikdyž rolling shutter je docela svině, občas). Když už, tak do jakýho barevnýho prostoru a s jakym gamutem a v jaký kompresi (ideál 4:4:4) ten senzor ukládá.

    Ale aby to neznělo snobsky, greenscreen se dá dobře natočit i na DSLR, jen to dá trochu víc práce s přípravou a svícením. :)
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LOOCAS: aha, dik za info,
    jelikoz jsem pojem "debayering" neznal, progooglil jsem a nasel jsem tohle http://vfx-rants.blogspot.cz/2012/08/image-debayering-what-and-how.html docela zajimavy
    no az se jednou u me objevi po dlouhy dobe zakazka na greenscreenu tak bez CCD do toho nejdu a radsi budu i konzultovat s nekym znalejsim:)
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DANCHEZ: Despill už je jen barevná korekce aplikovaná na hranách objektů. Tady jde o syrový data, resp. o jejich reprezentaci.

    Po debayeringu dostaneš nějakou RGB informaci, v případě REDky navíc zkomprimovanou do chroma 4:2:2 a navíc v nějakym zvláštnim RED barevnym prostoru, kterej neni ani úplně Log, ale ani úplně digitál.

    Pokud máš blbě nasvícenej green a nebo, nedej bože, foreground, obvzlášť v highlitech, tak z toho ten klíč prostě nedostaneš ani za boha a musíš retušovat a piplat se s tim, jak vemeno.

    Nejsem vyloženě kompozitor, tohle je na mě už nad rámec mejch praktickejch zkušeností a znalostí, ale i lidi, který dělaj kompoziting denně v high-end produkcích, co jsem s nima spolupracoval, obvzlášť na reklamách, tak byly z toho, co jsme natočili (nebyl jsem DOP ani nijak jinak zodpovědnej za principal photography) úplně v prdeli. Nakonec jsme tak půlku věcí retušovali a opravovali, aby to aspoň trochu drželo pohromadě a i tak z toho vznikla nejhorší (technicky) reklama, co jsme kdy dělali. Byla to ostuda a byl jsem z toho fakt nešťastnej, ale deadline byl deadline a muselo to jít ven.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LOOCAS: jako to verim ze to je porod, s kamerama moc zkusenosti nemam tak nedokazu rict, ale nepomohl by aspon nejaky despill nebo neco podobnyho?
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DANCHEZ: Tak ono klíčovat světlý chlupy/vlasy na greenu je vždycky porod. Tim spíš, když to točej na REDku, která je docela náchylná na přesvícení a tim komplet domrdání highlightů v motion bluru. Její barevnej prostor neni moc na tuhle práci vhodnej, ale protože je levná, tak s ní každej fotí.

    Nedávno jsme jeli reklamy na greeny s novou Sony F55 (tušim? nevzpomínám si přesně na její název) a to byly nebe dudy. Logaritmickej prostor byl naprosto ideální na GS a i highlighty, motion blur atp... prostě fungoval.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    RADIQAL: hm.. tak to asi posral osvetlovac, vzdyt i na tech fotkach z nataceni to vypada jak by to bylo blbe vyriznute v photoshopu
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    DANCHEZ: "ti nevim karle", ve videu mi to taky přišlo divný, ale tyhle fotky z natáčení vypadaj výmluvně... http://www.mettle.com/freeform-pro-and-evolution-of-style-2/
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DANCHEZ: Já se tomu vůbec nedivim... ty rozhodnutí, co občas padnou na place, jsou na přesdržku někdy. :)
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    OLTSKUL: ja trochu nechapu proc je to natoceny na modrym pozadi a pak je to vrazeny na zeleny pozadi... je to tam hrozne videt a dost to kazi dojem z jinak povedenych prechodu.. hlavne ty vlasy vypadaji hrozne
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    OLTSKUL: Jo, tyhle taky zbožňuju. Stáhnul jsem si je, zremastroval do sekvence JPEGů, abych si je moh pustit snímek po snímku a schválně doporučuju všem, protože tam pak najednou vidíte takovej chyb v maskách, rotu, retuších atp..., který ale prostě nejsou vůbec vidět v plnym pohybu. :) Přišlo mi to fascinující.

    Klienti nás mrdaj za každej lehce mázlej pixel a tady to prostě funguje na 100% i s takovejma chybama. :)
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    moje dve asi nejoblibenejsi reklamy... nenapada me jina reklama, kterou bych si proste obcas pustil, jen abych se pokochal...



    Evolution of Style 2 | FreeForm Pro | mettle.com
    https://vimeo.com/48339039


    Evolution of Style | FreeForm Pro
    https://vimeo.com/29011061
    MILIS
    MILIS --- ---
    Unbroken - VFX Breakdown
    https://vimeo.com/123209531#at=2
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    TARS and CASE - Interstellar [Behind the scenes]
    https://www.youtube.com/watch?v=cRmNPE0HwE8
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    Q: If you had the opportunity to spend a day with anyone from this industry, who would it be?
    A: Ed Catmull. The first computer animation he ever saw was his own. That's pretty rare. :)
    http://www.cgadvertising.com/pages/latest-news/interview---kalman-ruszkai.php

    Ruszkai Kálmán
    2014 Transformers: Age of Extinction (effects technical director)
    2014 X-Men: Days of Future Past (effects technical director)
    2013 Ender's Game (visual effects artist)
    2013 R.I.P.D. (effects technical director: Rhythm & Hues)
    2011 Happy Feet 2 (visual effects artist)
    2010 Going Postal (TV Movie) (cg effects artist: Digital Apes)
    2007 Robin Hood
    {imdb}
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    JOHN CARTER: Sue Rowe – VFX Supervisor – Cinesite | The Art of VFX
    http://www.artofvfx.com/?p=2427
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam