• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    113KWHistoric photos and videos of DJs, MCs AT WORK & OLD AUDIO electronic MACHINES>>> 1873 - 1994
    113KW
    113KW --- ---
    updated
    113KW
    113KW --- ---
    v soucasne dobe dj skool , formou workshopu, byva pravidelnou soucasti festivalu freeze fest
    113KW
    113KW --- ---
    pokud de vo dj skoly, kdys , a neni tomu tak davno, v praze jednu provozovali lidi jako liquid a (ktery privedl ke gramcum a mikrofonu dr karyho :-) http://www.bbarak.cz/press_news.php?id=1266 a mam dojem ze se kolem toho angazoval taky standa zima (takrka zakladajici clen radia 1)... jednim z lidi , co ji absolvovali je napr. igraczech ktery ale mam dojem uz nehraje, je to spise grafik ( http://www.kristina.113kw.net/?text=19 - link na muj skolni rozhovor s nim)

    LOPIK:
    "V roce 1983 přišla ze strany OKS v Rychnově nad Kněžnou zajímavá nabídka na dvouměsíční kurs ( duben - květen ) na diskžokeje s možností veřejného vystupování. Po absolvování kursu v Hradci Králové nic... Údajně bylo sděleno že tento kurs nedostatečně připravil diskžokeje pro veřejné vystupování. V témže roce 1983 byla od měsíce září oficiálně otevřena v Hradci Králové dvouletá lidová konzervatoř – obor diskžokej. Následovaly dva roky víkendového studia s možností provádění diskoték v rámci praxe. Po úspěšném absolvování této "lidušky" jsem tehdy obdržel osvědčení k provozování diskotékové činnosti... "

    tak pravil Jiří Suchánek (takovy zivy arnostek X-)


    SUPET
    SUPET --- ---
    Charlie "Captain Disco" Anzalone
    SUPET
    SUPET --- ---
    LOPIK: controller one znas? .)
    SUPET
    SUPET --- ---
    DIOM: no to by prave nesmel byt komercni projekt...musely by byt nastaveny urcity pravidla, uroven, kterou je treba splnit a muselo by to byt omezeny kapacitne. pokud by to bylo komercni, tak by to byl cistej nesmysl, to mas pravdu :)
    SUPET
    SUPET --- ---
    CASHMEER: no u nastroju jako je klavir urcite, to mas samozrejme pravdu, o hodinach stravenych s pravitkem za trickem bych mohla vypravet :)) ale u tech gramofonu si myslim, ze to az tak striktni nemusi byt...musis taky uvazit to, ze kamarad, kterej mi kroutil ruku je asi tak o hlavu vyssi, takze i kdybych se nakrasne snazila, tak tu ruku nemuzu mit stejne jako on prece...nebo teda muzu...ale pak z toho plyne ta krec a bolest a nehnu s ni... :) jako samozrejme, kdyz vidis nekoho s rukou rozplaclou nekde u prenosky, jak se snazi o forward a nema na to misto, tak je asi na miste vysvetlit mu, ze takhle teda ne, ze by to mel drzet jinde a taky jinak, aby mu to furt neutikalo...ale ty mikropohyby si stejne osvojis az po case tim, jak tu danou vec opakujes porad dokola az do chvile, kdy uz zni, jak ma .) tak to mam treba ja, ale netvrdim, ze to tak musi mit vsichni :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Za totáče měli DJs "diplom" - bez toho nemohli hrát.. nevím ale jestli je to bylo pravý..

    Jsou podobný obory kde se učí třeba zvukařina nebo podobný věci, ale obor čistě "DJ" mi přijde užitečnej asi jako vysoká škola skateboardingu nebo vysoká škola frisbee.. Při vší úctě k turntablistům to má pořád ke hře na hudební nástroj dost daleko - je to o něčem jiným.. Ani na elektrickou kytaru se kromě pár pomýlených rockerů nehraje o to kdo dá lepší triky. A party DJs?? Že by se biflovali top 40 čtyřicet let nezpátek??

    No nevím...
    DIOM
    DIOM --- ---
    SUPET: a to já bych se právě bál, protože být dj, je pro dnešní franty a pepíky rozhodně zajímavější, než být pianistou..pak by samozřejmě záleželo na podmínkách výběru do takové školy, ale protože předem předpokládám, že by šlo o komerční projekt, tak by tam vzali i toho pepíka a on už by to pak nějak k tý "maturitě" doklepal..ale jinak i já chápu tvé názory a něco na tom je, jen záleží jak by takové studium probíhalo a pro kolik lidí by bylo otevřeno.


    CASHMEER: přesně..mám tak velmi dobře pod kontrolou výstupní hlasitost obou kanálů, takže se mi málokdy stane, že přepálím skladbu, kterou zrovna pouštím ven a v neposlední řadě si taky šetřím sluch, protože nemusím dohánět hlasitost sluchátek ke kolikrát přeřvanému odposlechu.

    ad jazzanova: rádo se stalo ;)


    BINARY_PARANOIC: s tím souhlasím..ale to je o tom, kdo všechno je dneska dj..lidi bez citu k hudbě, co k tomu přistupují jen jako k showbussinessu..jinak tak nějak automaticky předpokládám, že pokud pro něco žiješ, tak o tom sám od sebe chceš vědět co nejvíc, tudíš sám hledáš informace a vzděláváš se, což je dneska jeden z desti nováčků..bohužel. :|
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Ostatně mnoha DJům a takydjům by dost prospěla i všeobecná příprava, jako jsou dějiny hudby, teorie kompozice apod. :)
    CASHMEER
    CASHMEER --- ---
    DIOM: jo, s tim odposlechem je to presny, taky micham na obe sluchatka, minimalne jako konecnou kontrolu, je to presnejsi. No, turntablismu by to neškodilo, navic, kdo nema talent nebo malo maka, tak mu zadna skola stejne nepomuze.
    uplny OT: jinak jestli se nemejlim, taks mi vcera prodal ten listek navic na Jazzanovu, za coz jeste jednou d. :)
    SUPET
    SUPET --- ---
    DIOM: tak predpokladam, ze na konzervatore chodi lidi s urcitou urovni skills a talentu a neberou tam kazdyho frantu pepu z horni dolni, co si rek napriklad "vystuduju dje a budu hrozne drsnej, kamo" :) takze bych se toho nebala...ostatne davy houslistu, klaviristu, kytaristu, whatever taky nikde nepotkavam...ty jo? .) ale do urcite miry te samozrejme chapu...jen se na to divam trochu z pohledu nekoho, kdo stravil kus zivota v umelecke skole, osvojil si urcity znalosti a dovednosti, posbiral spolecne s lidma, co chodili tenkrat se mnou par oceneni...presto nas po absolvovani nikde nelitaji zastupy :)
    CASHMEER
    CASHMEER --- ---
    SUPET: ja si taky slim, ze by to slo. Ja jen, ze to nikdo neprovozuje (asi) jako regulerni vyuku. U klaviru nebo jakyhokoliv jinyho nastroje se taky ucis pohyby, aby to spravne znelo, spravne provest danej ukol. A na to potrebujes ruku spravne drzet,mit posazenou, jinak toho nedosahnes nebo to ruka nevydrzi, boli, je v kreci atd.Minimalne ze zacatku je to hodne dulezity. Jasne, casem na to treba clovek pride sam,ale tohle by mohlo znacne urychlit treningovej proces. Jinak treba klavirini virtosove uz pak taky nedrzej ruce zrovna ukazkove, ale kdyby to tak delali na zacatku, kdyz jsou jeste ruce nepripraveny,slaby, tak by to slo do kopru. Jde o mikropohyby svalu, zkratka veci, ktery nejsou videt. Myslim, ze ten kamos, kdyz Ti radil s tou rukou, tak urcite delal dobre. Vetsinou kdyz vidis treba nejakyho zacinajiciho skrecare, tak uz podle ruky poznas jak ji drzi, ze to nemuze dat.
    DIOM
    DIOM --- ---
    SUPET: ať si každej hraje podle svého, tak jak mu to vyhovuje..já zase nejsem schopnej míchat s jedním uchem pod sluchátkem a druhým chytat odposlech, tak jak to dělá většina djs..vždycky si pouštím oba kanály najednou do sluchátek, které mám přes obě uši..je to v podstatě špatnej postup, ale já s ním neměl nikdy problém a kolikrát jsem tak zvítězil nad špatným odposlechem se nedá ani spočítat..

    s čím nesouhlasím jsou djské školy..proč? do teď to fungovalo bez nich a skvělých djs je po větě jako máku..uplně vidím ty davy prefabrikovaných klonů, čerstvých absolventů djských konzervatoří.. :]
    SUPET
    SUPET --- ---
    CASHMEER: ja si naopak myslim, ze by se to dalo vyucovat jako klasickej hudebni nastroj...u klaviru, housli atd se ucis noty, u turntablismu se ucis jednotlivy pohyby, jak ma danej trik znit, provedeni...stejne jako u klasickych nastroju se ucis od tech nejzakladnejsich veci az po ty slozity... v cem vidis ten problem? a imho ti nikdo nerekne, jaky ma byt spravny drzeni ruky, protoze co DJ, to jinej styl...to si po case najde kazdej sam, co mu sedi. Vzpominam si, kdyz jsem se ucila ja a kamarad mi kroutil ruku, ze takhle ji musis drzet...od ty doby ubehl nejakej ten rok, ruku si drzim po svym a nemyslim si, ze by to melo nejakej spatnej vliv na to, co se mi line pri treningu z gramofonu :)
    DAVELXR
    DAVELXR --- ---
    CASHMEER: tayk bych bral neco podobneho o cem pises v Cechach"!
    Marne sem patral ale nevypatral !:(
    CASHMEER
    CASHMEER --- ---
    SUPET: slysel jsem, že v Berklee se mel otevrit obor turntablism, ale ani nevim jak to nakonec dopadlo. Jinak docela vidim problem v tom, ze u turntablismu v podstate neexistuje metodika vyuky jako je tomu u klasickych hudebnich nastroju, krome nejakych videi Qberta, atd. Bylo by fajn kdyby se do toho nekdo pustil a skusil to rozebrat nejen jak maj vypadat jednotlivy triky a jejich kombinace, ale jaky ma treba byt spravny drzeni ruky atd. Kdyztak me oprav pokud uz neco takovyho je. ;-) Jinak sorry za OT
    B_KOMPLEX
    B_KOMPLEX --- ---
    SUPET: jednu ma treba trava,kde se muzes naucit jeho specificky "smrdl" ;D
    SUPET
    SUPET --- ---
    PROKOP: tak to te asi sklamu, ale skoly pro DJe existuji i u nas. Ja to myslela jako regulerni obor na konzervatori se zamerenim dejme tomu na jednotlivy styly...z duvodu toho, ze jsem ted resila vysku a napriklad takovej obor turntablism by pro me byl naprosto dokonala varianta studia. Jezdit do zahranici kvuli tomu, co se naucim vpohode sama doma mi prijde zbytecny ;)
    PROKOP
    PROKOP --- ---
    SUPET: ale existuje, jen musis kouknout dal nez za rodnou hroudu!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam