CHRAMOSTAK: Z hlediska konečného omezení je IMHO výhodnější použít skill-based systém (levely dojdou dřív).. Rozrůstání do šířky je samozřejmě nedílná součást skill-based systému. Je jen na hráči jestli se chce brzo stát elitním supermágem nebo jestli se raději naučí od každého něco.
Ano, ve finále se počítá s postavami které budou "umět všechno", ale můžu tě ubezpečit že dohrát takovou postavu se vyrovná dohrání šesti postav v jiném MMO, už jen pro ten záběr a množství skillů.
Ostatně celý motiv našeho projektu Anima Riven je na tom postavený. Stručně řečeno, jedná se o post-katastrofický fantasy setting, mírně líznutý amerikou padesátých let (vizualizace a la 5th Element).. Mezi lidmi dřív existovali jedinci schopní překročit schopnosti běžných smrtelníků a stali se z nich něco jako polobohové. Své schopnosti věnovali celému lidstvu když založili společenství Cronos, které mělo poskytovat dalším podobným zázemí. Následovala generace ve které termín "hlad" neexistoval, kdy se lidstvo podívalo i hluboko do vesmíru a dokonce do jiných dimenzí. Z Cronosu se ovšem stala megakorporace která si naopak takto talentované jedince podrobila, vydírala je, věznila, a zotročila. Po jedné generaci se jejich "zaměstnanci" vzbouřili, část jich utekla a pokusili se Cronos zničit. Výsledkem byl střet, při kterém se svět roztříštil na malé fragmenty, a všichni "nadaní" byli zničeni.. alespoň tak to vypadalo. Jejich esence ale přežily v mnoha malých částech, a pokoušejí se znovu se scelit.
Takže takzvaným "finálním produktem", opravdu kompletní postavou, je postava která "umí všechno".. v jednotlivých fázích hry je hráč konfrontován s questy které jeho postavu posouvají do dalšího "stadia úplnosti".. celou hru vlastně sbírá své ztracené části.