• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NEFERNEFERPasivní MMORPG
    Hraní MMORPG je velice zábavné, návykové a časově náročné. Normální člověk však časem dospěje do doby kdy už nemá čas donekonečna pobíhat po dungeonech aby dosáhl na další LVL nebo zlepšil nějakou dovednost.

    Tento klub by měl být věnován tvorbě MMORPG která by měla být zábavná, navyková, avšak časově nenáročná. Měla by hráčům umožnit vytvořit si a rozvíjet postavu která bude absolvovat questy, nacházet poklady, bojovat s ostatními hráči, obchodovat a přitom nezabrat více než pár minut za hodinu.

    Vím že existuí takové hry kde kliknete a postava "jde" na dobrodružsví - ale fakticky jen musíte jen nějakou dobu počkat než se vrátí. To mne neuspokojuje! :) Chci aby postava skutečně bojovala a aby se jí zvyšovali skutečné vlastnosti.

    Pokud vás toto zaujalo tak račte vstoupit... Btw. zde je určitý prototyp pasivní mmorpg, ačkoli na můj vkus už je pasivní trošku moc :) doporučuji všem http://progressquest.com

    V soucasne fazi heldam programatora a grafika

    rozbalit záhlaví
    PYDEQ
    PYDEQ --- ---
    Kdyby byl zájem o programátora v Pythonu se znalostí umělé inteligence a nedostatkem času, jsem k dispozici :-)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    no ted se snazim umluvit kamose, ale vicemene chybi programator a je milion napadu... coz je spatnej stav veci (nikoli necekanej)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Je nějakej pokrok?
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    WOODMAKER: V podstatě ano, ovšem klíčové je, které skilly a atributy bude hráč považovat za důležité, jak hodlá danou postavu hrát.

    Poznámka: aby nedošlo ke zmatení, systém a soukromý projekt který jsem popisoval nemá nic společného s NEFERNEFERovým MMO.. uvedl jsem jen velmi stručnou verzi pro ilustraci.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    CHRAMOSTAK: postava ktera umi vsecko nehrozi ani nahodou, bude to plynout i z principu hry, problem tkvi v tom ze v jednoduchem systemu bude malo minim a ve slozitem se bude zle balancovat... proto se priklanim do zacatku k jdenoduchemu systemu ktery bude pak koncepcne rozvijen

    tzn. postavme server ktery vezme dve cisla, pricte k nimhod kostkou a rekne = hrac A je vitez, kdyz pridas itemy tak mas zivotaschopnou hru, kdyz vlastnosti a dovednosti mas hezkej PvP, kdyz pak pridas mapu na ktere se bude levlit a nachazet veci, questy, guildy a mas tu moc peknou hru

    to co cini tuto hru odlisnou je to ze vetsina toho bude probihat automaticky
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    SYLVAEN: takže sice nemá postava ucelenej "celkovej level", kterej by ji oddělil od slabších a silnějších, ale taky je to hromada čísel, která se každý snaží mít co největší. Pochopil jsem to správně?
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    NEFERNEFER: Ale budiž, je to zjednodušený ukazatel "poweru" postavy, to jo. :)
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CHRAMOSTAK: Z hlediska konečného omezení je IMHO výhodnější použít skill-based systém (levely dojdou dřív).. Rozrůstání do šířky je samozřejmě nedílná součást skill-based systému. Je jen na hráči jestli se chce brzo stát elitním supermágem nebo jestli se raději naučí od každého něco.

    Ano, ve finále se počítá s postavami které budou "umět všechno", ale můžu tě ubezpečit že dohrát takovou postavu se vyrovná dohrání šesti postav v jiném MMO, už jen pro ten záběr a množství skillů.

    Ostatně celý motiv našeho projektu Anima Riven je na tom postavený. Stručně řečeno, jedná se o post-katastrofický fantasy setting, mírně líznutý amerikou padesátých let (vizualizace a la 5th Element).. Mezi lidmi dřív existovali jedinci schopní překročit schopnosti běžných smrtelníků a stali se z nich něco jako polobohové. Své schopnosti věnovali celému lidstvu když založili společenství Cronos, které mělo poskytovat dalším podobným zázemí. Následovala generace ve které termín "hlad" neexistoval, kdy se lidstvo podívalo i hluboko do vesmíru a dokonce do jiných dimenzí. Z Cronosu se ovšem stala megakorporace která si naopak takto talentované jedince podrobila, vydírala je, věznila, a zotročila. Po jedné generaci se jejich "zaměstnanci" vzbouřili, část jich utekla a pokusili se Cronos zničit. Výsledkem byl střet, při kterém se svět roztříštil na malé fragmenty, a všichni "nadaní" byli zničeni.. alespoň tak to vypadalo. Jejich esence ale přežily v mnoha malých částech, a pokoušejí se znovu se scelit.

    Takže takzvaným "finálním produktem", opravdu kompletní postavou, je postava která "umí všechno".. v jednotlivých fázích hry je hráč konfrontován s questy které jeho postavu posouvají do dalšího "stadia úplnosti".. celou hru vlastně sbírá své ztracené části.
    CHRAMOSTAK
    CHRAMOSTAK --- ---
    SYLVAEN: U MMO se prosadily oba postupy, například pramáti UO nebo teď Darkfall mají skill-based systém. Netroufl bych si kategoricky říct, co je lepší, různým hráčům vyhovují různé styly. Mě se velmi líbí systém v Eve online, kde trénink skillů běží neustále. Každý skill má nějaký hard cap a postavy se rozrůstají do šířky, narozdíl od level-based systémů, kde se neustále zlepšují pouze v jedné oblasti. Docela by mě zajímalo, jak je právě tohle u vás řešené. Např. může hrozit postava, která "umí všechno"?

    A offtopic: u Pen&Paper RPG imho záleží na typu hry. Třeba na dungeon crawl je prostě lepší vzít DnD než GURPS.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: tak to te muzu ubezpecit ze levl nebude urcovat skoro vubec nic, jen to jak jsi daleko ve hre, tve HP kouzla atp. budou zavisle na jinych faktorech... ncimene mi to pripadne jako pekne pocitadlo :D a jestli jsi nejakou mmorpg hral tak urco vis ze pocitadla jsou mooc dulezita, o to vic ze tato hra nebude zahrnovat jine aspekty her jako WOW nebo L2
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    KOC256: Kdo tvrdí že "to, že to tak dělají největší MMOčka dokazuje že to je správně"? Když Microsoft ignoruje všeobecně uznávané softwarové standardy, tak to přece nedokazuje že to dělá správně.. i když je MS nejrozšířenějším softwarem.

    Já osobně tvrdím že levelový systém je daleko méně pružný a víc problematický než systém bez levelů. To mám ověřené léty praxe v RPG (nejen PC RPG, ale hlavně Pen&Paper RPG). Skutečnost že se vývojáři zavedeného patternu stále drží svědčí hlavně o nedostatku ochoty přijít s něčím novým. :)

    Souhlasím, je potřeba motivovat hráče. O ničem jiném MMO není než o různých formách soutěže. Ale level probůh přeci není jediným způsobem. Level má být jen systémovou pomůckou, která určuje kolik HP máš, kdy se naučíš další kouzlo, atd. Level není cíl, level je prostředek. A jako každý prostředek může být nahrazen jinou metodou..
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    KOC256: rekl jsi to lip nez ja :)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: jo ten Storytelling system neni vubec zlej, a sam jsem se nim dost inspiroval

    pro a proti levlum je toho dost, mne nakonec vyplynulo ze levl nicemu neublizi a da se vyuzit, vlastnosti nebudou na lvl primo vazane - respektive kazdy level bude mit urcity pocet mezilevlu a take se budou zvysovat vyuzivanim

    A to kolik mas skilpointu a kde defakto udava tvuj level, to ze jsi smazal to cislo na veci nic moc nemeni.

    Vidim ze se nam to tu pekne rozjelo, tak zitra zacnu postupne na home sepisovat jak si to predstavuju abychom se o takovych vecech jako lvl apod. mohli bavit konkretneji.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SYLVAEN:
    nemluví naopak seznam lvl her "mít level 40" (Warhammer), "mít level 70" (WOW), "mít level 85" (L2)... o tom, že to je krok správným směrem? pokud jde o úspěšnost...

    Právě "donutit" htráče aby měli jasné cíle je žene kupředu... něco kde si budou jen plnit tornu ale neuvidí jasný cíl je dopst k ničemu ne?

    A pokud nebudes mit lvl tak ty cile budou proste jine... zabit takovou ci makovou priseru nebo zabit jinou, ... takze zase tam bude nejaky zebrickovy system...
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    NEFERNEFER: Bonusy za externí věci jsou v pohodě.. mě osobně jen irituje nutnost "mít level 40" (Warhammer), "mít level 70" (WOW), "mít level 85" (L2)..

    Proto jsem svůj systém pojal jako skill-based systém. Inspiroval jsem se u Storytelling Systemu od WhiteWolf (např. Vampire:the Masquerade) a zatím u tohoto přístupu vidím jen samá pozitiva, včetně faktu že každý si postaví "vlastní" build.

    Poměřování charakterů a jejich zařazení do jednotlivé "ligy" lze dělat i tak, různými způsoby: podle množství naučených skillů, podle toho kolik skillpointů mají ve které skill větvi, atd..
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NEFERNEFER:
    "Ja premyslel o C# a .net platforme"
    je IMHO uplne jedno. Proste neco mas a nekam to chces posunout... pokud je schopno na PHP jet treba facebook nebo libimseti tak proc by na tom nemela jet nejaka MMORPG.


    SYLVAEN:
    To tam zavadis socialismus? Vsechno je vsech a vsichni jsme si rovni? :)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: Povolani bcyhc chtel mit externe - tim ze vstoupis do cechu a budes vyuzivat benefity. Levly bych nechal z mnoha duvodu, predevsim na pomerovani charakteru protoze bych chtel mit ligy a pomerovat nekoho kdo hraje dlou s clovekem ktery hraje chvilku je echm... nefer, ale kdyz budou ligy pro urcite levly tak to bude snazsi.

    Cas se ti odmeni kdyz budes casto obchodovat a premyslet o tom jak si postavit svuj build...

    Ja premyslel o C# a .net platforme
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    Ahoj, MMO bez nutnosti věnovat měsíce práce svému "avatarovi" je zajímavá myšlenka a v principu se mi líbí.. ale na druhou stranu je potřeba odměnit ty, kteří hraní věnují nějaké to úsilí a čas.

    Sám se zabývám vývojem MMO/RPG systému pro soukromý projekt který jsem před časem oživil spolu s kolegou programátorem. Výhodou daného systému je absence "levelů", nehodlám opakovat obecně rozšířený omyl že každé RPG musí mít levelový systém. Zároveň jsem v tomto systému zrušil princip "povolání" (class), čímž také odpadá nekonečná "class balance".

    Nicméně nechci se omezit na použití webových technologií, klienta prototypujeme na jMonkeyEngine a server je založený na Apache Commons a vlastních implementacích.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    A Princess Maker znáte?
    FANAE
    FANAE --- ---
    Napad se mi libi, bohuzel me nenapada nic cim bych prispela, mozna akorat napadama kdyz se ti to podari rozjet :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam