KOC256: Kdo tvrdí že "to, že to tak dělají největší MMOčka dokazuje že to je správně"? Když Microsoft ignoruje všeobecně uznávané softwarové standardy, tak to přece nedokazuje že to dělá správně.. i když je MS nejrozšířenějším softwarem.
Já osobně tvrdím že levelový systém je daleko méně pružný a víc problematický než systém bez levelů. To mám ověřené léty praxe v RPG (nejen PC RPG, ale hlavně Pen&Paper RPG). Skutečnost že se vývojáři zavedeného patternu stále drží svědčí hlavně o nedostatku ochoty přijít s něčím novým. :)
Souhlasím, je potřeba motivovat hráče. O ničem jiném MMO není než o různých formách soutěže. Ale level probůh přeci není jediným způsobem. Level má být jen systémovou pomůckou, která určuje kolik HP máš, kdy se naučíš další kouzlo, atd. Level není cíl, level je prostředek. A jako každý prostředek může být nahrazen jinou metodou..