OTZ: hele, je to složitější problém. např. elektromobily mají výraznější úspory ve spotřebě při nižší rychlosti, než auta se spalovacími motory.... tzn. motivace k rychlosti může klesat, třeba u delších tras, kdy o to dýl budeš dobíjet. ale to by samo o sobě dálnice nezrušilo, ale je tam milion faktorů, třeba že ekonomicky dálnice region, který protnou, ne vždy pozvednou. pozemek přímo podél dálnice prodáš možná na logistický centrum (když je blízko existu), ale na bydlení už nikdy. tzn. diskutabilně zhodnocujou nějak pás, co je tak tak asi 2-10 km podél dálnice, to jo, ale znehodnocujou co je těsně podél nic, a tím, že všechna doprava jen prosviští, tak mizí veškerá ekonomická aktivita, která souvisela s dopravním ruchem: v době těsně před dálniční třeba benzínové pumpy, autoservisy, motorosty, ještě ve starší době před tím do ekonomiky patřily zájezdní hostince apod.
fakticky zrovna v tomhe klubu je docela tabu to řešit, ale dálnice fakt nejsou univerzální řešení budoucnosti dopravy. samozřejmě, že tu nějaký čas s námi budou, ale podle mě u nás se budou dokončovat až v době, kdy v Západní Evropě ty první už místo oprav začnou rušit...