Ne, dobře, já také provokuji, on minimalismus nebyl ani v době své největší slávy úplně homogenní a na „bezobsažný“ styl se o něm vedly hodně obsáhlé diskuze (ostatně spory o tom, co je ten „pravý“ minimalismus nebyly mezi minimalisty něčím úplně výjimečným).
Nicméně jsem trochu nedůvěřivý (velmi kulantně řečeno) vůči vysvětliování „co je to minimalismus“ od osmnáctiletého klučiny, u nějž lze s ohledem na jeho věk jaksi těžko předpokládat nějaké hlubší kunsthistorické vzdělání a tedy ponětí o tom, co minimalismus byl, v jakém kontextu se objevil a jak pokračoval.
Mimochodem pokud jsme se zde bavili o „povinné“ četbě stran minimalismu, vřele doporučuji Umění po roce 1900 —
http://www.kosmas.cz/knihy/136251/umeni-po-roce-1900/ . Je to myslím velmi vhodný vstup do problematiky minimalismu.
Ona minimalizace formy není podstatou, ale mnohem spíše jen průvodním (neesenciálním) jevem minimalismu. V minimalismu šlo především o zbavení díla
dalších obsahů, staví se tedy v opozici ke konceptualismu (třebaže v mnoha ohledech nedokonale). Smyslový vjem měl být hlavním a jediným vjemem — nic za tím, nic pod tím, nic vedle.