Nakoukl jsem do tohoto auditka po delší době a poslední diskuse je tu hodně zavádějící.
KAJJAK: Považuju za důležité vypíchnout, že přesměrování variant domény je určitě dobrá věc, ale s měřením to nesouvisí (teda krom toho že v dimenzi "Název hostitele" je pak větší pravděpodobnost výskytu jen té preferované varianty).
MICKEY_MOUSE: V GA není žádné nastavení, kterým by se to dalo ovlivnit - snad jedině v případě, kdy bys naopak chtěl každou variantu domény měřit záměrně zvlášť (což evidentně není tvůj případ). Něpředpokládám, že máš na těch různých variantách jiné šablony webu nebo že bys zakládal pro každou variantu samostaný GA účet či property, takže pokud nemáš nějakou botu v implementaci, měl by být všude stejný měřicí kód (ať už použiješ skripty z Google Analytics nebo to v lepším případě nasadíš přes Tag Manager). Jeden kód GA pak měří vše do jedné GA "Property" (dokonce i v případě, že se vyskytuje na zcela odlišných doménách - tady to je ale pak trochu jinej level - viz dále). Další, co tam může mít nějaký význam, je nastavení cookies - tedy vůči jaké doméně se ukládá Device ID cookie (obvykle se jmenuje _ga) - vzhledem k tomu, v jakém duchu je vedena debata, nepředpokládám, že bys nastavoval cokoliv jinak, takže asi používáš výchozí kód GA, který automaticky používá pro Device ID cookie nastavení domény ".mujweb.cz", což ti pokrývá všechny ty zmíněné varianty (Device ID cookie je platná na všech, takže i když "návštěvník" změní variantu, tak bude stále měřen jako jeden "návštěvník").
Ve výslkedku tedy, pokud jsi nasadil výchozí kód všude a nepoužíváš žádné filtry nad "výběry dat", tak všechny následující adresy skončí v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky v jedné položce (jako "stranka.html") aniž bys pro to musel cokoliv nastavovat:
*
http://mujweb.cz/stranka.html
*
https://mujweb.cz/stranka.html
*
http://www.mujweb.cz/stranka.html
*
https://www.mujweb.cz/stranka.html
+ Jedna nevyžádaná rada navíc:
Pokud nevíš nic moc ani o přesměrováních a URL adresách v nastavení web serverů, tak ti tam může zahaprovat ještě DirectoryIndex - pokud na webu používás např. pro homepage "holou variantu" - tedy např. po zadání domény (řekněme mujweb.cz >
https://mujweb.cz/) se zobrazí homepage, ale zároveň z loga/menu vede odkaz na
https://mujweb.cz/index.html a tahle adresa vrací stejný obsah, tak je možné, že máš v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky opravdu dvě různé položky pro tutéž stránku (teď opět nehledě na variantu domény) - tohle má dvě řešení:
1) vyřešit správně přesměrování, aby se DirectoryIndex choval jednotně (např. vždy s "index.html" nebo vždy bez něj - tedy s trailing slashem - dle osobních preferencí)
2) tady pro ten případ opravdu jedno nastavení v Google Analytics je - V nastavení "výběru dat" je "Výchozí stránka" - pokud tam nastavíš "index.html" (jen zas bacha na to, že pokud třeba používáš CMS napsané v php, může tu být správná hodnota "index.php"), tak to do změřených adres končících lomítkem doplní právě tuhle hodnotu, čímž dojde v reportech GA fakticky ke sloučení těch položek do jedné.