• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JIRIKK: no je mi trochu divny, ze i kdyz ti vic nez tretina navstev udelala scroll, tak je prumerny cas jen 6s, ale jak rikam, podobny casy u displej reklam nejsou nic extra neobvyklyho, juknul jsem ted do jednoho ga uctu, kam mam jeste pristup z minuly prace a tam je u displeje prumer nakejch 12 sec... a u druhyho webu 9s
    kazdopadne me osobne u ciste perf. kampani zajimaj jen prachy, ridil bych se podle nich - pokud je roas v minusu, vypnul bych, pokud to vydelava, nechal bych
    a dalsi vec je, ze v GA mas ted uz jen vzorek dat, v lepsim pripade tak 80%
    JIRIKK
    JIRIKK --- ---
    CEEFA:

    Je to performance kampaň.

    Events:
    click: 4
    first_visit: 1911
    page_view: 2883
    scroll: 823
    session_start: 2289
    user_engagement: 750
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JIRIKK: me u navstevy z displeje neprijde prumer 6sec nejak divny, ta relevance je tam nejmensi, me tam spis prekvapuje ta docela vysoka mira interkace..
    ale pokud ti jde o to, jestli vypnout nebo nechat zapnuty, tak bych se kouknul na roas do ads, ale jestli mas za 733 jednu konverzi, tak to asi moc vydelecny nebude - pokud je to teda ciste performace kampan a ne nejaka brandovka...
    A tech 8660 eventu je konkretne co?
    JIRIKK
    JIRIKK --- ---
    CEEFA: Mám je nastavený ale jenom v google ads (vidim je tam), v analytics ne. Vloni jich bylo touhle dobou 15 a letos jedna. Před rokem jsem tam měl jinak nastavený kampaně, tak řešim, kde by mohla být chyba. Ono to určitě souvisí i s poklesem poptávky v našem oboru, ale to je na jinou debatu. Prostě mi tam nesedí ten Average engagement time. Tak tipuju, že bude něco špatně, ale nevím co.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JIRIKK: ja bych se teda pri posuzovani vykonu predne ridil konverzema, ale tam vidim vsude nulu... mas je vubec nastaveny?
    JIRIKK
    JIRIKK --- ---
    Ahoj. Chtěl bych požádat o radu zkušenějsí. Máme nastavenou reklamu na svatební květiny. Jedna kampaň je obsahová ostatní pro vyhledávač (viz. obrázky). Chápu to správně, že podle google analytics z té obsahové reklamy chodí většina prokliků, ale uživatel zůstane v průměru jen 6s? A proč tomu tak může být? Nebylo by lepší vypnout tu obsahovou a peníze nechat spíše na ty pro vyhledávání i když mají nižší prokliky a jsou na proklik dražší?


    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    taky nevim, jestli to patri zrovna sem, ale resite nejak blizici se blokovani cookies tretich stran Chromem?
    Prepare for phasing out third-party cookies - Chrome for Developers
    https://developer.chrome.com/docs/privacy-sandbox/third-party-cookie-phase-out/
    SDN33
    SDN33 --- ---
    Ahoj, není to úplně sem, ale vhodnější google auditko jsem nenašel. Jedná se o nahrání skupiny telefonních čísel do Google Businnes profilu.

    [SDN33 @ MOBILY...OPERATORI...PROBLEMY...ZKUSENOSTI...a pod...vsechno tady :-))]

    Neporadili byste mi prosím? Díky.
    PANACEK
    PANACEK --- ---
    WYCLEFF: Posílal bych hit přes measurement protocol.
    Measurement Protocol (Google Analytics 4)  |  Measurement Protocol for Google Analytics 4  |  Google for Developers
    https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/protocol/ga4
    Hit Builder
    https://ga-dev-tools.google/hit-builder/
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    WYCLEFF: ok chapu, no ja se obavam, ze v GA nepujde nastavit konverzi na subdomene, kde nemas to mereni nasazeny... ale treba me nekdo opravi
    kdyz tak zkus fb grupu webova analytika, tam mi vetsinou dobre poradili, ale leta jsme tam nebyl, tak nevim, jak to tam ted zije
    WYCLEFF
    WYCLEFF --- ---
    CEEFA: Konverzi nastavit umim, ale ne na jine (sub)domene - viz dotaz. Kontraproduktivni kvuli tomu, ze se tam vyuziva jiny analyticky nastroj, tzn. zbytecne dalsi spomaleni appky + mix dat dohromady s websitou a nutnost je filtrovat.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    WYCLEFF: ja uz teda na jare z GA presel na AA, takze uz nejsem moc uptodate, ale imho i na app.x musis nasadit analyticsy a pak tam tu konverzi nastavis jednoduse viz https://support.google.com/analytics/answer/12966437?hl=cs

    a uplne si neumim predstavit situaci, kde by bylo nasazeni analytiky kontraproduktivni, ale mozna mam jen malou predstavivost :)
    WYCLEFF
    WYCLEFF --- ---
    Ahoj, umel by nekdo poradit, jak nastivit tracking konverzi v pripade pokud mam stranku www.x.com a konverze se odehrava na app.x.com, kde se lidi registruji? Na app.x.com nepotrujeme mit analytics, a vlastne by to bylo jen kontraproduktivni, jde jen o to tam zachytit tu konverzi (navstavu registracni stranky). Pripadne pokud mne nasmerujete, kde se da o tom neco precist tak budu moc rad 🙏
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    COURT: muze se stat vicemene cokoli, nema smysl hadat, podivej se odkud prisli a kam sli :)
    COURT
    COURT --- ---
    nevíte co se může stát a jak je možné, že dlouhodobě mi web navštěvovalo podle GA v neaktivním období třeba 8 lidí, v době publikování článků tak 30, 40, když jsem se snažila, a jeden jediný den v roce, kdy jsem zrovna žádný článek nepublikovala a byla neaktivní, to vyskočilo na 100 lidí? jen ten jeden den...
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    prosim vas jeden dotaz k ga4:

    pouzivam u GAU dlouhodobe automaticky reporty pres ten addon do google sheetu, ale kdyz se ted pokousim nastavit novy reporty v GA4, nenabizi mi to tam ty GA4 properties vubec k vyberu? Netusite co s tim? To funguje jen pro GAU?
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    jeste jsem to napsal blbe, jsou dve veci - pokud zbozi neni skladem, je tam stale aktivni url, kde jsou microdata s produktem out of stock. a pak jsou tam pripady produktu, ktere se prestaly vyrabet, nebo je klient zazadal vyradit z nabidky uplne a tam to vraci 301. ale musim mrknout na ty pripady tech produktu.

    diky za rady ;)
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MRTVY_KENNY: To by mohlo být ono, jestli se takhle často mění redirect, tak něco vypadne a než se to stihne znova ověřit, tak je to zase jinak. Jde taky o to co se s tou url děje v rámci sitemapy, ve chvíli kdy je na ní daný redirect, etc.

    Zkus určitě prověřit i další příčiny, ale jestli na nic dalšího nenarazíš, tak bych šel po tom co se všechno děj za procesy ve chvíli kdy produkt není skladem a když se zase naskladní
    QUICK
    QUICK --- ---
    MRTVY_KENNY: Eshopy neřeším, ale přijde mi podivné vracet 301 když produkt není skladem. Když se naskladní, tak začnete vracet zase 200? To se mi nezdá jako správné chování. Kam ty produkty přesměrováváte?

    Obecně bych spíš volil ponechání produktové stránky. Zákazník buď si nastaví hlídacího psa nebo mu zobrazíš, že produkt už se nevyrábí a zobrazíš alternativy k nákupu. To je myslím i postup, který volí velké eshopy (alza, czc, ...).
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    QUICK: no ted je otazka, jestli je to vlastne korektne namyslene.
    eshop ma katalog 5.200.000 produktu. z toho skladem je tech 670k a skladovost se meni dynamicky nekolikrat v prubehu dne.

    dik tem poctum neni schudne, aby pro navstevniky vubec byly zobrazene produkty, kt. nejsou skladem. tzn jakmile ten produkt skladem neni, tak web vraci 301..

    ten pocet polozek skladem je plus minus porad stejny, naopak spise postupne doplnujem produkty a vyrobce, takze spise stoupa..

    na nejake konkretni priklady produktu se mrknu, mozna je to fakt ok a jen me mate to failovane overovani...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam