MARIHAI: Samozrejme viz.
Výkon telefonické konzultace pacienta s lékařem je definován platnou právní úpravou, vyhláškou Ministerstva zdravotnictví ČR, kterou se vydává seznam zdravotních výkonů s bodovými hodnotami. Touto vyhláškou je určen kód, název i obsah výkonu, jeho časový limit (tento by měl trvat 10 minut) a je stanoveno i jeho bodové ohodnocení. Odlišná výsledná částka za vyšetření je dána rozdílnou hodnotou bodu. Jinak bodové ohodnocení je u zmíněného výkonu pro všechny odbornosti stejné (68 bodů).
Výkon Telefonická konzultace ošetřujícího lékaře pacientem je určen pro telefonický kontakt mezi pacientem a lékařem a musí bezprostředně souviset s problematikou preventivní, diagnostické či léčebné péče. Jen v těchto případech je oprávněně vykazován a hrazen z prostředků veřejného zdravotního pojištění. Musí o něm také být záznam ve zdravotnické dokumentaci. Pro telefonickou komunikaci se sestrou a objednání receptu bez potřeby odborné konzultace s lékařem není výkon určen.