• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TURBONOCáci celého světa, spojme se!
    Známe se většinou asi jenom po telefonu, často spolu řešíme různý hrůzný technický obtíže
    nejen na páteřních sítích a rádiovejch lastmiles ;),ale tady si můžem pokecat neformálně
    a zanadávat si, jaká to byla dneska zase šichta :)

    Klepy, drby, kdo koho stáh kam, všechno se bere!

    Tady to žije i v NOCi! :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Network_operations_center ;)
    rozbalit záhlaví
    GAF
    GAF --- ---
    XEHUTL: víceméně jsem IT na úrovni hw/sw desktop helpdesku. A v poslední práci se k tomu po hodně let přidružoval zákaznickej kontakt jako takovej, aplikační ITIL incident management a Unix / SQL tester / instaler.
    XEHUTL
    XEHUTL --- ---
    GAF: nejaka specializace?
    GAF
    GAF --- ---
    Čau lidi, tušíte někdo o nějaký volný pozici na dvanáctky? Klidně i čistě anglicky mluvící. Nebo nějakej dobrej tip, jak všeobecně hledat aspoň? Jsem si naprosto jistej, že po Praze je dohledovejch center hafo, ale za tři měsíce jsem našel asi dvě nebo tři nabídky a z toho dvě ještě na 3x8 hodinovej provoz místo dvanáctek. Za každou radu budu vděčnej.
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    ADMIX: tyvole, vis jak je narocny udelat tunel z Italie do CZ?? ;D
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    E2E4: S Italii jsem mel jedinou zkusenost, potrebovali jsme, aby sitar - az se vrati z mesicni dovoleny - prenastavil nejakej tunel na jejich ciscu. Pokud si spravne pamatuju, tak jsem z ty firmy odesel driv, nez ten tunel byl dokonfigurovanej :))
    XEHUTL
    XEHUTL --- ---
    Vidim ze vsude stejne :-)

    Jinak specialne TIS me vytaci s tim, ze maji ruzne typy tiketu na aktualni poruchy a jine na RFO.. Takze u linek co maji casto problem (coz u nich neni nic neobvykleho, holt Italie) se neustale oteviraji nove a nove incidenty bez zpetnych souvislosti, namisto jednoho TT se sledovanim. Ono vubec jakekoliv sledovani a nezavirani je pro ne problem skoro az na vyeskalovani :-/
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TURBO: jo to je u těch italů taky - indický call centrum jen zdržuje přes víkend, než v pondělí přijde nějaký ital do práce a začne to řešit..
    TURBO
    TURBO --- ---
    TANTRAMAN: nebo lahůdkou je na okruhu s nějakym smrtelnym SLA lastmile, která aby byla co nejlevnější je klidně i bez SLA, to se pak hodně dobře s tim poskytovatelem lastmile řeší a nejlepší je, když je to nějakej lokální "šušeň", co ani nemá dohled a má podporu po-pá 8-16 a o víkendu to třeba padne, paráda. Obchodníky a projekťáky mám taky občas hodně v oblibě :)
    TURBO
    TURBO --- ---
    E2E4: mám podobný zkušenosti snad se všema globálníma operátorama, jejich oblibou je, když jim pípne alarm zásadně neověřovat u svýho koncáka, ale prudit "dál po síti" a legrační je, když vám volaj v noci z neděle na pondělí třeba v 1 hodinu a když se zeptáte, jestli mají ověřený svoje koncový zařízení a stav napájení v lokalitě, tak na všechno se dozvíte "yes, yes". Pak si necháte dát kontakt, načež když se zeptáte na možnost přístupu k lastmile zařízení, tak se dozvíte "po-pá 8-20". Naprosto konkrétně tohle dělá Level3 (resp. dřív Global Crossing, než je spokli) a klasicky volaj odněkud ze Sacramenta, ale když voláte zpátky, zvednou to lidi někde v Anglii či co (podle přízvuku), který nevědí nic, ticket podle čísla nenajdou a vlastně vám vůbec nepomůžou :D

    Ale jak jsem psal, tuhle zkušenost mám i s jinejma "globálníma" operátorama a zdaleka se nejedná o žádný "bambusáky". Jejich zákazník z bodu A jim nahlásí problém s dostupností jejich bodu B a aniž by kdokoliv cokoliv na bodu B ověřoval, šup založit tickej a honem to hodit dál, hlavně se tim moc nezabejvat. Taková čůráčkovina, imho :)
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    vsechno co jste napsali potvrzuju! :D ..
    ja mam teda zkusenosti jeste s Austria Telecom, kde zas pro zmenu nikdo neumel anglicky, ze jsem se radsi domluvil na odeslani mailu v nemcine (oprasil jsem slovnik ;) )
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    E2E4: problem je, ze se zakaznikum prodavaji obyc adsl linky, ktery se maj tvarit jako 100mbit linka s SLA 30 minut...
    france telecom, british telecom, telecom italia jsou lina neschopna pakaz.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: Jeden muj kamarad zase porad neco resi se Zimbabwe telecom a rika ze to jsou hrozny "bambusaci".. Na e-mail typu "kdo u vas resi todle" bezna doba odpovedi 2-3 tydny apod..

    Dobrej byl kdysi (cca 2005) i Romtelecom, fakt nomen omen (nemeli napr ani neco jako cisla ticketu)..

    A Telecom Italia taky naplnuje italsky stereotypy - jsou liny, vsechno trva hrozne dlouho, more byrokracie a hlavne nic se nezacne dit dokud nekoho neservete. :) ale zas jsou takovi pratelsky, vreli a emocionalne to prozivaj.. (Plus maj contact centre v Indii, to je taky zabavny - klidne reknou ze uz vse funguje a zavrou ticket, aniz by overili ze to dopravdy funguje. Jedinej jejich zajem je zavirat tickety..)

    No nevim, mate podobny zkusenosti nebo jen trpim narodnima sitarskejma stereotypama ? :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TANTRAMAN: OMG = Oman, my God ! :)
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    kolega mi povida:
    tak chlap prisel, vymenil router a odesel. jenze tam asi neni konfigurace
    ja: to je debil. ktera je to zeme ?
    kolega: oman

    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    Taky dneska sranda - sedim na porade se sefem jednoho vetsiho dohledovyho pracoviste a kolega polozi dotaz "...a na Vasem dohledu predpokladam mate rutkost analyzu?? (root couse analysis)".
    Odpoved: to nevim co tam mame zaimplementovano
    (otoci hlavu smerem na sveho podrizeneho, ten se tvari nechapave, hlavu otoci zpet)
    ja: (popisu jak by se to melo chovat)
    Odpoved: Ne, urcite ne, to bych o tom musel neco vedet..


    kvalitka, lidi na svym miste :D
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    E2E4: L3 meli v nedeli poruchu v nedeli v UK. nejel smer do NY.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    proč jde Level3 do frankfurtu přes Budapešť a Atrato přes Varšavu? Není to opakování toho fiber cutu do západního německa ?
    FEDY
    FEDY --- ---
    TURBO: ruku na srdce - ISPci to neplati.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TURBO: nehlede na to, ze podobne techniky pouziva i cela rada desktopovych antiviru a ani o tom nemusis vedet ;-) Spojeni "do cloudu" je trendem v oblasti bezpecnosti obecne.
    TURBO
    TURBO --- ---
    DANYSEK: ok, to beru :)

    Ad nezáplatovaný archaický CPE - já tohle srovnávání moc nemám rád, když na něco ukážu "je to špinavý" a někdy mi řekne "takže bys radši, aby to bylo TAKHLE špinavý" a ukáže jinam. Mě vcelku nezajímá, že existujou horší případy, bavíme se o tomhle, pojďme si neukazovat, že to někdo dělá ještě hůř, díky :)

    Pro síťaře řešícího nějakej problém je to samozřejmě super, asi jsem se chybně zasekl na tom, že je to určený pro domácí segment a ne pro firemní sítě.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TURBO: ...ze z tohohle data nutny pro data retention ve smyslu vyhlasky 357/2012 Sb. fakt nedostanes :-)

    A na druhou stranu... prijdou ti lepsi nezaplatovana archaicka CPE, kde vyrobce se na podporu davno vysral (protoze prece potrebuje prodat novou krabicku, kterou ale koncak nepotrebuje), bezi tam deravy SW a ono se to vesele pouziva pro utoky?

    RIPE atlas je mimochodem fakticky neco podobnyho (ve smyslu te filosofie "dame zadarmo"). A pro sitare resiciho nejaky globalnejsi problem je to dost uzitecna pomucka :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam