• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed
    VRZZ
    VRZZ --- ---
    C00BA: ja trosku prdam zkusenosti, jezdil jsem na fixce s klipsnama i bez, s kratkou zadni stavbou i dlouhou, tezkej prvod i lehkej... S klipsnama se mnohem pohodlnec brzdi i v sedle smykem a i pribrzdovani, muzes tahat obema nohama ( i nahoru)- ucinnejsi a jak psal zsis tak nohy ti nikdy nevylitnout z roztocenejch pedalu, to je hodne velka vyhoda, jeste kevsemu pro toho kdo nema predni brzdu:) Bez klipsen se da zasmykovat nahnutim na riditka, coz je pomalejsi, v sedle to neudelas jentak, zpomalovani je pomalesji, ale da se.... je to tak na pohodovy pomaly jezdeni, coz bych teda na takovou jizdu volil radsi torpedo nebo volnobezku na singlu s brazdama. Jinak kratka zadni stavba ti dava moznost mnohem rychlejc menit smer jizdy, coz se hodi na to ze se rychle vyhnes prekazce a nemusis vzdy zpomalovat... Na prevodu zalezi kde jezdis, ale jak pise zsis je to o kadenci, ale at ti nohy neulitnou, ja treba jezdim 46/15, vetsinou rovinky a proti vetru je to uz pro me na hrane, abych udrzel dlouhodobe tempo.... tak tak z myho pohledu :) Jinak predni brzdu doporucuju, obcas mi na cyklostezce vlitne do cesty maly dite a tak jsem za ni rad, precijen zadni kolo se dostane do smyku a nebrzdi to tak rychle jak predek a pak se mi taky stalo ze jsem prednim kolem nabral klacek, vlitnul pod retez a shodil ho, a predni brzda je pak lepsi, nez strkat botu na roztoceny kolo a nechat si sezrat podrazku :)
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    jakej převod vozíte v Praze? Bydlím na budějovický, takže budu muset občas šlapat od řeky směrem nahoru a nechci se udřít... A dozadu bych chtěl dát torpédo, tak mám takovou laickou otázku: kde i u torpéda volit počet zubů nebo ten je pevně danej a převod můžu volit jen velikostí předního talíře?
    QYDO
    QYDO --- ---
    kde maj v praze na prodejne skladem pastorky? Zejtra to potrebuju nekde nakoupit... nejlip praha 6 nebo 4 a okoli, ale dojedu kamkoliv...
    YKSVOKRAJ
    YKSVOKRAJ --- ---
    VAVERAK: čau, heled jakou máš cenovou představu ?
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    mam na prodej kliky sugino XD2 (delka 170 mm, prumer 110 mm), prevodnik sugino (43T) a stred shimano dura-ace (105 mm). soucastky jsou v normalnim pouzitym stavu - je videt, ze se na nich par kilometru ujelo, ale jinak fungujou v pohode. chybi pouze jeden sroub v prevodniku - viz. foto

    UNDERDOOR
    UNDERDOOR --- ---
    a me furt mrzi ty hodinky...
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    sa mi zas nejak rozhukal hipster alarm :)
    C00BA
    C00BA --- ---
    ZSIS: Nejezdim nejak moc rychle takze mi IMO jen predni brzda na pribrzdovani staci a do situace ze bych potreboval nedejboze brzdit nohama bych se ale asi fakt dostat nechtel. Do vysokych otacek se vetsinou stejne moc nedostanu, kolo mam spis jen fakt jako priblizovadlo na relativne kratke cesty po meste (v centru navic vsude po kostkach). S tezkym prevodem kupodivu zas az takovy problem nemam (bezmala 100 kilo zive vahy uz neco nohama urve;), to s tim "lamanim nohou" byla trochu nadsazka. Ani rozjezdy nejsou nijak zasadne tezky, ale kazdopadne to cele co pises stoji za zamysleni. Mozna tedy dam lehci prevod, kratsi kliky a ke klipsnam se vratim. Dekuji za vysvetleni, je videt, ze mas nejspis neco najezdeno a takovehle prakticke rady a zkusenosti se vzdycky hodi.
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    C00BA: mno, tak duvodu je nekolik. vidim, ze nemas zadni brzdu. chces si hrat na hru, kdy se brzdi nohama? to totiz bez klipsen jde jenom na okrasu.

    kdyz pri vysokych otackach ztratis pedal, coz se bez klipsen dost dobre muze stat, tak je hodne o hubu se tech pedalu zas chytat. zkus to pri kadenci 120+ rpm.

    moc tezkym prevodem si nicis kolena. navic se pravdepodobne hodne pomalu rozjizdis. jezdit na festce je o kadenci, ne o tom, slapat co nejtvrdeji.

    ale samozrejme, nechci ti do toho mluvit. jen bys si z toho asi mel vic, kdybys klipsnam dal sanci.
    C00BA
    C00BA --- ---
    ZSIS: Ano, klipsny jsem pred nejakou dobou sundal. No mozna bych to s nima ustal, mozna stejne ne. Kazdopadne se ptam proc nema festka bez klipsen smysl? Podotykam ze pro tu nasi Budejckou rovinu tam mam prevod asi 52/18 takze ta paka kterou maji kliky do nohou je docela silna a nescetnekrat jsem s klipsnama, mel pocit ze mi kolo zlomi obe nohy ;)
    Kazdopadne cela tahle eskapada neznamena ze bych na fixku nejak zanevrel, jezdit na ni budu dal jen si holt budu davat vic bacha a budu si muset koupit novy hodinky :-)

    ZSIS
    ZSIS --- ---
    C00BA: pockej, to si jel bez klipsen? mozna to bude tim.

    festka bez klipsen imho nema smysl, leda tak bmx.

    ja sem v zatackach uz sedel nekolikrat, a vzdycky to vyresila setrvacnost kola.. proste zas dosednes a jedes dal.
    TOMBSTONE
    TOMBSTONE --- ---
    C00BA: s klipsnama se da taky v pohode vystoupit...
    C00BA
    C00BA --- ---
    ZSIS: Ram je myslim 56 bezny Favorit. Skrtnul jsem v zatacce slapackou o chodnik a pak uz to slo jedna dve. Ale vystoupil jsem z toho pekne, kolo na jednu stranu, ja na druhou, brejle uprostred. Chvilku jsem pak bloudil jak krtek kde co mam, ale az na hodinky ktery me se*ou asi nejvic vsechno v pohode. Jeste jsem si tak pred tydnem rikal jestli si tam zpatky nenamontuju klipsny a ted uz jsem si celkem jistej ze radsi ne ;)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    C00BA: na drahovce se da jezdit 170mm celkem v pohode. zalezi dost na ramu.
    C00BA
    C00BA --- ---
    Dlouhy kliky jsou na furtce v zatackach dost "vosajslich" ;)

    BLACK_ONYX
    BLACK_ONYX --- ---
    Tak jsem poridil 32 a mnohem pohodlnejsi.
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    QYDO: plus body za moznost prevodu medzi metric & imperial :)
    QYDO
    QYDO --- ---
    Fixed Gear Calculator - Ratio & Skid Patch for all!
    http://www.surplace.fr/ffgc/
    EDGE61
    EDGE61 --- ---
    23 po praze všude, kostky trochu házej, praha neni new york, ale víc bych nechtěl
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    32 furt
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam