• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SAIL_ORElectroacoustic / Radio art / Audio art / Computer Music
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    no zarazil mě tam akorát ten copenhagen alias kodaň, olol
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    Labyrinthitis (2007)

    V této interaktivní instalaci se Kirkegaard zaměřil na lidské ucho samotné a jeho specifické možnosti. Je postavena na podstatě otoakustické emise, kterou objevil hudební skladatel Guiseppe Tartini v 18. století. V hlemýždi ve vnitřním uchu jsou tisíce malých chloupků obklopených tekutinou, které fungují jako senzorické receptory. Když uchem pronikne zvuk, začnou vibrovat. Pokud pustíme dva čisté tóny, jejichž frekvence je v poměru 1:1,2, zvukové vlny jsou schopny rozvibrovat bazilární membrány, čímž si ucho produkuje třetí zvukovou frekvenci – tzv. Tartiniho tón, slyšitelný pouze posluchačem ve svém uchu, který zní podobně jako šelest. Je možné ho změřit a dokonce nahrát na mikrofon. Kirkegaard tyto „vnitřní“ zvuky roku 2007 nahrál ve speciální kapli bez ozvěny v Centru pro výzkum aplikovaného poslechu v Copenhagenu a vznikla tak nahrávka Labyrinthitis, vydaná roku 2008 spolu s eseji Douglase Kahna and Anthonyho Moora. Co se týče živého performování Labyrinthitis, na začátku Kirkegaard pouští publiku dva Tartiniho tóny, nahrané roku 2007 v oné kapli z jeho uší, ve frekvenci v poměru 1:1,2, čímž docílí toho, že posluchači slyší každý ve svých učích svůj vlastní, třetí zvuk. Poté první dva pouštěné zvuky vypne a pustí do prostoru onen třetí, původně nahraný také z jeho uší v kapli, který slyšelo publikum nejdříve jako výsledek reakce svých uších na dva předešlé tóny. K tomuto zvuku přidá další zvuk, také nahraný z kaple, který je vůči předchozímu také ve frekvenčním poměru 1:1,2, čímž posluchačům vznikne v uchu další třetí zvuk. Takto postupně cyklí nahrávky a živé, uchem generované zvuky, až se z místnosti samotné stává jeden velký ušní hlemýžď.


    ...je to aspoň trochu srozumitelný?
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    but of course :*
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    interview with carsten nikolai about his book Grid Index

    http://www.gestalten.com/motion/clipHiRes?id=95
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    a na dobrou noc nejroztomilejší skladba: Daisy Bell, první skladba zazpívaná počítačem (IBM 7094 // p. by Max Mathews).
    http://www.youtube.com/watch?v=41U78QP8nBk&feature=related
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    douglas kahn by tu taky neměl chybět
    na webu jsou ke stažení i nějaký jeho eseje

    http://www.douglaskahn.com/writings-1.htm
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    YouTube - Chris Kubick + Anne Walsh at UTSA
    http://www.youtube.com/watch?v=SVrqNZY8seU
    BRANCALEONE
    BRANCALEONE --- ---
    No lehce se to tu překrývá s několika existujícími kluby, ale proč ne...Kniha;)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    this thread is relevant to my internets
    ORLOCK
    ORLOCK --- ---
    UNCLEAN
    UNCLEAN --- ---
    lol, to zase bude smesice...
    BARONFRITZ
    BARONFRITZ --- ---
    BOOOOK!
    )
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    uff, tak to už snad ani není hudba
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    už zítra

    Polská scéna 1958 - 2008 #1 :: Bogusław Schaeffer
    5. září 2009, 0:05

    V první části dvouměsíčního seriálu o polské scéně akustických umění zazní kompozice jednoho z polských nestorů - Bogusława Schaeffera: Symfonia (1964) a Koncert pro magnetofonový pás (1970)

    http://www.rozhlas.cz/radiocustica/portal/
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    Erkki Kurenniemi
    (born 1941) is one of the most important characters in the history of Finnish electronic music. Alongside working on media art, happenings and short films of his own, Kurenniemi built several electronic instruments. The most ambitious of Erkki Kurenniemi's projects was the series of digital synthesizers, called DIMI, in the early 1970s. For example, Kurenniemi's video synthesizer DIMI-O (1970-1971) converted any movements recorded by the video camera into real-time sounds and music. DIMI-S (also known as the "Sexophone") was able to generate sound and light by contact with the skin, reacting to the emotional state of the performers. Kurenniemi created the first commercially manufactured and marketed microcomputer in 1973, two years before the American MITS Altair 8800.
    In 2002 Finnish film director Mika Taanila made a documentary film on Erkki Kurenniemi, called The Future Is Not What It Used To Be .

    http://www.megaupload.com/?d=XGOR95T0
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam